Kereskedés esettanulmány a BREXIT -hez kapcsolódóan – infografika

A BREXIT, vagyis a brit EU kilépésről szóló népszavazás eredményére sokan spekuláltak. Az ilyen előre tudható időszakok kedveznek az olyan kereskedőknek, akik opcióznak. A következő leírásból és a hozzá kapcsolódó infografikán ezt láthatod.

Tegyük fel, hogy a Brexit előtti napon az S&P500 esésére spekuláltunk. Ez esetben hasonlítsuk össze a sima alaptermékes kereskedést az opciós stratégiákkal. Mindkét esetben megvizsgáljuk a pozíció kockázatát és lehetséges hozamát. Mivel utólagos példáról van szó, igyekeztünk reális beszállókat választani, azaz nem a csúcson adtunk el, és nem az alján vettünk vissza.

Brexit előtti nap:
2016.06.23 SPY (S&P500 ETF) záró ár: 210.81

Tegyük fel, hogy pénteken (06.24) le is zárjuk a pozíciónkat, nem várjuk meg a hétfőt és ne legyünk irreálisak, nem a napi minimumon zártunk, hanem annak közelében. Az alj egyébként 202.72, a napi záró pénteken 203.13. Tehát mondjuk azt, hogy 204-nél kizártam, hiszen nem tudhattam, hogy megy-e tovább.

1. hagyományos alaptermék short esetén tegyük fel, hogy beszálltunk 210-nél shortra (nem a napi csúcson), bent volt a stop a legutolsó csúcs felett mondjuk 213-nál. Így a kockázat 3 pont, a célár 204 azaz a profit 6 pont. Így a Risk Reward (R:R – azaz a kockázat:nyereség arány) pontosan 1:2.

2. opcióval több lehetőség is adódott. Nézzük ezeket egyesével. Mindegyik opciónál azt feltételezzük, hogy 23-án a nap végén vettünk és 24-én akkor adtunk el, amikor a SPY 204 volt, de ezt pontosan nehéz lenne megállapítani, így csak hozzávetőlegesek az opciós árak.

2.1 egy napos Put opció vásárlása

– 210-es Put ára: 130 dollár, 204-nél: 605 a profit (1:4.5 R:R)

– 205-ös Put ára: 48 dollár, 204-nél 189 profit (1:4 R:R)

2.2 ha nem egy naposat veszünk, hanem 1 heteset, akkor “biztosabbra” megyünk, de kisebb lesz a tőkeáttét:

– 210-es Put ára: 180 dollár, 204-nél 570 profit (1:3 R:R)

– 205-ös Put ára: 87 dollár, 204-nél 320 profit (1:3.6 R:R)

Itt most csak az egyszerű Put vételt mutattuk be szándékosan. Léteznek ennél még profitábilisabb megoldások is, pl. a Put Spread, ami egy összetett opciós stratégia.

A kettő között a nagy különbség:

– hagyományos alaptermék short esetén a stop lehet, hogy nem véd meg, mert sokkal feljebb nyit ki a piac másnap, így a kockázat nem fix,

– opció esetén a kockázat fix, annyi amennyibe az opció került.

Akár mindkét irányt le tudtuk volna kereskedni, de ezt csak opcióval lehet.

Ha nem lett volna semmi elképzelésünk, de benne akartunk volna lenni a piaci mozgásban, akkor ez esetben vettünk volna 210-es Call-t és 210-es Put-ot. A kettőnek az összes költsége záróár körül 360 dollár. Másnap végére a Call természetesen bukott, a Put nyert és mivel a Put többet nyert, így a teljes ügylet nyereséges lett volna. A Call opció vesztesége 230 dollár, a Put opció nyeresége 600 dollár, azaz 370 dollár nyerő lett volna rajta, ami közel 1:1 Risk Reward. Nem rossz… És a kockázat a bekerülési költsége a két opciónak, ami 360.

brexit-2
Hozamlehetőségek BREXIT ideje alatt

 

Láthatod, hogy az opcióval sokkal nagyobb hozamot lehetett elérni ugyanakkora kockázat mellett. Fontos még azt is megjegyezni, hogy a hagyományos kereskedésnél a kockázatunk nagyobb is lehet, mint amit mi beállítottunk, opciónál ez fix. Tanuld meg az opciózást!

Vegyél részt egy ingyenes 30 napos opciós képzésen, amit teljes mértékben online, és kötelezettségmentes! Csak add meg az email címed, és azonnal olvashatod az első ingyenes anyagot: Szeretnél többet tudni az opciókról? Csatlakozz egy ingyenes képzéshez!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek