Kisbefektetőként beszállni a vegán piacba? Itt a Las Vegan’s közösségi finanszírozási kampánya!

Mit is kezdjünk ezzel a vegán jelenséggel? Főleg akkor, ha látunk piaci potenciált a vegán területben, látjuk a trendet. Persze utóbbinál feltehetjük magunkban a kérdést: elég maradandó? Sok helyen olvasni róla, hogy egyszer majd a társadalom nagy része átáll a vegán étrendre. Nézzük meg, itthon milyen potenciál van, mekkora a jelenség, és hogyan szállhatunk be úgy ebbe a szektorba, hogy mi csak kisbefektetőként fölözzük le a hasznot. A cikkben az éppen futó Las Vegan’s vegán étteremlánc tőkegyűjtő közösségi finanszírozási kampányáról is lesz szó. Mikor először hallottam róla és ránéztem a beszámolójukra, azonnal azt mondtam: Shut Up And Take My Money!

Kezdjük a Las Vegan’s befektetési lehetőséggel, aztán ismerjük meg a piacot!

Las Vegan’s közösség finanszírozási kampánya

A vállalkozások a Tőkeportálon keresztül tőkét gyűjthetnek a kisbefektetőktől is, akik részesedést kapnak a vállalkozásban. Szerencsére minden online megy! A Las Vegan’s is a Tőkeportálon keresztül gyűjt tőkét. A befektetők a Vegan Street Food Projekt Zrt.-ben lesznek tulajdonosok, amelybe átkerül a most még működő Veganetfood Kft.

Én már tavaly befektettem így egy cégbe. Az oldal lehetővé teszi, hogy szervezett keretek között tudjunk befektetni, mindezt teljesen online. Plusz bizalmat ad számomra a Tőkeportál közvetítő szerepe, mivel a platformra felkerülő vállalkozások egy szűrésen is keresztülmennek. Ami a legnehezebb kisbefektetőként, hogy megtaláld azokat a vállalkozásokat, amik tőkét szeretnének (bár ki nem) és meglegyen a szervezett kerete a befektetésnek. Nos ezt kapjuk meg most egyben.

A Las Vegan’s kampányának oldalán láthatsz egy videót és több átfogó, jól olvasható dokumentumot.

A cég egyértelműen a hazai vegánpiac szerves része, ismert, partnerei

A Las Vegan’s éttermei, vagy food truck-jai 6 helyen is megtalálhatók:

  • a Kazinczy utcában,
  • a Karaván Food Court-nál,
  • az Allee-nál,
  • a Vegan Gardennél,
  • a Corvin Plázánál,
  • a Miamor Rómain

A Las Vegan’s korábbi éves eredményei (2018, 2019). Igazán impozáns!

Vegán piac, érdeklődés, igények, előnyök, információk

Először is mit mond nekünk a Google? Mennyien is keresnek rá a fő területre? Piackutatásnál mindig ellenőrizni szoktuk ezt. Az alábbi képen a Google keresések számát látod a vegán szóra, vagy ahhoz kapcsolódó szókapcsolatok tekintetében. A trend folyamatosan növekvő covid-19 ide vagy oda, stabilan havi 100 000 felett van már a keresések száma havonta. Ez jó! Kiáltottam fel az irodában, amikor megláttam ezt az ábrát! És ez összecseng a Las Vegan’s kampányoldalán található ábrákkal.

Ez mind szép és jó, de mi a növekedés gátja? Mire kell figyelnie egy vegán piaci szereplőnek?

A Las Vegan’s több éve foglalkozik ezzel, és felkészült több szituációra is. A fentebb prognosztizált növekedésnek a kutatás alapján három fő akadályozója lehet:

  • a magas árak,
  • az alacsony termékminőség,
  • és a korlátozott termékkínálat.

Ezekre próbál megoldást nyújtani az étterem hálózat folyamatosan frissülő saját ételeikkel, amelyeket elérhető áron kínálnak a vegán étrendet követőknek. De a Covid persze nem könnyítette meg a piaci helyzetet, sőt…

A Las Vegan’s közösségi finanszírozó kampányában mennyi tőkét gyűjt? Mire fordítják?

A kampány indulásakor a cég minimum tőke célként 75 millió forintot határozott meg, amiből már közel 50 millió forint összegyűlt, tehát a cél 64%-a teljesítve van. Papp Péter alapító a július 6-án tartott befektetési találkozón elmondta, hogy az elmúlt időszakban több nagyobb befektetővel is tárgyalásba kezdtek, amelyek elhúzódása miatt meghosszabbították a kampány időtartamát augusztus 31-ig. Céljuk, hogy minél többen fektethessenek be a Las Vegan’s-ba és igazi magyar sikersztorivá válhasson.

A közösségi finanszírozásban megszerzett tőkét saját márkás termékeik fejlesztésére és forgalmazására, új üzletek nyitására, továbbá franchise hálózatuk kialakítására fordítják. Hazai és nemzetközi terjeszkedés is a terveik között szerepel. Utóbbinál Bécsben már piackutatást, terepszemlét tartanak. A Magyar Franchise Szövetséggel együttműködve készítik fel a vállalkozást a franchise jogok értékesítésére. Már megkezdődtek a tárgyalások a potenciális franchise partnerekkel.

Érdekel a befektetés? A következőt javaslom:

  1. Regisztrálj be a Tőkeportál oldalra, nézd át a Las Vegan’s kampányoldalát.
  2. Kövesd a Tőkeportált (pl. Facebook oldal), nézd meg a korábbi videókat, beszélgetéseket, amelyekben bemutatkozott a cég, beszélnek a terveikről.
  3. Ebben a cikkben egy korábbi kampányon keresztül mutattam be, hogy én hogyan fektettem a cégbe: Így fektetek be egy másik cégbe kis tőkével a Tőkeportálon keresztül. Lépésről lépésre
  4. Tegyél fel Te is kérdéseket- a közösségi finanszírozás nagy előnye, hogy a kampány oldalán tudsz kérdezni!
  5. Próbáld ki a Befektetői menüt, ami jár a befektetésed mellé

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek