Kisbefektetőként beszállni a vegán piacba? Itt a Las Vegan’s közösségi finanszírozási kampánya!

Dátum

Megosztás

Mit is kezdjünk ezzel a vegán jelenséggel? Főleg akkor, ha látunk piaci potenciált a vegán területben, látjuk a trendet. Persze utóbbinál feltehetjük magunkban a kérdést: elég maradandó? Sok helyen olvasni róla, hogy egyszer majd a társadalom nagy része átáll a vegán étrendre. Nézzük meg, itthon milyen potenciál van, mekkora a jelenség, és hogyan szállhatunk be úgy ebbe a szektorba, hogy mi csak kisbefektetőként fölözzük le a hasznot. A cikkben az éppen futó Las Vegan’s vegán étteremlánc tőkegyűjtő közösségi finanszírozási kampányáról is lesz szó. Mikor először hallottam róla és ránéztem a beszámolójukra, azonnal azt mondtam: Shut Up And Take My Money!

Kezdjük a Las Vegan’s befektetési lehetőséggel, aztán ismerjük meg a piacot!

Las Vegan’s közösség finanszírozási kampánya

A vállalkozások a Tőkeportálon keresztül tőkét gyűjthetnek a kisbefektetőktől is, akik részesedést kapnak a vállalkozásban. Szerencsére minden online megy! A Las Vegan’s is a Tőkeportálon keresztül gyűjt tőkét. A befektetők a Vegan Street Food Projekt Zrt.-ben lesznek tulajdonosok, amelybe átkerül a most még működő Veganetfood Kft.

Én már tavaly befektettem így egy cégbe. Az oldal lehetővé teszi, hogy szervezett keretek között tudjunk befektetni, mindezt teljesen online. Plusz bizalmat ad számomra a Tőkeportál közvetítő szerepe, mivel a platformra felkerülő vállalkozások egy szűrésen is keresztülmennek. Ami a legnehezebb kisbefektetőként, hogy megtaláld azokat a vállalkozásokat, amik tőkét szeretnének (bár ki nem) és meglegyen a szervezett kerete a befektetésnek. Nos ezt kapjuk meg most egyben.

A Las Vegan’s kampányának oldalán láthatsz egy videót és több átfogó, jól olvasható dokumentumot.

A cég egyértelműen a hazai vegánpiac szerves része, ismert, partnerei

A Las Vegan’s éttermei, vagy food truck-jai 6 helyen is megtalálhatók:

  • a Kazinczy utcában,
  • a Karaván Food Court-nál,
  • az Allee-nál,
  • a Vegan Gardennél,
  • a Corvin Plázánál,
  • a Miamor Rómain

A Las Vegan’s korábbi éves eredményei (2018, 2019). Igazán impozáns!

Vegán piac, érdeklődés, igények, előnyök, információk

Először is mit mond nekünk a Google? Mennyien is keresnek rá a fő területre? Piackutatásnál mindig ellenőrizni szoktuk ezt. Az alábbi képen a Google keresések számát látod a vegán szóra, vagy ahhoz kapcsolódó szókapcsolatok tekintetében. A trend folyamatosan növekvő covid-19 ide vagy oda, stabilan havi 100 000 felett van már a keresések száma havonta. Ez jó! Kiáltottam fel az irodában, amikor megláttam ezt az ábrát! És ez összecseng a Las Vegan’s kampányoldalán található ábrákkal.

Ez mind szép és jó, de mi a növekedés gátja? Mire kell figyelnie egy vegán piaci szereplőnek?

A Las Vegan’s több éve foglalkozik ezzel, és felkészült több szituációra is. A fentebb prognosztizált növekedésnek a kutatás alapján három fő akadályozója lehet:

  • a magas árak,
  • az alacsony termékminőség,
  • és a korlátozott termékkínálat.

Ezekre próbál megoldást nyújtani az étterem hálózat folyamatosan frissülő saját ételeikkel, amelyeket elérhető áron kínálnak a vegán étrendet követőknek. De a Covid persze nem könnyítette meg a piaci helyzetet, sőt…

A Las Vegan’s közösségi finanszírozó kampányában mennyi tőkét gyűjt? Mire fordítják?

A kampány indulásakor a cég minimum tőke célként 75 millió forintot határozott meg, amiből már közel 50 millió forint összegyűlt, tehát a cél 64%-a teljesítve van. Papp Péter alapító a július 6-án tartott befektetési találkozón elmondta, hogy az elmúlt időszakban több nagyobb befektetővel is tárgyalásba kezdtek, amelyek elhúzódása miatt meghosszabbították a kampány időtartamát augusztus 31-ig. Céljuk, hogy minél többen fektethessenek be a Las Vegan’s-ba és igazi magyar sikersztorivá válhasson.

A közösségi finanszírozásban megszerzett tőkét saját márkás termékeik fejlesztésére és forgalmazására, új üzletek nyitására, továbbá franchise hálózatuk kialakítására fordítják. Hazai és nemzetközi terjeszkedés is a terveik között szerepel. Utóbbinál Bécsben már piackutatást, terepszemlét tartanak. A Magyar Franchise Szövetséggel együttműködve készítik fel a vállalkozást a franchise jogok értékesítésére. Már megkezdődtek a tárgyalások a potenciális franchise partnerekkel.

Érdekel a befektetés? A következőt javaslom:

  1. Regisztrálj be a Tőkeportál oldalra, nézd át a Las Vegan’s kampányoldalát.
  2. Kövesd a Tőkeportált (pl. Facebook oldal), nézd meg a korábbi videókat, beszélgetéseket, amelyekben bemutatkozott a cég, beszélnek a terveikről.
  3. Ebben a cikkben egy korábbi kampányon keresztül mutattam be, hogy én hogyan fektettem a cégbe: Így fektetek be egy másik cégbe kis tőkével a Tőkeportálon keresztül. Lépésről lépésre
  4. Tegyél fel Te is kérdéseket- a közösségi finanszírozás nagy előnye, hogy a kampány oldalán tudsz kérdezni!
  5. Próbáld ki a Befektetői menüt, ami jár a befektetésed mellé
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ha újra elosztanánk a világ összes vagyonát, akkor…

Beárnyékolja a gazdasági kilátásokat a recesszió rémhíre, az átlagembert a magas infláció és emelkedő rezsiköltségek húzzák, miközben a World Inequality Report 2022 szerint a...

Alibaba vs. valós céginfó. Így ellenőrizd a gyártó céges hátterét! [videó]

Felmerült már benned, mennyire megbízhatóak az Alibabán látható cégadatok? Magyar cégeket talán már rutinosan ellenőrzöl az Optenen vagy az e-beszámolón, de Kína nem a...

Milyen egy vállalkozói szemléletváltó nap? Kipróbáltam!

Ismered Biros Leventét? Az Onlinemárkaboltok vállalkozás felskálázásával került fel a hazai sikeres cégvezetők táborába. Az 50 fős vállalkozása vérkeringésébe már csak havonta egyszer csatlakozik...

Bútort eladni webshopban? A DODO-nak prémium szegmensben is sikerült

Ismerőseik mondták, hogy szerintük az emberek meg akarják majd tapogatni a bútorokat, és online nehéz lesz eladni, főleg prémium bútorokat, lakberendezési tárgyakat. Néhány év...

Érdemes újra elolvasni egy könyvet, megnézni egy filmet? Legyen az üzleti, vagy más… [kutatás]

Volt már olyan, hogy újra elolvastál egy könyvet? Vagy megnéztél egy filmet? Vajon mi gátol minket, hogy ezt többször megtegyük? Bizony több okból is...

Instant: Megéri-e egy vállalkozásnak zöldnek lenni?

A mostani energiahelyzet és az elszálló költségek mellett pénzügyileg is egyre jobban megéri kevesebbet fogyasztani, na de mi most nem csak erre gondolunk. Megéri-e...

Az intrapreneurship segíthetné innovációban a KKV-kat, vállalkozásokat. Teret adunk az alkalmazottnak [kutatás]

Innováció, termékfejlesztés. Honnan is indulhatna ki, mint a cégből belülről! Egy érdekes ötletről, külföldön már működő megoldásról írok ebben a tartalomban. Amennyiben már elültetem...

Hírszemle: A közösségi gazdaság rossz? Érdekes oldalát mutatjuk be. Továbbá zöld témát is hozunk

Gondolnád, hogy a sharing economy nem is hasznos? Egy érdekes oldalát nézzük meg a közösségi gazdaságnak, amire eddig mi sem gondoltunk. Wolt, Foodpanda, vagy...