Közösségépítés mesterfokon: Így hozd létre a saját üzleti közösséged! – Letölthető útmutató

Kitől is szeretnél tanulni közösségépítésről, mint attól, aki néhány év alatt felépített egy több mint tízezer fős AKTÍV üzleti közösséget. Gondba is kerültünk, mert a fejekben a Minner sokaknál egyet jelentett a csoporttal, előrébb kerülve a fejekben, mint maga a média oldal! Sok mindent újra kellett gondolni üzletileg. Egy kis ízelítő, hogy miért is hasznos egy ilyen közösség. 18300 tagunkból sikerült 42%-ot átterelnünk üzleti képzéseinkre, workshopjainkra (7686 fő a 14 401 vásárlóból, ügyfélből). Vájunk csak! Mert a közösségünk előbb volt, előbb alakult ki, mint a zárt csoportunk! Persze utóbbi miatt lett még nagyobb, de volt egy kemény mag, akik már az elején elkezdték ezt formálni.

Szeretnél Facebook csoportra építeni egy közösséget, vagy élő eseményeken, vagy valamilyen más módon, de mindenképpen el akarod érni, hogy egy erős kötődésű tömeget tudj a márkádnak, szervezetednek? Akkor jó helyen vagy! 37 oldalas anyagot készített belőle a Minner!

A legnagyobb előnye a közösségépítésnek, hogy a vásárlók is építik a márkát, sokkal nagyobb eséllyel vásárolnak a tagok, viszik a céged, vállalkozásod hírét. De ez még semmi! Lényegében ha tudatosan építed fel, akkor a ráfordított marketing költség többszöröse megtérül, szemben más megoldásokkal.

Mindannyian cégvezetőként arra vágyunk, hogy a vásárlók önként és dalolva vásároljanak. Keressük a Szent Grált, hogy ezt elérjük, legyen az SEO, videók legyártása… Ezek közül is az igazi csúcsmegoldás a közösségépítés. Egy példával szeretném szemléltetni, hogy miért is fontos ez. 

A Billingo ugyanúgy kiállító volt az Ecommerce Expón, mint mi. Sőt ők igazán kiemelt helyen, impozáns standdal, mi eközben egyből a bejáratnál egy kisebb standdal. Mégis nálunk volt igazán nagy sor. Éppen körbejártam, amikor a Billingónál a marketinges megkérdezte, hogy: “Milán, hogyan lehetne az, hogy nálunk is ostromolják az érdeklődők standot, mint nálatok?” 

Persze, a Billingónak nincs közössége. Nem azért, mert uncsi terület, hanem mert nem foglalkoztak eddig vele. Pedig igazán magas labdákat dobáltak régen azzal, hogyha könyvelési kérdésed van akkor fordulj bátran hozzájuk. Kellhet-e nekik közösségépítés? Igen! Az ő stratégiájuktól függ, hogy alkalmazzák-e, elkezdik-e kiépíteni. 

A guide célja, hogy a végére ne csak a Billingo, de te is olyan stratégiát tudj alkalmazni, amivel majd ostromolják a rendezvényeken a standodat az emberek, a vásárlóid egymást segítik más platformokon, sőt az ajánlási rendszerek is sokkal jobban működnek, vagy éppen önként és dalolva vásároljanak. 

Van, akinek nem érdemes közösség építésbe vágni? – teheted fel magadban a kérdést. Amikor nehéziparban dolgozók Facebook csoportjába csöppentem (Milánként írom ezeket a sorokat), akkor döbbentem le, hogy például a Syrius hegesztőket értékesítő cégnek milyen erős közössége van. Ez visszaköszönt a Youtube csatornájukon is, ahol máris nagyobb eséllyel kommenteltek így a Syriusos szakemberek. 

Mennyibe fog ez kerülni nekem? Mennyi a minimális ráfordítás a közösségépítés beindítására? A közösségépítésben ahogy látod majd okosnak kell lenni és stratégiát lehet rá építeni. Sok olyan megoldás van, ami költséghatékony, és mondhatni nulla forint ráfordítással megvan, inkább az idődet, csapatod idejét fekteted bele.

Vágjunk ebbe a gyakorlatias útmutatóba, 37 oldalnyi mély közösségépítési utazás vár rád! Ez az útmutatót a Minner Előny tagok tudják letölteni, ahogyan például az Minner-féle üzleti tervet, Facebook hirdetési alapokat… Kerülj Előnybe!

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!

Kapcsolódó cikkek