Laptopszaki Facebook csoport – gyors elemzés

Biztos hallottál már a Laptopszakiról, akik egy alkatrészekre specializálódott cég. 2011-ben jöttek létre, és a legutolsó árbevételi adataik szerint 278 milliós bevételt realizálhattak 2018-ban.

A folyamatos növekedésnek köszönhetően a marketingben is egyre inkább fejlődnek, hiszen már saját print magazinnal rendelkeznek, folyamatosan hirdetnek Facebook-on, ráadásul idén elindították a Facebook csoportjukat is – a Magyar Laptop Közösséget.

Mit érdemes tudnod a Laptopszaki csoportjáról?

Az első poszthoz még 2019. novemberéig kell visszatekerni, azonban onnan egészen 2020. áprilisáig kellett várni, hogy aktivizálódjon a csoport.

Jelenleg 501 tagot számlál a Magyar Laptop Közösség, és exponenciálisan növekszik a létszám. Az 500. tagot meg is jutalmazták egy Laptopszaki magazinnal, ami szuper ötlet lehet, ha Te is szeretnél egy csoportot felhúzni. A véletlenszerű jutalmazás nagyon jól működik, több vizsgálat is bebizonyította, hogy az agy örömközpontja sokkal aktívabb, ha az alanyok kiszámíthatatlan jutalmazási mintákat kapnak – derül ki a Howard Business Knowledge kutatásából.

A posztok frekventáltsága nagyon változó, hiszen attól is függ, hogy mennyi kérdés érkezik a csoportba. Mivel a közösséget úgy alakítja a Laptopszaki, hogy nem kell kifejezetten korábbi vásárlónak lenni a belépéshez, ezért mindenki kérdez és figyel is egyben, ha Laptoppal kapcsolatos problémák merülnek fel.

Az elmúlt két hétben (április 23. -május 7.) 6x posztolt a Laptopszaki oldal, vagy Malatidesz Zsolt alapító, viszont az átlagosan érkező napi 2-3 kérdésposztot nagyon gyorsan és hiteles válaszokat adva kezelik.

Azért is pozitív, ha rá tudod venni a közösséget az ügyfélszolgálati kérdések feltevésére, mert ezzel egyrészt tehermentesíted a telefonos és e-mailes ügyfélszolgálatot, másrészt a tartalomgyártási kötelezettségeid is csökkennek – ahogy erről beszélünk is egyébként a MinnerAkadémiás Facebook csoport oktatásban.

Az aktivitás a posztoknál meglepően magas, különösen azt figyelembe véve, hogy a kérdések többnyire személyesek: valaki tapasztalt valamilyen problémát a laptopjával kapcsolatban, és erre keres megoldást, ezzel kapcsolatosan kérdez.

A közösség pozitív alakulását az is jelzi, hogy több esetben akár 10+ komment is született egy-egy bejegyzésnél, amikor többen is tudtak különböző megoldásokat javasolni (az adminisztrátorokon kívül) az adott problémára.

Különböző poszttípusokkal is próbálkozik a Laptopszaki, hiszen vannak szavazások, megosztanak cikkeket, vagy éppen írásban bátorítják az embereket, hogy dobják be a kérdéseiket, elakadásaikat bátran a csoportba.

Náluk az egyik kedvenc poszttípus, a “gyakran ismételt kérdések” azért működhet kevésbé könnyen, mert annyi különböző laptoppal dolgoznak, hogy minden típusnál fellelhetőek ilyen kérdések. Ettől függetlenül olyan cikket osztottak meg az utóbbi napokban, ami a laptopok túlmelegedésére segít megoldást találni. Látszik, hogy átgondolt munka zajlik a Laptopszakinál.

Mit tanulhatsz ebből Facebook csoport marketing és közösségépítés témában?

Nálam az 5 pontból Zsolték csoportja egyértelműen 5-öt kap, minden várakozásomat felülmúlta a csoportjuk teljesítménye.

Az aktivitás a tagok létszámához képest erős, a tagok egyre elkötelezettebbek, és jönnek a kérdések is szép sorban.

Azért is hasznos nekik a csoport a nyilvánvaló márkaépítési szempontokon kívül, mert értékesítéseket hoz: sokszor oda lyukadnak ki a válaszban, hogy szervizre lesz szükség, amivel ők maguk is rendelkeznek. Ez általában egy win-win szituáció, hiszen amit tudnak, megválaszolnak a csoportban, amihez szerviz kell, ahhoz pedig a tagok őket fogják választani.

Érdemes lehet Neked is belépned a csoportba, és figyelni marketing szempontból. Elemezd, hogy mit csinálnak jól, és azt próbáld átültetni Te is a saját vállalkozásod csoportjába! Ha pedig szeretnél többet megtudni a csoportokról, nézz rá a MinnerAkadémián a Facebook csoport oktatás képzésre!.

(Kép: Freepik)