Laptopszaki Facebook csoport – gyors elemzés

Dátum

Megosztás

Biztos hallottál már a Laptopszakiról, akik egy alkatrészekre specializálódott cég. 2011-ben jöttek létre, és a legutolsó árbevételi adataik szerint 278 milliós bevételt realizálhattak 2018-ban.

A folyamatos növekedésnek köszönhetően a marketingben is egyre inkább fejlődnek, hiszen már saját print magazinnal rendelkeznek, folyamatosan hirdetnek Facebook-on, ráadásul idén elindították a Facebook csoportjukat is – a Magyar Laptop Közösséget.

Mit érdemes tudnod a Laptopszaki csoportjáról?

Az első poszthoz még 2019. novemberéig kell visszatekerni, azonban onnan egészen 2020. áprilisáig kellett várni, hogy aktivizálódjon a csoport.

Jelenleg 501 tagot számlál a Magyar Laptop Közösség, és exponenciálisan növekszik a létszám. Az 500. tagot meg is jutalmazták egy Laptopszaki magazinnal, ami szuper ötlet lehet, ha Te is szeretnél egy csoportot felhúzni. A véletlenszerű jutalmazás nagyon jól működik, több vizsgálat is bebizonyította, hogy az agy örömközpontja sokkal aktívabb, ha az alanyok kiszámíthatatlan jutalmazási mintákat kapnak – derül ki a Howard Business Knowledge kutatásából.

A posztok frekventáltsága nagyon változó, hiszen attól is függ, hogy mennyi kérdés érkezik a csoportba. Mivel a közösséget úgy alakítja a Laptopszaki, hogy nem kell kifejezetten korábbi vásárlónak lenni a belépéshez, ezért mindenki kérdez és figyel is egyben, ha Laptoppal kapcsolatos problémák merülnek fel.

Az elmúlt két hétben (április 23. -május 7.) 6x posztolt a Laptopszaki oldal, vagy Malatidesz Zsolt alapító, viszont az átlagosan érkező napi 2-3 kérdésposztot nagyon gyorsan és hiteles válaszokat adva kezelik.

Azért is pozitív, ha rá tudod venni a közösséget az ügyfélszolgálati kérdések feltevésére, mert ezzel egyrészt tehermentesíted a telefonos és e-mailes ügyfélszolgálatot, másrészt a tartalomgyártási kötelezettségeid is csökkennek – ahogy erről beszélünk is egyébként a MinnerAkadémiás Facebook csoport oktatásban.

Az aktivitás a posztoknál meglepően magas, különösen azt figyelembe véve, hogy a kérdések többnyire személyesek: valaki tapasztalt valamilyen problémát a laptopjával kapcsolatban, és erre keres megoldást, ezzel kapcsolatosan kérdez.

A közösség pozitív alakulását az is jelzi, hogy több esetben akár 10+ komment is született egy-egy bejegyzésnél, amikor többen is tudtak különböző megoldásokat javasolni (az adminisztrátorokon kívül) az adott problémára.

Különböző poszttípusokkal is próbálkozik a Laptopszaki, hiszen vannak szavazások, megosztanak cikkeket, vagy éppen írásban bátorítják az embereket, hogy dobják be a kérdéseiket, elakadásaikat bátran a csoportba.

Náluk az egyik kedvenc poszttípus, a „gyakran ismételt kérdések” azért működhet kevésbé könnyen, mert annyi különböző laptoppal dolgoznak, hogy minden típusnál fellelhetőek ilyen kérdések. Ettől függetlenül olyan cikket osztottak meg az utóbbi napokban, ami a laptopok túlmelegedésére segít megoldást találni. Látszik, hogy átgondolt munka zajlik a Laptopszakinál.

Mit tanulhatsz ebből Facebook csoport marketing és közösségépítés témában?

Nálam az 5 pontból Zsolték csoportja egyértelműen 5-öt kap, minden várakozásomat felülmúlta a csoportjuk teljesítménye.

Az aktivitás a tagok létszámához képest erős, a tagok egyre elkötelezettebbek, és jönnek a kérdések is szép sorban.

Azért is hasznos nekik a csoport a nyilvánvaló márkaépítési szempontokon kívül, mert értékesítéseket hoz: sokszor oda lyukadnak ki a válaszban, hogy szervizre lesz szükség, amivel ők maguk is rendelkeznek. Ez általában egy win-win szituáció, hiszen amit tudnak, megválaszolnak a csoportban, amihez szerviz kell, ahhoz pedig a tagok őket fogják választani.

Érdemes lehet Neked is belépned a csoportba, és figyelni marketing szempontból. Elemezd, hogy mit csinálnak jól, és azt próbáld átültetni Te is a saját vállalkozásod csoportjába! Ha pedig szeretnél többet megtudni a csoportokról, nézz rá a MinnerAkadémián a Facebook csoport oktatás képzésre!.

(Kép: Freepik)

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...