Óriásit tud nyílni a profitolló, ha kicsit más oldalról közelítjük meg a cégben a befektetéseinket, fejlesztéseinket. Több olyan dologgal találkozhatunk a cégünkben, ami bár van, működik így-úgy, de vagy alig termel a cégnek, vagy igazából meg sem térül a beletett pénz és idő (mindkettő befektetés, az idő is). Pedig néha csak egy picit kell tovább gondolkodni, kutatni és több pénzt hozhat bármilyen fejlesztésünk. Tudod, mint a weboldal. Van, de egyébként nem hoz vevőket… Üzleti stratégának tartod magad, vagy az szeretnél lenni? Akkor ezt a cikket is olvasd el!
Lássunk csak néhány példát, rossz befektetésre, szituációt
- Elkészült egy weboldal, de oda látogatókat nem terelsz, és nem ad el. De vajon mivel lennél elégedett? Mennyi érdeklődő, látogató? Mikor fog ez megtérülni számodra, és hozamot hozni? Ezt még később kifejtem, mi áll a kérdés mögött, hogy gondolkodj.
- Keresőoptimalizálásra fizetsz, de csaknem jönnek a látogatók. Most eladják neked a ChatGPT, meg AIO szolgáltatást, aztán mérni sem tudod rendesen és akik ezt „optimalizálják” is vakon vannak éppen. És közben még elenyésző az innen jövő forgalom, inkább le sem írom a statisztikákat. Itt a döntés lehet rossz? Vagy a mérés?
- 400-900 000 Ft-ba került egy kiállítás, expóra a stand, a hely, személyzet. Aztán egész nap oda ment hozzátok 5 ember, nem térült meg. De hol a gond? Lehet azzal, hogy nem készült rá terv, nem hirdettétek előre, hogy ott lesztek, vagy egyszerűen unalmas a márka? Persze tudom szép a stand…. Emlékszel a Crystal Nails (Jákob Zoli) sikeres cég feldolgozásunkban ők mivel emelkedtek ki? Itt tudod feleleveníteni.
- Motivációs tréningeket vásárolsz, de semmi nem épül be a mindennapi működésbe. A kollégák maximum új jegyzetfüzettel mennek haza, a cég pedig egy tapodtat sem halad előre. Akkor ez most képzés, vagy ajándék szabadnap? Lehet hiányzik valami a folyamatból?
- És a legdrágább: rossz munkaerőt tartasz bent. Nem mered elküldeni, mert sajnálod, vagy „hátha majd összeszedi magát”. Közben minden hónapban fizetsz érte, hibázik, és lehúzza a többieket. Ez a legrosszabb befektetés, mert egyszerre viszi a pénzt, az időt és a csapat energiáját. Van erre rendszered, protokollod?
TE DÖNTÉSHOZÓ VAGY! Hozz döntést!
A probléma adott, de mi az, amihez nyúlni tudunk, milyen „dologhoz” kapcsolódik?
A webes példánál említettem, hogy majd lejjebb kifejtem mire gondolok. Nos eljött ez most itt.
- Hiányzik a sikerkritérium (adott projekthez):
- Weboldal: „De vajon mi a sikerkritériuma ennek? Hány lead hetente? Mit szeretnél látni? A sikeres cégek mire használják?”
- SEO: „Mi a siker mércéje? X látogató havonta, Y érdeklődő?”
- CRM: „A siker az lenne, ha minden kolléga tényleg ebben dolgozna, nem? Vagy 20%-kal nőne a forgalom, mert az ügyfelek gondozva vannak, újra megkeresések történnek”
- Kiállítás: „Siker, ha 200 névjegykártyát viszel haza, vagy ha 20-ból 5 ügylet lesz?”
- Tréning: „Mi a mérce? Változik a működés, vagy csak lelkes jegyzetek?”
- És, ha már projekt. Valójában a projekted áll és nem fejezted be, mert nem látja el a feladatát. Kutatnod kell még, hogy mivel lehet „befejezni” valószínűleg, még mi kell, hogy ez hozzon pénzt. A Project Management Institute felmérése alapján azok a cégek, akik NEM tudatosan kezelik a fejlesztéseket, ott a projektek 2/3-a meghiúsul.
- Változásmenedzsment – Egy új befektetés, cégfejlesztés esetén új rutinokra, cégben új folyamatokra van szükség. Ez megvalósult?
Tipp: Használd a Minner Cégfejlesztési ötleteit a projektek megvalósításához, tervezéséhez! Sok leírás, útmutatót találsz, hogy be is fejezd a projekteket!
KEDD, tudod Minnernél ez cégstratégia. Tömören most adtunk egy adag lényeget, az előfizetők pedig kapnak több olyan instrukciót, hogy ezt a helyzetet kezeljék, jobban tervezzék be a vállalkozásukban, vagyis megoldási eszköztárt.
A megoldási eszköztár, ehhez nyúlj!
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
A TE kedded története most kezdődik el. Legyen cégfejlesztési napod! Ez lesz a Minner Kedd
A sikeres cégvezetők a munkaidejük 32%-ában cégstratégiával, cégfejlesztéssel foglalkoznak. Neked is kell a hetedben egy nap, vagy legalább 4 óra, amikor nem a napi teendők viszik el fókuszodat, hanem a cégfejlesztésre koncentrálsz. Válaszd a KEDD-et! Olvasd a Minnert, a keddenként megjelenő cikkeket és persze minden más tartalmat is. Mellette foglalkozz a cégstratégiával, elemzéssel, tervezéssel! Ha kedd, akkor Minner!
További Minner KEDD anyagok a cégstratégia idődre!
- 1 millió forintot buksz évente a munkavállalódon, és ez a minimum! Minner KEDD
- Nincs hitel, nincs befektető. Így növekedhetsz önerőből – Minner KEDD
- Napi 114 000 Ft hirdetési keret. Erőből eladni vagy ez stratégia? Minner KEDD
Fotó: Envato License, Canva