Lehet profitálni becsületkasszával? A kőszegieknek ez sikerült. Sőt még adómentes jövedelem is.

Egyik olvasóm adatokat és információkat küldött a Kőszegen működő becsületkasszás megoldásokról, ami később kiderült, hogy nem teljesen úgy van, ahogy ő leírta. Lelkesen olvastam, mert mindig is érdekelt ez a megoldás, maga a pszichológiája. És bocsássatok meg, de mivel üzleti blogról van szó, így nem a termékek minőségéről, hanem üzleti modell oldaláról lesz szó. Na és persze az is, hogy nem lopják el, biztos megfelelő összeget tesznek-e bele…? Persze egyből az ember a negatív oldalt is nézi. Na lássuk is miről van szó!

A kőszegi becsületkassza

Ez a cikk már egy második verzió. Az elsőt módosítani kellett, mert az olvasók és a kőszegiek visszajelzése alapján túlságosan is üzleti oldaláról mutatta be a kőszegi becsületkasszázást, illetve az akkor közölt olvasói levélben túlzónak érezték a számokat. Igen, a Minner hibázott, hogy lehozott egy olvasói levelet csak úgy, mindenesetre lett pozitív hozadéka is. A kőszegiek egyként álltak ki a hagyományukért.

Nézzük is, hogy mit tudunk a kőszegi módszerről: 

  • Több évtizedes hagyománya van már becsületkasszázásnak a térségben
  • A kőszegi és a környéki falvak lakói a felesleges, vagy eladásra szánt gyümölcsöket, zöldségeket, virágokat kihelyezik egy asztalra, mellé tesznek egy edényt, ládát vagy perselyt (néha ki is kötözik), amibe a pénzt rakhatják azok, akik elvesznek valamit a “pultról”.
  • A sajátossága az, hogy magukra is hagyják a termékeket, bárki bármikor odamenet elvehet valamit és érte annyit fizet, amennyit ő jónak lát.
  • Mivel ez egy turista-vonzó látványosság, tradicionális szokás, így teljesen megengedett, s nem is adókötelezett tevékenység, 2000 forintot kell egy évre befizetni, aztán mehet is a dolog, konkrétan még éljenzi is a városvezetés azokat, akik foglalkoznak ezzel.
  • Egyébként a helyi lakosok is szeretik és természetesen ők is “vásárolnak” ilyen módon, nem csak a túristák
  • Nem lopják el? Ritka eset. A Nyugat.hu ír a lopásokról is. Ahogy olvasóm is leírta, nagyon ritka esetekben előfordul. Ezért is újabban már lakatot kapnak a becsületkasszák, sőt némelyiket még a fához is kötik.

Most akkor ez üzlet vagy nem üzlet?

Egy tény, egy átlagos kőszegi nyugdíjasnak nem üzlet. Ő a hagyományt viszi tovább. Természetesen nem mindenki így gondolja ezt és felütötte már a fejét az üzletszerűség is. Ahogy a Nyugat.hu is írja több korábbi cikkében is, egyre több környező faluban, vagy éppen a 87-es úton is megjelentek az ilyen “árusok”. Persze a kőszegieknél többségében idősebbek, nyugdíjasok nem üzletszerű tevékenysége, de tudjátok, ahol van lehetőség felüti a fejét az üzlet is.

Hol láthatunk még példát becsületkasszázásra?

  • A Bajnok palacsintázó már 2014 óta becsületkasszával működteti a palacsintázóját. http://www.bajnokpalacsinta.hu/
  • A MagNetbanknál az egyik bankszámla típusnál van lehetőséged arra, hogy annyit fizetsz a bankszámlavezetésért, amennyit te szeretnél

Mire tudnád használni te a becsületkassza ötletet?

Több külföldi hotel is csinált már ilyen időszakos kampányt, amit nem másért, mint marketing miatt. Tehát ha igazán bevállalós vagy, akkor egy időszakos kampányt lehet rá csinálnod.

A Nyugat.hu -n megjelent a cikk ennek a tartalom az első verziójáról. Igen, ahogy írtam, az kicsit félre ment.

Fotó: Tánczos Mihály/Nyugat.hu

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek