McDonald’s VS Burger King

A címben szereplő két vállalat nagy-nagy konkurensei egymásnak. A McDonalds (MCD) sok tekintetben mégis felül tud kerekedni a Burger Kingen (BKW). Igaz az utóbbi cégnek nincs annyi étterme, és nincs ott annyi országban, mégis összehasonlítható, mert mindkét cég globális. A Burger Kinget 1953-ben alapították, 13 évvel később, mint a Mekit. Maga a Mekinek a koncepciója jobban bejött például az európai országoknak is. A két vállalat kínálata szinte megegyezik, tehát valamennyire helyettesíthető a két cég egymással. Nem véletlen, hogy hazánkban is például sokszor elfogadják egymás kuponos ajánlatait, és persze nem véletlen, hogy mind a két cég folyamatosan kuponozik.

Amiben a McDonalds kenterbe veri a Burger Kinget az, hogy globálisan sokkal jobban foglalkoznak vele, többet szerepel a sajtóban. Például a Big Mac indexet sokszor használják statisztikákban, cikkekben, ami jó reklám a Mekinek is. Éttermek számában a McDondaldsnak 3 szor annyi van, és alkalmazottak számban pedig hatszor annyi. Tehát láthatjuk, ezen a téren elég jól áll a Meki.

A részvényeik piaci kapitalizációjánál már 11 szeres a különbség, MCD: 101,74 Mrd $, BKW,: 8,94 Mrd$.
A profit szintnél viszont a Burger King a 25%-ával megelőzi a Meki 16%-át. Persze utóbbinak azért is alacsonyabb, mert folyamatosan nyitja még mindig új üzleteit, ezt is érdemes figyelembe venni .
A Burger King P/E rátája 35,14, míg a McDonadaldsé 18,69. Ez már egy érdekesebb adat, mivel mind két cég ugyanabban a szektorban van, ez jó összehasonlítási alap lehet. Ilyenkor érdemes megnézni az árfolyamukat, és rájöhetünk mi lehet a különbség.

Az alábbi ábrán látható is, hogy a P/E ráta különbség abból adódhat, hogy a Meki árfolyama  2011 óta alig emelkedett, addig a Burger King 60%-ot. Így lehet az, hogy utóbbi cégnek magasabb a rátája. Ez két dolgot jelenthet, vagy a Meki van alulárazva, vagy a Burger King túlárazva. Mit lehet ilyenkor tenni? Hogy lehet ebből profitálni? Van egy úgynevezett arbitrázs kereskedési stratégia, amit lehet részvényeknél is alkalmazni. Két hasonló cég árfolyamára úgy spekulálunk, hogy egyikre csökkenésre, másikra emelkedésre játszunk. Ezzel óvatosan kell bánni. Igaz látszik, hogy érdemes lenne venni a Mekit, és eladni a Burger Kinget, mert majd egy egyensúly beállítja a két cég árfolyamát. Én mégis azt mondom óvatosan ezzel, vagy ha valaki erre spekulál, 10-20%-ot kockáztasson maximum, mert ha Burger King árfolyama jobban beindul, mint a McDondaldsé, akkor vesztesége származhat belőle.

Lényeg a lényeg, ez egy jó alkalom lehet egy ilyen spekulációra, mert adott egy olyan különbség, amit meglovagolva körülbelül 20-30%-ot nyerhetünk. Ezt bármelyik nagyobb magyar brókercégnél meg lehet játszani, és nem kellenek hozzá milliók.

meki_vs_bkw

 

Bármi kérdésed van írj nyugodtan a kereskedes@minner.hu emailre.

Olvasd el további összehasonlító cikkjeinket:
Coca Cola vs Pepsi
Ford vs General Motors
Visa vs Mastercard

 

Forrás: google/finance, 2dave.de,

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később