Meddig tartható az Apple dominanciája a mobilpiacon?

Ez a kérdést kaptam ma egy emailben az egyik kedves olvasómtól. Nagyon jó kérdést tett fel. Mit csinál az Apple? Ki jön egy új iPhone, ami jobb mint a régi, nagyobb… Újít? Igen. Ne felejtsük el, hogy a vásárló közönsége sokkal jobban be van idomítva, mint más telefongyártók esetében. Tehát a vásárló közönség nagyobb része le is cseréli az újra a mobilját. Ez a dominancia melyik gyártóra hasonlít?

A Nokiára gondoltál? Emlékszel mennyi évig tudta dominálni a mobilpiacot? Egy sztár volt. Aztán jöttek az Android telefonok és az iPhone… a végét pedig ismerjük, a Nokia eltűnt. Meddig marad csúcson az Apple a mobilpiacon? Most is rekord eladást tudott felmutatni az első hétvégén az új iPhone megjelenését követően. 13 millió telefont adtak el az első hétvégén! Tehát a növekedés még tartható lesz minimum 2 évig, utána is maximum lassulás lesz megfigyelhető.

Az Apple esetében viszont ez csak egy szegmens. Bárhogy nézzük, az Apple eléri ezzel azt is, hogy többi terméke felé is nagyobb érdeklődést mutassanak az emberek. Márpedig az Apple termékek kimagasló minőséget és teljesítményt tudnak felmutatni, ez tény.

A legfurcsább adat a mostani jelentésekben az, hogy a kínai értékestésnek is köszönheti a jelenlegi extrém bevételeket. Kínában háromszor gyorsabban nőnek az eladások, mint Amerikában. Ebben az a furcsa, hogy részben a kínai gazdaság lassulásának hírére esett be az Apple árfolyama is a többi részvényhez képest.

Az árfolyam tehát jó beszállási lehetőséget kínál továbbra is. 160 dollárig is felmehet az árfolyam 1-2 éven belül. De tudod, ne egyszerre tedd rá az összes pénzed, vagy a rá szánt összeget. Elosztva, mondjuk negyedévente.

Apple részvény elemzés - finviz.com
Apple részvény elemzés – finviz.com

Ez is érdekelhet:
Úgysem hiszed el, hogy mennyi iPhone tulajdonos van Magyarországon!

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!