Megéri Youtuberként ügynökséggel dolgozni?

Keveset tudunk egy-egy videós bevételéről – persze becslések vannak. Na, de te se árulnád el a nézőidnek, hogy mennyit keresel… Sokan eljutnak odáig a Youtubeon, hogy néhány videójukat több 10 000 ember nézi meg…, viszont a reklámozók szerzése nem olyan könnyű. Érdemes a vloggereknek ügynökséggel/partnercéggel dolgozni?

Hogyan lehet pénzt keresni a Youtubeon?

Kapcsold be a bevételszerzést! Bárki kereshet pénzt a világ legnagyobb videómegosztóján. Miután bekapcsoltad, már csak egy Adsense fiókot kell társítani, és kezdődhet a móka. A Youtube hirdetéseket fog elhelyezni a videód előtt, közben, mellett… Persze érdekes videók is kellenek majd, és rengeteg kitartás.

Nézd meg, mire keresnek rá sokan, és erről készíts videókat. Ezen kívül még összeállhatsz más Youtube-vloggerrel, és segíthettek egymásnak. (Tudod, kvázi nézőket cseréltek)

Egyedül vagy partnercéggel?

Ha kezd kialakulni az állandó közönséged, és megnézik pár ezren a videóidat (vagy többen), az szuper! Érdemes elgondolkozni ilyenkor, hogy egyedül mész tovább – vagy megpróbálsz bevonni egy partnercéget a munkába.
Nehéz felhajtani kezdetben a szponzorokat, hiszen ők még annyira nem ismernek téged, és nem is mindenki bízik az ilyen befektetések megtérülésében. Ebben segíthetnek neked ők, az ügynökséged (partnercéged). Ők olyanok, mint egy mentorcég, illetve reklámügynökség, akinek mellesleg nagyon jó kapcsolatai vannak – jobb tárgyalási pozícióban vannak, mint te. Továbbá folyamatosan azzal foglalkoznak, hogy minél jobb eredményt érj el a videókkal, és azok nagyobb bevételt hozzanak.

Youtube bevétel

Lehet, hogy nem értesz annyira a brandinghez – vagy még csak tanulod. Ők segítenek ebben is, illetve a csatorna menedzselésében. Promótálnak téged, segítenek a nézettségedet növelni, és aktív közönséget kialakítani neked.
Természetesen a partnercég ezt nem ingyen vállalja, a hirdetési bevételeidnek akár 40-50%-át is elveheti. Lehet, hogy így is több bevételed lesz a partnercég által, hiszen a magyar vloggerek állítása szerint a legtöbb bevételük még mindig szponzorációkból van. Sokan azt hiszik, hogy igaz a magyar videósokra is, hogy 1000 megtekintésenként kapnak 2 dollárt. Azonban csakúgy, mint az Adsenseben, a Google a Youtube-on is a töredékét adja a magyar kattintásokért.

Tapasztalatok

A vloggerek tapasztalatai megoszlóak a partnercégekkel kapcsolatban: néha komoly ígéretek után csak a pénzt vették le a videósoktól. Vannak azonban korrekt ügynökségek is, de érdemes lesz jól megválogatnod, kivel szerződsz le – és persze alaposan átolvasni a szerződést is.

(A Minneren arra is van ötlet, hogy te ilyen ügynökséget csinálj: 120. ötlet – Vlogger, videóblogger-keltető)

Konklúzió

Egyre jobbak a magyar partnercégek, és sokat segíthetnek neked, hogy szép kis bevételed legyen a Youtube-on! Érdemes velük legalább beszélni, hogy milyen koncepcióban dolgoznak… Főleg ezek a cégek szeretnek hosszú távra megegyezni, ez pedig plusz motiváció lesz neked, hogy több videót készíts és ne add fel 🙂

Nézd meg, Milán milyen Youtubehoz kapcsolódó vállalkozási ötleteket írt eddig a Minneren:

Képek:
Youtube
www.klikkmania.hu / www.mrbugtv.com

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek