Megszerkeszted a szórólapot majd megrendeled. Székesfehérvári innováció a nyomdai piacon [podcast]

Dátum

Megosztás

Egy igazán innovatív vállalkozóval beszélgettem a mostani adásban. Doleschall Anita a nyomdai szolgáltatását költöztette teljesen online-ba úgy, hogy egy online szerkesztőt ad a felhasználók kezébe. Miután elkészítettük a saját kiadványunkat, szórólapunkat, névjegykártyánkat, matricánkat… és a többi, meg is tudjuk rendelni a nyomdától, mintha egy webshop lenne – sőt, az is. Székesfehérvárról működteti a vállalkozását, de ki tudott lépni a régiós piacról, és már az egész országba szállít. A munkafolyamatokat, adminisztrációt automatizálták, és amit csak lehet digitalizáltak is. Izgalmas, hogy egy kisvállalkozás egy ilyen digitális szerkesztővel a nagyok pályájára lépett. Hogyan csinálta?

A Vodafone támogatásával egy új témasorozatba vágtunk bele a Minneren. A célunk, hogy támogassunk abban, hogy a vállalkozásod nincs helyhez kötve a digitalizációnak köszönhetően. Ezért olyan vállalkozókat mutatunk be, akikből inspirációt tudsz meríteni, akik ki tudták aknázni a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. Lássuk is, hogy ez hogyan sikerült nekik! 

A podcast hanganyaga, elérhetősége

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid leirata

Anita cégének, weboldalának elérhetősége: https://www.printeraktiv.hu

Doleschall Anitával, a Printeraktív nyomdai webshop vezetőjével beszélgettem. A vevőik saját maguk tudják elkészíteni a kiadványukat (pl. szórólap, plakát, leporello, névjegykártya, brandelt jegyzetfüzet, matrica) a Printeraktiv szerkesztőjében. Majd a következő lépésben megrendelik azt a nyomdától a kívánt darabszámban.

Az ötlet onnan jött, hogy a cégvezető Kölnben egy nyomdai kiállításon látott egy működőképes megoldást (kész rendszert árulták, természetesen nagyon drágán). Már több, mint 10 éve a nyomdai piacon tevékenykedik.

3 évvel ezelőtt egy béta funkcióval rendelkező online szerkesztőt adott a vásárlók kezébe Anita. Ezt ő maga fejlesztette, miután elvégzett egy 1 hetes intenzív képzést. Persze elérte a tudása határait, de egy ismerős segítségével sikerült működőképes állapotba hozni, és már jöhettek is a megrendelések. Miután kész lett a szerkesztő béta verziója, a weboldal, Anita volt nálam üzleti konzultáción, innen van az ismeretségünk is. Majd 2020-ban (2 éves béta működés után) teljesen lecserélték a szerkesztői és rendelési felültet.

Ha a kezdetektől fejlesztőket bízott volna meg, akkor ennek több, mint tízmilliós költsége lett volna, amire akkor nem volt keret. Sőt, nem is volt biztos benne, hogy kelleni fog az embereknek. A béta verzióban még az ügyfeleknek, felhasználóknak is sok helyen kellett kompromisszumot kötniük. A felhasználókat kérdezgették, hogy mit hogyan használnak, mit hiányolnak. Itt viszont eljött az a felismerés, hogy az előbb már említett teljes rendszer lecserélésre szorul.

A kezelőfelülete a szerkesztőnek.

Innen már a következő lépés, hogy megrendeljük a szórólapot, kifizessük és bejelöljük, hogy mikorra szeretnénk megkapni. Bár ahogy lenni szokott, ilyen esetekben tegnapra kell a nyomdai anyag, mert holnapután rendezvény. Erről is beszélt Anita, amikor a célcsoportról beszéltünk.

A konkrét árak kiírása a weboldalon, hogy nem kell árajánlatot kérni szintén vevőcsalogató, sok helyen még nem kapunk ilyen szinten árakat.

A beszélgetésben szó esett arról, hogy a rendelések elkészítésének belső folyamatához Trello-t használnak. Azért, hogy az adminisztráció még gyorsabb legyen, a belső használatú munkalapok, a kézi GLS címkézés helyett minden folyamatot amit lehetett egyszerűsítették, automatizálták.

Anita az Alapító című filmből is inspirálódott: ahogy a filmben a Meki hamburger készítésének módját rajzolták le a földre az alapítók, hogy minél kevesebbszer érintkezzenek, minél jobban kézre álljon a munka, úgy ő ezt a műhelyben, a nyomdában is alkalmazta.

Digiméter 2021-es kutatásából kiderült, hogy a hazai cégek alig 26%-a írja le a cégben, hogy mi hogyan működik a vállalkozásban, mik a folyamatok, mik a lépései az egyes tevékenységeknek (mik a támpontok, csekklista). 

Az előző podcastben is már beszéltünk róla, Anitáék is használnak leírásokat, tudásanyagokat, útmutatók a kiadványok készítéséről.

Hallgasd meg a teljes adást! Bővebben beszélünk a fenti témákról!

Korábbi inspiráló interjút itt találod:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...