Megszerkeszted a szórólapot majd megrendeled. Székesfehérvári innováció a nyomdai piacon [podcast]

Dátum

Megosztás

Egy igazán innovatív vállalkozóval beszélgettem a mostani adásban. Doleschall Anita a nyomdai szolgáltatását költöztette teljesen online-ba úgy, hogy egy online szerkesztőt ad a felhasználók kezébe. Miután elkészítettük a saját kiadványunkat, szórólapunkat, névjegykártyánkat, matricánkat… és a többi, meg is tudjuk rendelni a nyomdától, mintha egy webshop lenne – sőt, az is. Székesfehérvárról működteti a vállalkozását, de ki tudott lépni a régiós piacról, és már az egész országba szállít. A munkafolyamatokat, adminisztrációt automatizálták, és amit csak lehet digitalizáltak is. Izgalmas, hogy egy kisvállalkozás egy ilyen digitális szerkesztővel a nagyok pályájára lépett. Hogyan csinálta?

A Vodafone támogatásával egy új témasorozatba vágtunk bele a Minneren. A célunk, hogy támogassunk abban, hogy a vállalkozásod nincs helyhez kötve a digitalizációnak köszönhetően. Ezért olyan vállalkozókat mutatunk be, akikből inspirációt tudsz meríteni, akik ki tudták aknázni a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. Lássuk is, hogy ez hogyan sikerült nekik! 

A podcast hanganyaga, elérhetősége

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid leirata

Anita cégének, weboldalának elérhetősége: https://www.printeraktiv.hu

Doleschall Anitával, a Printeraktív nyomdai webshop vezetőjével beszélgettem. A vevőik saját maguk tudják elkészíteni a kiadványukat (pl. szórólap, plakát, leporello, névjegykártya, brandelt jegyzetfüzet, matrica) a Printeraktiv szerkesztőjében. Majd a következő lépésben megrendelik azt a nyomdától a kívánt darabszámban.

Az ötlet onnan jött, hogy a cégvezető Kölnben egy nyomdai kiállításon látott egy működőképes megoldást (kész rendszert árulták, természetesen nagyon drágán). Már több, mint 10 éve a nyomdai piacon tevékenykedik.

3 évvel ezelőtt egy béta funkcióval rendelkező online szerkesztőt adott a vásárlók kezébe Anita. Ezt ő maga fejlesztette, miután elvégzett egy 1 hetes intenzív képzést. Persze elérte a tudása határait, de egy ismerős segítségével sikerült működőképes állapotba hozni, és már jöhettek is a megrendelések. Miután kész lett a szerkesztő béta verziója, a weboldal, Anita volt nálam üzleti konzultáción, innen van az ismeretségünk is. Majd 2020-ban (2 éves béta működés után) teljesen lecserélték a szerkesztői és rendelési felültet.

Ha a kezdetektől fejlesztőket bízott volna meg, akkor ennek több, mint tízmilliós költsége lett volna, amire akkor nem volt keret. Sőt, nem is volt biztos benne, hogy kelleni fog az embereknek. A béta verzióban még az ügyfeleknek, felhasználóknak is sok helyen kellett kompromisszumot kötniük. A felhasználókat kérdezgették, hogy mit hogyan használnak, mit hiányolnak. Itt viszont eljött az a felismerés, hogy az előbb már említett teljes rendszer lecserélésre szorul.

A kezelőfelülete a szerkesztőnek.

Innen már a következő lépés, hogy megrendeljük a szórólapot, kifizessük és bejelöljük, hogy mikorra szeretnénk megkapni. Bár ahogy lenni szokott, ilyen esetekben tegnapra kell a nyomdai anyag, mert holnapután rendezvény. Erről is beszélt Anita, amikor a célcsoportról beszéltünk.

A konkrét árak kiírása a weboldalon, hogy nem kell árajánlatot kérni szintén vevőcsalogató, sok helyen még nem kapunk ilyen szinten árakat.

A beszélgetésben szó esett arról, hogy a rendelések elkészítésének belső folyamatához Trello-t használnak. Azért, hogy az adminisztráció még gyorsabb legyen, a belső használatú munkalapok, a kézi GLS címkézés helyett minden folyamatot amit lehetett egyszerűsítették, automatizálták.

Anita az Alapító című filmből is inspirálódott: ahogy a filmben a Meki hamburger készítésének módját rajzolták le a földre az alapítók, hogy minél kevesebbszer érintkezzenek, minél jobban kézre álljon a munka, úgy ő ezt a műhelyben, a nyomdában is alkalmazta.

Digiméter 2021-es kutatásából kiderült, hogy a hazai cégek alig 26%-a írja le a cégben, hogy mi hogyan működik a vállalkozásban, mik a folyamatok, mik a lépései az egyes tevékenységeknek (mik a támpontok, csekklista). 

Az előző podcastben is már beszéltünk róla, Anitáék is használnak leírásokat, tudásanyagokat, útmutatók a kiadványok készítéséről.

Hallgasd meg a teljes adást! Bővebben beszélünk a fenti témákról!

Korábbi inspiráló interjút itt találod:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!