Látom te is kíváncsi vagy! Nem baj az! Szóval van egy oldal, amit lehet ismersz is. Még ha igen is, érdemes időnként kiélni a kíváncsiságunkat, szóval legalább emlékeztetlek rá, hogy ideje végigzongorázni a cégek adatait. Ha pedig erről még nem hallottál, akkor lépésről lépésre láthatod, hogy mit kell tenned. Szóval Apple boltok bevétele. A legnagyobb almás bolthálózat itthon az iStyle Hungary 7 darab üzlettel. 2017-es évben 12 milliárd 386 millió forint árbevétel mellett 133 adózott eredményt értek el. Wow! Hol találod ezeket az adatokat?

Így tudod megnézni egy cég árbevételét/profitját….- E-beszámoló – lépésről lépésre

A cégeknek kötelező feltölteniük a beszámolóikat, és ezek nyilvánosan hozzáférhetőek az e-beszámoló oldalon.

1. lépés: Az http://e-beszamolo.im.gov.hu (kattints ide)  oldalra látogass el! (majd görgess lejjebb az oldalon!)

2. lépés: Miután legörgettél az oldalon keresd meg ezt az űrlapot. Írd be a cégnévhez az adott cég nevét. Ezt keres meg pl. a honlapjuk alján, vagy az kapcsolat, vagy az ÁSZF-ben résznél.

3. lépés – Kattints rá a találatra, ha nem ad ki találatot próbálkozz az adószámmal vagy írd be a cégnevet több verzióban, csak kisbetűvel, vagy elhagyva pl. a KFT részt (Jah igen, ez csak cégekre vonatkozó adatbázis egyéni vállalkozói adatokat nem találsz).

4. lépés: Miután bejött a cég adatlapja válaszd ki az előző éves adatoknál az Általános üzleti évet záró részt. Adott év május 30-a után az előző év adatait látod. Tehát 2018-ban a 2017-es évet.

5. lépés: Keresd meg az eredménykimutatást. Ebben lesznek az árbevétel és a nyereség adatok. Itt 003. sor a lényeg az I. Értékesítés nettó árbevétele sor.

Az utolsó oszlop a tárgyév, vagyis a mi esetünkben a 2017-es évre vonatkozó adat. Ezen például látszik, hogy a legnagyobb hazai Apple bolthálózat árbevétele 12 milliárd 386 millió forint volt. A képről lemaradt pont, hogy az adatok ezer Ft-ban, tehát az ott szereplő adatok után még van három nulla. Ezért 12 milliárd.

6. lépés: Görgess lejjebb az eredménykimutatásban az Adózott eredmény részig. Ez már a végső, adók levonása utáni eredmény. Az ő esetükben ez 133 millió forint.

Miért kellhet neked ilyen adat? Mire használd?

  1. Kíváncsiság. Mindenki kíváncsi és szeretünk kutakodni. Tehát arra is jó ez a módszer. Nem beszélve arról, hogy sok cégnél még megtaláljuk például kik a cég vezetői, akiket máris meg lehet keresni LinkedIn-en… és így tovább.
  2. Piackutatás, új vállalkozás előtt felméred a piacodat. Megnézed, hogy mekkora az árbevételük, mennyi alkalmazottal dolgoznak, mekkora beruházásokat csinálnak, sőt egy könyvelő segítségével még több információt ki tudsz nyerni. Ebből számolják sokszor azt is, hogy mekkora piaca lehet egy adott területnek. Mi is ezt alkalmazzuk most a Cégkirakóban az olvasókkal. Közösen kitalálunk és felépítünk egy vállalkozást. Most éppen a 2. feladatnál járunk, ahol az online piackutatás van terítéken. TE is csatlakozhatsz a projekthez akár most is! Még sok feladat van hátra! Kattints ide!
  3. Partnerek ellenőrzése
  4. Konkurencia figyelése

Fotó: Dru Bloomfield/flickr