Mennyi követő kell ahhoz, hogy abból bevételed legyen? Mire költs? Ötletek a cikkben!

Amikor közösségi oldal “felhúzásán” gondolkodunk, akkor mindig felmerül bennünk a kérdés: Mire költsünk? Új követők szerzésére? Csináljunk nyereményjátékot? Kell a sok követő? Mennyi követőnk legyen? Hogy vegyem rá őket, hogy vásároljanak? Ez a cikk segítségedre lesz abban, hogy megfelelően tudj tervezni.

A minimum elérése

A legnagyobb közösségi oldalon, a Facebook-on 1000 követőszám az, amivel már lehet mit kezdeni, és még a cégünk, termékünk iránt is nagyobb lesz a bizalma a leendő vásárlóinknak, érdeklődőinknek. Nagyrészt tehát ez a minimum lájkszám arra jó, hogy az új érdeklődők nagyobb eséllyel kövessenek minket, és legyen aktivitás a posztjainkon (lájk, komment, megosztás).

Kell nekem mindenki?

Tedd fel ezt a kérdést, amikor elkezdesz reklámozni. Igazából lehet, hogy most meg fognak kövezni a marketinges szaktársak, de néha olyan követők is “hasznosak”, kellenek, akik lehet, nem fognak vásárolni, de rajtuk keresztül eljutunk olyanokhoz, akik viszont igen. Azt mondom, hogy a követők 70%-a legyen olyan, hogy akár potenciális vásárlóvá tudod konvertálni őket, de nem baj, ha a maradék 30%-ék csak “turista”, nézelődik. Ők is hasznosak lehetnek számodra.

Hirdessek, vagy ne hirdessek követőszerzésre?

A válasz egyértelműen nem, vagyis lesz kivétel. Alap esetben hívd fel a figyelmét más csatornákon, hogy kövessenek, direktbe ne csinálj olyan reklámot, hogy kövessék az oldalad, főleg akkor, ha új érdeklődőkre célzol (olyanokra, akik még nem jártak a weboldaladon, vagy régóta nem jártak). Igen, ebből már sejtheted is, mi lesz a kivétel.
Először nézzük meg, mivel szerezz minőségi követőket úgy, hogy nem lájkreklámmal hívod fel az emberek figyelmét:

  • Facebook-on például reklámozd a posztjaidat, főleg azokat, amik tényleg a célcsoportodnak szólnak. Elsődleges tehát mindig a vevőszerzés, célcsoportra való hirdetés legyen a Facebook reklámjaidnál, és ne a követőszerzés. 
  • Vedd rá az embereket, hogy írjanak neked chaten, vagy emailt. Válaszban kérd meg őket, hogy kövessenek.
  • Ha szervezel eseményeket, vagy azt reklámozod a közösségi oldaladon, akkor már nyert ügyed van, már a szövegben fel tudod hívni a figyelmét, hogy lájkoljon, továbbá így még a célcsoportot is szűröd.
  • Vásárlóidnak hívd fel a figyelmét akár szóban, akár emailben a vásárlásuk után.
  • … és még rengeteg eszköz. Ha további  ötletekre vágysz, és rendbe akarod szedni a Facebook marketingedet, akkor végezd el a Minner kisvállalkozásoknak szóló videós tananyagát >>> Kattints ide<<<

Mikor reklámozd direktben azt, hogy kövesd a … oldalt?

Bár a fenti listába is beleírhattam volna, de én jobbnak látom különszedni. Először is elengedhetetlen, hogy gyűjts remarketing adatbázist. Vagyis, akik jártak az oldaladon, őket eltárolja a Facebook vagy a Google. Később rájuk úgy tudsz hirdetni, hogy csak előttük jelenik meg a felhívás. Időnként erre szánj pár ezer forintot, mondjuk havonta egyszer. Tovább is tudsz szűrni a célcsoportban is, és például olyanokra ráhirdetni, akik már nézték a kapcsolat menüpontot, vagy látták az akciódat, landing oldaladat…. Mennyivel nagyobb az esély, hogy követnek, igaz? Sőt, még minőségi követőket is szerzel.

Kell a kommunikáció

Nagyon fontos, hogyha a célcsoport érdeklődési köréhez tartozó információkat reklámozol, akkor ténylegesen minőségibb követőket tudsz szerezni, mármint olyanokat, akik később vásárlóid lehetnek. Ha nem is vásárolnak, akkor bevonzza a barátait. Tudod, a legtöbb barátunkkal nagyrészt hasonló az érdeklődési körünk.

Mit posztolj? Mit reklámozz? Hogy működik a Facebook algoritmusa? (x)

Ebben segítek az ügyfeleimnek, tanítványaimnak a MinnerAkadémia.hu marketing oktatásán. Szeretnél úgy reklámozni, hogy az ne legyen tolakodó az embereknek, és legyen eredménye? Szeretnél kreatív, eredményes és élvezhető Facebook marketinget? Akkor végezd el a Minner kisvállalkozásoknak szóló videós tananyagát >>> Kattints ide <<<

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!