szerda, január 27, 2021

Mennyi követő kell ahhoz, hogy abból bevételed legyen? Mire költs? Ötletek a cikkben!

Amikor közösségi oldal “felhúzásán” gondolkodunk, akkor mindig felmerül bennünk a kérdés: Mire költsünk? Új követők szerzésére? Csináljunk nyereményjátékot? Kell a sok követő? Mennyi követőnk legyen? Hogy vegyem rá őket, hogy vásároljanak? Ez a cikk segítségedre lesz abban, hogy megfelelően tudj tervezni.

A minimum elérése

A legnagyobb közösségi oldalon, a Facebook-on 1000 követőszám az, amivel már lehet mit kezdeni, és még a cégünk, termékünk iránt is nagyobb lesz a bizalma a leendő vásárlóinknak, érdeklődőinknek. Nagyrészt tehát ez a minimum lájkszám arra jó, hogy az új érdeklődők nagyobb eséllyel kövessenek minket, és legyen aktivitás a posztjainkon (lájk, komment, megosztás).

Kell nekem mindenki?

Tedd fel ezt a kérdést, amikor elkezdesz reklámozni. Igazából lehet, hogy most meg fognak kövezni a marketinges szaktársak, de néha olyan követők is “hasznosak”, kellenek, akik lehet, nem fognak vásárolni, de rajtuk keresztül eljutunk olyanokhoz, akik viszont igen. Azt mondom, hogy a követők 70%-a legyen olyan, hogy akár potenciális vásárlóvá tudod konvertálni őket, de nem baj, ha a maradék 30%-ék csak “turista”, nézelődik. Ők is hasznosak lehetnek számodra.

Hirdessek, vagy ne hirdessek követőszerzésre?

A válasz egyértelműen nem, vagyis lesz kivétel. Alap esetben hívd fel a figyelmét más csatornákon, hogy kövessenek, direktbe ne csinálj olyan reklámot, hogy kövessék az oldalad, főleg akkor, ha új érdeklődőkre célzol (olyanokra, akik még nem jártak a weboldaladon, vagy régóta nem jártak). Igen, ebből már sejtheted is, mi lesz a kivétel.
Először nézzük meg, mivel szerezz minőségi követőket úgy, hogy nem lájkreklámmal hívod fel az emberek figyelmét:

  • Facebook-on például reklámozd a posztjaidat, főleg azokat, amik tényleg a célcsoportodnak szólnak. Elsődleges tehát mindig a vevőszerzés, célcsoportra való hirdetés legyen a Facebook reklámjaidnál, és ne a követőszerzés. 
  • Vedd rá az embereket, hogy írjanak neked chaten, vagy emailt. Válaszban kérd meg őket, hogy kövessenek.
  • Ha szervezel eseményeket, vagy azt reklámozod a közösségi oldaladon, akkor már nyert ügyed van, már a szövegben fel tudod hívni a figyelmét, hogy lájkoljon, továbbá így még a célcsoportot is szűröd.
  • Vásárlóidnak hívd fel a figyelmét akár szóban, akár emailben a vásárlásuk után.
  • … és még rengeteg eszköz. Ha további  ötletekre vágysz, és rendbe akarod szedni a Facebook marketingedet, akkor végezd el a Minner kisvállalkozásoknak szóló videós tananyagát >>> Kattints ide<<<

Mikor reklámozd direktben azt, hogy kövesd a … oldalt?

Bár a fenti listába is beleírhattam volna, de én jobbnak látom különszedni. Először is elengedhetetlen, hogy gyűjts remarketing adatbázist. Vagyis, akik jártak az oldaladon, őket eltárolja a Facebook vagy a Google. Később rájuk úgy tudsz hirdetni, hogy csak előttük jelenik meg a felhívás. Időnként erre szánj pár ezer forintot, mondjuk havonta egyszer. Tovább is tudsz szűrni a célcsoportban is, és például olyanokra ráhirdetni, akik már nézték a kapcsolat menüpontot, vagy látták az akciódat, landing oldaladat…. Mennyivel nagyobb az esély, hogy követnek, igaz? Sőt, még minőségi követőket is szerzel.

Kell a kommunikáció

Nagyon fontos, hogyha a célcsoport érdeklődési köréhez tartozó információkat reklámozol, akkor ténylegesen minőségibb követőket tudsz szerezni, mármint olyanokat, akik később vásárlóid lehetnek. Ha nem is vásárolnak, akkor bevonzza a barátait. Tudod, a legtöbb barátunkkal nagyrészt hasonló az érdeklődési körünk.

Mit posztolj? Mit reklámozz? Hogy működik a Facebook algoritmusa? (x)

Ebben segítek az ügyfeleimnek, tanítványaimnak a MinnerAkadémia.hu marketing oktatásán. Szeretnél úgy reklámozni, hogy az ne legyen tolakodó az embereknek, és legyen eredménye? Szeretnél kreatív, eredményes és élvezhető Facebook marketinget? Akkor végezd el a Minner kisvállalkozásoknak szóló videós tananyagát >>> Kattints ide <<<

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Hatszor annyiba kerül egy új vásárló, mint egy meglévő vevő (#kutatás)
Mi jut először eszedbe?Persze az, hogy akkor fókuszáljunk a meglévő vásárlókra. Legyen olyan termék, ajánlat… De nézzük meg ezt a másik oldalról is! Egy új vevőre költeni kell! 
Szektortól függ, hogy mennyibe kerül egy új vásárló, de a nagy átlag az, hogy nagyjából hatszor annyiba, mint egy már meglévő. Ami nem véletlen, mivel a visszatérő vásárlónál már nem 0-ról kezdjük a cégünk, termékünk marketingjét. Ez is bizonyítja, hogy a vásárláshoz bizalom kell, ennek elnyerésében segít a marketing. Továbbá azt is mutatja, bizony erre kell majd költeni.

A Minner Átfogó marketing képzése segít, hogy megfelelő stratégiád legyen a termékeid / szolgáltatásaid reklámozására. És ami a legfontosabb: a matek! Segít megfelelő nagyságrendekben gondolkodni, hogy mire hogyan és mennyit költs, mivel számolj. Kattints ide és szerezd be a képzést: Átfogó marketing online képzés. Alapok + haladó

Forrás: Marketing Metrics

MinnerInstant

A Coca-Cola is belépett a direct-to-consumer (D2C) piacra. Az egyik újdonsága az Insider Club nevű programjuk. 45 dolláros előfizetés mellett küldenek ki speciális Coca-Cola ajándékcsomagot. Benne exkluzív üdítőkkel, meglepetéssel, sztárséfek VIP receptjével, sztársportolók edzéstervével – Érdekes egy új megközelítése ez a márkának. Ez a sztárséfes rész óriási, tetszik az ajánlat.

További hasonló példák és részletesen, hogy mi a D2C jelentése, ebben a cikkben: Coca-Cola, Heinz, Nike már kihagyja a kereskedőket, de ez még nem baj

MinnerInstant

A koronavírus, a lezárások, a WC papír hiány (csak viccelek) mind egy picit hatással volt az emberek biztonsági érzetére. Amerikában már több évtizede trend, hogy legyen otthon legalább egy doboz, amit szükség esetén elő tudsz venni, vagy azonnal felkapni. Benne elemlámpa, tű, cérna, kötszerek, napelem töltő, vagy akár egy-két konzerv is. Van aki ennél tovább megy és készletet is tart élelmiszerből.

Ez most olyan ötlet lesz, amit egészen biztosan le kell tesztelni (mielőtt belevágsz), magát a hazai keresletet. Ehhez kapcsolódóan itt találsz receptet, lépésről-lépésre bemutatom hogyan tudod letesztelni az alábbi ötleteket

  • Ötlet 1.: Túlélő készlet akár több verzióban is.
  • Ötlet 2.: Képzeld el, ha ezt még ötvöznénk biztosítással is. Megvenné a “csomagot” majd kap mellé biztosítást, vagy éppen ez segíti eladni, amivel növelhető a profit is.
  • Ötlet 3.: Lehet, hogy csak marketing kampány miatt használnám biztosítás piacon.

Ami itt egyébként nehéz, hogyan tartsd fenn az érdeklődést, építsd a márkádat és visszatérő vásárlókat szerezz. Egyik úgy gondolom a biztosítás, jó párosítás és a fogyasztó is ott ragad, a másik túlélő tanfolyamok, önvédelmi oktatások…

Példák:

144 millió forintért vásároltak meg közösségi finanszírozásban a The SEVENTY2 : The World’s best survival kit (lásd itt bővebben) terméket az Indiegogo közösségi finanszírozó kampányban (1300 vásárló). DE az USA

Ez a túlélő kártya is érdekes projekt (lásd itt bővebben), úgy gondolom egy nagyon jó ár / érték arányú termék, rengeteg termékelőnnyel. A kártya, amin rengeteg fontos eszköz van alig 5100 forint.

Így tudod letesztelni: Amit most el tudsz adni, az 20-szor jobban fogy. Találd meg és arass! Így…

Más ötlet érdekelne?

Irány a 2021-es üzleti ötletek: Vállalkozási ötletek 2021-re. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől

MinnerInstant

2022 májusától kötelező lesz az akciós termék árát az akció kezdetét megelőző 30 napban egy szinten tartani, az eredeti (tehát nem akciós) árat pedig az eddigiektől eltérően mindenképpen meg kell majd jelenítenie a kereskedőnek. Tehát nem tudja csak úgy megemelni majd a kereskedő az árat azért, hogy utána akciózhasson. A tapasztalatok alapján addig (vagyis most) a GVH azt a szabályt alkalmazza, hogy 2 héten át kellett a kereskedőnek drágábban adnia legalább a terméket.

A törvény 2022 májusában lép hatályba!

Erről részletesebben ebben a cikkben: Bírságra számíthat az a webshop, amelyik ilyen vásárlásösztönzővel él

Forrás: HWSW

MinnerInstant

A Canon a saját, CE-SAT-1 nevű műholdjára egy némileg módosított 5D Mark III-at szerelt fel, hogy arról pásztázza végig a Földet. Most egy interaktív weboldalt is létrehoztak a projektnek. Ide kattintva láthatod is, hogy éppen milyen éles képet készít. Gondolj bele! Van annyira jó a készüléke, hogy az űrből készít képet!

Az ilyen megmozdulások igazán legendássá teszik a céget, és erősíti a márkát. A gerillamarketing a Minnert is már legendássá tette. Itt beszéltem róla: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: HVG


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek