Mi történik egy business coachingon? Less be velünk a zárt ajtók mögé!

A mindennapok során a legtöbb kihívás a munkahelyünkön ér minket. Ez valahol érthető is, hiszen átlagosan talán itt töltjük el a legtöbb időt. Munkahelyi problémáink viszont olyan mélységekig eljuthatnak, hogy lényegesen leromlik a teljesítményünk, illetve problémáink a magánéletünkre is kihatnak.

A cikket vendégszerző írta. A coachvalaszto.hu coach kereső, és közvetítő oldal.

Mikor és hogyan jutunk el odáig, hogy segítséget kérünk? Miért és mire jó a business és az executive coaching?

„Nem forog a kerék”

Ez az a jelenség, amikor azt veszed észre kollégáidon, hogy nem úgy teljesítenek, ahogy szoktak. A beosztottak figyelmetlenek, szétszórtak. A feladatok több időt vesznek igénybe. Kölcsönös bizalomvesztés eredményeként motivációvesztés és konfliktusok alakulnak ki, mely nem csak egyes osztályok, csoportok tagjaira van hatással, hanem a felsővezetőkre is. Önértékelési zavarok jönnek létre a vezetőnél, vezető kiég, vagy túlzottan keménykezűvé, autoriterré válik. Mindezek külső jelei: a kimerültség, frusztráció, fáradtság, ingerültség, feszültség, hanyagság, fásultság, kiábrándultság…, melytől, nem csak a vezető, hanem a szervezet is szenved. Ez pedig sajnos nagyon rossz hatással van a teljesítményre, és így a céges eredményre is.

Ugye nem kell tovább sorolnunk ahhoz, hogy rájöjj, szükséged lehet vezetőként coachra, mind neked, mind a csapatodnak?!

Kihez fordulhatok, ha már tapasztaltam ilyen jeleket magamon?

Ha ez a kérdés megfogalmazódott benned, az már fél siker, mert felismerted, hogy támogatásra van szükséged. Nem szégyen elakadni, nem szégyen segítséget kérni. Sokkal jobb időben lépni, mint hagyni, hogy a te, vagy veled együtt az egész szervezet tönkre menjen.

A coaching nem csak a vezetőnek szólhat, hanem az egész csapatnak. Igen, néha az a legjobb, ha a nem egyedül igyekszel megoldani a problémát, azaz ha nem egyedül játszod Batmant, ha egész szuperhős csapatra van szükség. Nem elég a vezetőt fejleszteni, hiszen a csapattagok mindegyikének hatékonyan el kell látni a feladatait, motiváltnak, és együttműködőnek kell lenni. A csapattagok kommunikációja és elkötelezettsége közvetlen hatással van a teljesítményre.

Különben is elavult elvárás a vezetővel szemben, hogy a neki mindent meg kell oldani, méghozzá egyedül.

A business coaching során az elmúlt években a vezetők által feldolgozott leggyakoribb felmerülő problémák és fókuszálandó területek:

  • Motiváció növelése
  • Célkitűzés
  • Időbeosztás, priorizálás
  • Teljesítménynövelés
  • Empátia fejlesztése
  • Kudarckezelés
  • Burnout megelőzése, kezelése

Az executive coaching a business coaching egyik ága, mely kifejezettem a felsővezetők számára nyújt segítséget, ezeken a problémákon túl a csak őket érintő témákra kiterjedve. Ilyen lehet pl. annak a komplex és finom látásmódnak a kialakítása, mely elengedhetetlen ezen a szinten, vagy a „vezető magányosságának” csökkentése, amely gyakran a felé áradó őszinte kommunikáció hiányából fakad.

Akkor most évekig fog tartani a coaching?

Dehogy! Az első találkozásnál, ha meg van a kölcsönös szimpátia, és tetszik a coach módszere, javaslatot is kapsz az alkalmak számára vonatkozóan. Helyszín lehet akár az irodád, a tárgyalód is, amennyiben ott nem zavarnak, de a coach a bevált helyét is javasolhatja. A lényeg, hogy tudjatok egymásra figyelni, és beszélgetni, a megoldáson dolgozni, anélkül hogy bárki zavarna.

Tapasztalataink szerint, ha te is elkötelezett vagy a változtatás, a fejlődés iránt, és megcsinálod a kapott feladatokat, gyakorlatokat is, akkor akár 2-3 alkalom után már óriási eredményeket tudsz elérni! Ehhez azonban tényleg rád is szükség van. Ha pedig Te változol, akkor az azonnal érződik a környezeteden is, így a hatás megtöbbszöröződik, aminek eredménye a kollégáidon, és az ő hozzáállásukon is látszódni fog!

Ad visszajelzést a business coach? Honnan tudom, mennyit haladtunk?

Természetesen. Általában minden egyes coaching során összegzitek, hol tartotok, és merre érdemes tovább menni, hogyan folytatódjanak a beszélgetéseitek. Ezért is lényegesek a fentebb írt feladatok, amelyekről te is beszámolsz, és azokról a szituációkról szintén, amelyekkel két találkozás között megbirkózol.

Az executive/business coach azt is fogja jelezni számodra, ha már a folyamat végéhez közeledtek. Ezt követően is megkeresheted ad hoc helyzetekben, de azt, amiért megkerested, le fogjátok zárni a megoldással.

Hol találsz business/executive coachokat akikkel érdemes együtt dolgozni?

A coachvalaszto.hu weboldalon különböző szempontok alapján találsz coachot. Fontos számunkra, hogy ebben segíthessünk neked, és csapatodnak. Tapasztalt, hiteles, gyakorlott segítőket találsz platformunkon, akik rendszerint korábban vezetői pozíciókban dolgoztak. A business coachingban elengedhetetlen, hogy a coachnak legyen üzleti, vezetői tapasztalata. Coachaink a honlapon cikkekben osztják meg gondolataikat, melyek elérhetőek a mi blogunkon, és a saját weboldalukon egyaránt. A coachvalaszto.hu célja, hogy olyan coach keresővé váljon, amelyre biztosan támaszkodhatsz, és megoldást lelsz, ha életed bármely terén elakadással szembesülsz.

Kapcsolódó cikkek:

Fotó:  LinkedIn Sales Navigator /Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek