szombat, január 16, 2021

Miklós (NBClub) megtapasztalta, hogy nehéz rávenni az embereket valamire. Ingyen? Ugyan már!

Mennyire utópisztikus lenne, hogy mindenki azt csinálja, amit mi akarunk, sőt a weboldalunkon is egyből megtalálják a gombokat, azonnal tudják, mire kell kattintani. Sajnos ez a valóságban nem így van. Először kezdjük az én sztorimmal, és utána rátérünk Herke Miklós (az egyik Vállalkozást Indító) aktuális problémájára.

Sokszor az ingyen sem kell az embereknek? – az én sztorim
Még a Minner indulásánál volt egy olyan rövidke projektem, hogy ingyen adtam megjelenést (cikket) cégeknek. Ezt azért tettem, mert úgy gondoltam, majd ők megosztják a Facebook oldalukon. Persze jöttek megkeresések, aránylag sikeres is volt a projekt. De akkor jöttem rá, hogy több embernek ingyen sem kellett megjelenés. Kerestem az okokat. Persze a Minner még nem volt olyan jó, még kezdő stádiumban voltam, ez lehetett a fő ok, én úgy gondoltam. Tévedtem. Nem emiatt nem rohantak meg a cégek. Olvasd tovább, mert kiderül mi volt az ok. Jöjjön Miklós esete.

Regisztrálás pipa. Viszont használni már….
Miklós az NBClub.hu -n keresztül hozza össze az üzletembereket. Így sokkal személyesebb a networking, mint egy üzleti reggelin, ahol rajtad kívül még 15-25-en ott ülnek. Szóval már szépen gyűlnek a regisztrálók. Főleg azért is, mert a rendszert most ingyen kipróbálhatják 2 üzleti ebéd erejéig (vagyis 2 ingyen kapcsolatot kapnak, de az ebédért természetesen fizetni kell). Miután beregisztrálnak, utána nem akarják használni a rendszert olyan nagy számban, mint először gondoltuk. Ezen nem lepődtünk meg, bár Miklóst zavarja picit a helyzet, de már az elején felkészítettem rá, és elmeséltem a fenti rövid sztorimat.
Tudod miért nem akarják használni? Mert ingyen van! Így nem érzik annyira fontosnak, nincs bennük a kellő motiváció, és persze még az NBClub szolgáltatása is új.

Miklós mit csinál most? Felveszi telefonon és emailben a kapcsolatot a tagokkal, és segít megérteni a rendszert. Ezekből ő is tanul, illetve ezzel hidalja át, hogy motiváltabbak legyenek a tagok. A promóciót folytatja, sőt olyan új kreatív ötlettel állt elő, ami a jelenlegi promóció után még jobban belendíti az üzletét.

Ez másnál is előfordulhat, vagyis az, hogy még ingyen sem kell a vevőknek a terméke, szolgáltatása (vagy nem olyan mértékben, ahogy ő azt elvárná, vagy logikusan következne). Ilyenkor át kell gondolni, mivel motiválhatjuk őket a használatra. Ha a pénz nem motiválja, “kötelezi” őket a használatra, kell találni valami mást”. Ha ez megvan, már nyert ügyünk van.

Kövesd a Vállalkozást Indítók sorozatot! Hamarosan újabb információkat és videókat láthatsz itt és a többi csatornán (Facebook, Youtube).

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Január 15-én lesz 20 éve, hogy elindult az online enciklopédia. Már több mint 55 millió szócikk található rajta, havonta 22 milliárdos nézettséget tud felmutatni. A Wikipédia adományokból tartja fenn magát, nincsenek rajta reklámok, bár a márkák is jelen vannak rajta.

MinnerInstant

A napokban nagyon népszerű lett a 444.hu egyik tartalma, ami a kiégésről szó. Igazán átfogó anyag lett, csak ajánlani tudom:

Fiatal felnőttek, akiknél a kiégés az alapállapot – 444.hu

És itt vannak erről a Minner anyagai is:

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…

MinnerInstant

Alig 6 napja posztoltam arról, hogy Livermore egykori tanai szerint 30 000-ről 40 000-ig lazán el tud száguldani, mert lendületben van a bitcoin. És valóban. Érdemes elolvasni Jesse Livermore tanairól szóló könyvet, a címe: Egy spekuláns feljegyzései


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek