Miklós (NBClub) megtapasztalta, hogy nehéz rávenni az embereket valamire. Ingyen? Ugyan már!

Mennyire utópisztikus lenne, hogy mindenki azt csinálja, amit mi akarunk, sőt a weboldalunkon is egyből megtalálják a gombokat, azonnal tudják, mire kell kattintani. Sajnos ez a valóságban nem így van. Először kezdjük az én sztorimmal, és utána rátérünk Herke Miklós (az egyik Vállalkozást Indító) aktuális problémájára.

Sokszor az ingyen sem kell az embereknek? – az én sztorim
Még a Minner indulásánál volt egy olyan rövidke projektem, hogy ingyen adtam megjelenést (cikket) cégeknek. Ezt azért tettem, mert úgy gondoltam, majd ők megosztják a Facebook oldalukon. Persze jöttek megkeresések, aránylag sikeres is volt a projekt. De akkor jöttem rá, hogy több embernek ingyen sem kellett megjelenés. Kerestem az okokat. Persze a Minner még nem volt olyan jó, még kezdő stádiumban voltam, ez lehetett a fő ok, én úgy gondoltam. Tévedtem. Nem emiatt nem rohantak meg a cégek. Olvasd tovább, mert kiderül mi volt az ok. Jöjjön Miklós esete.

Regisztrálás pipa. Viszont használni már….
Miklós az NBClub.hu -n keresztül hozza össze az üzletembereket. Így sokkal személyesebb a networking, mint egy üzleti reggelin, ahol rajtad kívül még 15-25-en ott ülnek. Szóval már szépen gyűlnek a regisztrálók. Főleg azért is, mert a rendszert most ingyen kipróbálhatják 2 üzleti ebéd erejéig (vagyis 2 ingyen kapcsolatot kapnak, de az ebédért természetesen fizetni kell). Miután beregisztrálnak, utána nem akarják használni a rendszert olyan nagy számban, mint először gondoltuk. Ezen nem lepődtünk meg, bár Miklóst zavarja picit a helyzet, de már az elején felkészítettem rá, és elmeséltem a fenti rövid sztorimat.
Tudod miért nem akarják használni? Mert ingyen van! Így nem érzik annyira fontosnak, nincs bennük a kellő motiváció, és persze még az NBClub szolgáltatása is új.

Miklós mit csinál most? Felveszi telefonon és emailben a kapcsolatot a tagokkal, és segít megérteni a rendszert. Ezekből ő is tanul, illetve ezzel hidalja át, hogy motiváltabbak legyenek a tagok. A promóciót folytatja, sőt olyan új kreatív ötlettel állt elő, ami a jelenlegi promóció után még jobban belendíti az üzletét.

Ez másnál is előfordulhat, vagyis az, hogy még ingyen sem kell a vevőknek a terméke, szolgáltatása (vagy nem olyan mértékben, ahogy ő azt elvárná, vagy logikusan következne). Ilyenkor át kell gondolni, mivel motiválhatjuk őket a használatra. Ha a pénz nem motiválja, “kötelezi” őket a használatra, kell találni valami mást”. Ha ez megvan, már nyert ügyünk van.

Kövesd a Vállalkozást Indítók sorozatot! Hamarosan újabb információkat és videókat láthatsz itt és a többi csatornán (Facebook, Youtube).

 

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!