csütörtök, január 28, 2021

Milyen szabadúszóként dolgozni?

Bár attól, hogy van cégem, még szabadúszóként tekintek magamra. Elvégre blogger vagyok, illetve a marketing szolgáltatásom miatt sem kell hosszabb időre bemennem megbízókhoz (maximum 1 órás meetingekre). Na, de ne is menjünk ennyire előre.

Anno, amikor brókerként néha beültem egy-egy kávéra, mindig vágyakozva néztem azokra, akik ott ültek a kávéjuk és laptopjuk mellett és freelancerként dolgoztak. Nem is telt el sok idő, hipp-hopp én is szabadúszó lettem. Jelenleg addig a freelancerek közé sorolható vagyok, amíg nincs alkalmazottam. Azért nem volt gyaloggalopp. Az tény, hogy a freelancer meló olyan, mint ahogy elképzeltem, vagyis az a része, amikor dolgozok a megbízáson. A megbízás megszerzése, az ügyfélszerzés a nehéz feladat, ezt persze nem láttam rajtuk 🙂

Hogy szereztem megbízókat? Először úgy jelentkeztem állásokra, hogy csak az interjún mondtam el, hogy én ezt távmunkában, szabadúszóként akarom csinálni. Be is jött 1-2 cégnél, több helyen elhajtottak, de kit érdekel, ha 30 interjúból 1 azt mondja, hogy oké. Aztán kapcsolatokat építettem, elkezdtem online reklámozni, illetve telefonon is sokat hívtam a már megszerzett kapcsolatokat.

Időmenedzsment
Az idő az, ami a legfontosabb a szabadúszók életében. Te magad osztod be, és sokszor otthonról dolgozol, így sok minden elvonhatja a figyelmed. Legutóbb pl. a Speechtech időgazdálkodási tréningje után derült ki, hogy 16 órát elszórakoztam hetente (pl. emailek olvasása, tartalmak rossz keresésével, tárgyalások rossz menedzselésével……), erről itt olvashatsz: Kiderült, hogy 16 órát pazarolt el egy héten, Te ne kövesd el ezt a hibát
Kár, hogy nem 1 évvel ezelőtt találkoztam velük, mert akkor most még előrébb járna a Minner és a marketing üzletem. Nem is gondoltam előtte, hogy ennyin is múlhat a siker, vagyis ez is hozzájárulhat.

Bárhol dolgozhatsz
Ez a legjobb dolog szabadúszóként. Dolgoztam már hajón, parkban, Duna-parton, és természetesen rengetegszer kávézókban. Néha egy-egy coworking irodába is benéztem, vagyis közösségi irodába. A cikk elején látható kép a Coffice Budapest coworking kávézójában készült. A kép jobb oldalán látható, hogy éppen nektek készítem a tartalmat. Azért is kell kimozdulni otthonról, mert sokkal jobban tudsz inspirálódni az ilyen helyeken. Bár bevallom lehet csak placebo hatású, de kit érdekel, igaz? Általában ilyen helyeken sokkal hatékonyabban dolgozok.

Nézz rá a Minner vállalkozás ötleteire. Több olyat is leírtam, amit már meglévő munka mellett el tudsz kezdeni, és amikor már van elég bevételed, te is lehetsz szabadúszó, később pedig tovább is léphetsz.

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Hatszor annyiba kerül egy új vásárló, mint egy meglévő vevő (#kutatás)
Mi jut először eszedbe?Persze az, hogy akkor fókuszáljunk a meglévő vásárlókra. Legyen olyan termék, ajánlat… De nézzük meg ezt a másik oldalról is! Egy új vevőre költeni kell! 
Szektortól függ, hogy mennyibe kerül egy új vásárló, de a nagy átlag az, hogy nagyjából hatszor annyiba, mint egy már meglévő. Ami nem véletlen, mivel a visszatérő vásárlónál már nem 0-ról kezdjük a cégünk, termékünk marketingjét. Ez is bizonyítja, hogy a vásárláshoz bizalom kell, ennek elnyerésében segít a marketing. Továbbá azt is mutatja, bizony erre kell majd költeni.

A Minner Átfogó marketing képzése segít, hogy megfelelő stratégiád legyen a termékeid / szolgáltatásaid reklámozására. És ami a legfontosabb: a matek! Segít megfelelő nagyságrendekben gondolkodni, hogy mire hogyan és mennyit költs, mivel számolj. Kattints ide és szerezd be a képzést: Átfogó marketing online képzés. Alapok + haladó

Forrás: Marketing Metrics

MinnerInstant

A Coca-Cola is belépett a direct-to-consumer (D2C) piacra. Az egyik újdonsága az Insider Club nevű programjuk. 45 dolláros előfizetés mellett küldenek ki speciális Coca-Cola ajándékcsomagot. Benne exkluzív üdítőkkel, meglepetéssel, sztárséfek VIP receptjével, sztársportolók edzéstervével – Érdekes egy új megközelítése ez a márkának. Ez a sztárséfes rész óriási, tetszik az ajánlat.

További hasonló példák és részletesen, hogy mi a D2C jelentése, ebben a cikkben: Coca-Cola, Heinz, Nike már kihagyja a kereskedőket, de ez még nem baj

MinnerInstant

A koronavírus, a lezárások, a WC papír hiány (csak viccelek) mind egy picit hatással volt az emberek biztonsági érzetére. Amerikában már több évtizede trend, hogy legyen otthon legalább egy doboz, amit szükség esetén elő tudsz venni, vagy azonnal felkapni. Benne elemlámpa, tű, cérna, kötszerek, napelem töltő, vagy akár egy-két konzerv is. Van aki ennél tovább megy és készletet is tart élelmiszerből.

Ez most olyan ötlet lesz, amit egészen biztosan le kell tesztelni (mielőtt belevágsz), magát a hazai keresletet. Ehhez kapcsolódóan itt találsz receptet, lépésről-lépésre bemutatom hogyan tudod letesztelni az alábbi ötleteket

  • Ötlet 1.: Túlélő készlet akár több verzióban is.
  • Ötlet 2.: Képzeld el, ha ezt még ötvöznénk biztosítással is. Megvenné a “csomagot” majd kap mellé biztosítást, vagy éppen ez segíti eladni, amivel növelhető a profit is.
  • Ötlet 3.: Lehet, hogy csak marketing kampány miatt használnám biztosítás piacon.

Ami itt egyébként nehéz, hogyan tartsd fenn az érdeklődést, építsd a márkádat és visszatérő vásárlókat szerezz. Egyik úgy gondolom a biztosítás, jó párosítás és a fogyasztó is ott ragad, a másik túlélő tanfolyamok, önvédelmi oktatások…

Példák:

144 millió forintért vásároltak meg közösségi finanszírozásban a The SEVENTY2 : The World’s best survival kit (lásd itt bővebben) terméket az Indiegogo közösségi finanszírozó kampányban (1300 vásárló). DE az USA

Ez a túlélő kártya is érdekes projekt (lásd itt bővebben), úgy gondolom egy nagyon jó ár / érték arányú termék, rengeteg termékelőnnyel. A kártya, amin rengeteg fontos eszköz van alig 5100 forint.

Így tudod letesztelni: Amit most el tudsz adni, az 20-szor jobban fogy. Találd meg és arass! Így…

Más ötlet érdekelne?

Irány a 2021-es üzleti ötletek: Vállalkozási ötletek 2021-re. A legjobb üzleti ötletek a Minnertől

MinnerInstant

2022 májusától kötelező lesz az akciós termék árát az akció kezdetét megelőző 30 napban egy szinten tartani, az eredeti (tehát nem akciós) árat pedig az eddigiektől eltérően mindenképpen meg kell majd jelenítenie a kereskedőnek. Tehát nem tudja csak úgy megemelni majd a kereskedő az árat azért, hogy utána akciózhasson. A tapasztalatok alapján addig (vagyis most) a GVH azt a szabályt alkalmazza, hogy 2 héten át kellett a kereskedőnek drágábban adnia legalább a terméket.

A törvény 2022 májusában lép hatályba!

Erről részletesebben ebben a cikkben: Bírságra számíthat az a webshop, amelyik ilyen vásárlásösztönzővel él

Forrás: HWSW

MinnerInstant

A Canon a saját, CE-SAT-1 nevű műholdjára egy némileg módosított 5D Mark III-at szerelt fel, hogy arról pásztázza végig a Földet. Most egy interaktív weboldalt is létrehoztak a projektnek. Ide kattintva láthatod is, hogy éppen milyen éles képet készít. Gondolj bele! Van annyira jó a készüléke, hogy az űrből készít képet!

Az ilyen megmozdulások igazán legendássá teszik a céget, és erősíti a márkát. A gerillamarketing a Minnert is már legendássá tette. Itt beszéltem róla: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: HVG


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek