Már több mint 10 éves a Minner és az elmúlt években vezetett CEO naplóm is hozzájárult ahhoz, hogy tudatosabban építsem a vállalkozásomat. Sok esetben a feljegyzett gondolatok, felismerések később a termékfejlesztésben, szervezetfejlesztésben, vagy a marketingben segítették a Minnert abban, hogy az egyik legismertebb és legnépszerűbb hazai vállalkozóknak szóló szakmai magazinná váljon. És persze a közösséget se felejtsük el! Képzeld, a Minner üzleti közössége néhány éve díjat is nyert, de díj nélkül is láthatod, hogy a jelenleg 17200 fős zárt üzleti csoportunk egy igazán aktív, segítőkész üzleti társaság. Érezheted azt, hogy itt mindig történik valami, ez pedig a sok-sok ötletelés eredménye, aminek alapjait sokszor a feljegyzéseim adják. A Minnert egyik üzleti ismerősöm a hazai üzleti élet szupersztrádájának tartja, mert heti szinten jönnek hozzánk vállalkozók megoldani a problémáikat (pl. workshopokon, tanácsadáson, vagy zárt csoportban feltett kérdéssel). Így azt is mondhatom, hogy a Mándó Milán, Minner CEO napló lenyomata a hazai kisvállalkozások trendjeinek, üzleti felismeréseinek.
A Harvard Business Review-ban megjelent tanulmány rámutat arra, hogy igazán hasznos a naplóírás, mert a napi tűzoltás mellett jut idő az önreflexióra. Egyrészt sok esetben túlértékeljük a memóriánkat, másrészt szükségünk van a döntés-előkészítésekhez, problémamegoldásokhoz különböző eszközrendszerekre, és ezek egyike lehet a naplóírás.
Mit fogsz ebből elvinni? Miért jó, ha heti szinten követed a friss feljegyzéseimet?
- Végigkövetheted élőben, 10. évfordulóját követően a Minner hogyan rendezkedik be a következő 10 évre. 5 főből most növekszik a cégünk 8-10 főre, majd remélhetőleg lesz egy újabb ugrás. Közben a szektorunkat fenyegeti / lehetőséget ad az AI, erre is reagálni kell.
- A Minner munkatársak is ebből az anyagból kapnak újabb és újabb mintát, amivel fejlődik üzleti szemléletmódjuk.
- Ahogy feljebb írtam, a hazai üzleti élet lenyomata is az én naplóm, hiszen rengeteg különböző terület összpontosul nálunk azzal, hogy közvetlenül dolgozunk együtt vállalkozókkal. Mi ott vagyunk az élvonalban, mi ott vagyunk akkor is, amikor üzleti problémákat kell megoldani a piaci szereplőknek. Nem olyan gazdasági újságírók vagyunk, akik akkor látnak csak vállalkozót, amikor interjút készítenek.
- Aztán itt viszont jön előnyként, hogy tartalomkészítő és kíváncsi vagyok, mert a fennálló problémákra, feljegyzésekre keresem a megoldásokat, válaszokat, amelyeket meg fogok osztani veletek.
- Beleláthatsz jobban, mélyebben az én agyamba, gondolkodásmódomba, még az eddigieknél is jobban. Fontos, ez számomra is új dolog lesz, mert eléggé privát, személyes területre foglak invitálni. Merem ezt úgy tenni, hogy a konkurenciám akár tanulhat is ebből.
- Friss felismerések, jegyzetek, bár lesznek újra előkerülő témák régről is. A következő 10 év skálázásának előkészületét és a közben felmerülő sikereket, problémákat, elakadásokat láthatod, olvashatod (hallgathatod, fel is mondom majd hanganyagba).
Egy kis betekintés adok ebbe a folyamatosan frissülő CEO naplóba úgy, hogy megosztok veled egy ilyen naplóbejegyzést. Figyelem, több feljegyzés is van a cikkben, azonban a többit már csak a Minner Előny tagok olvashatják. Ezzel is még nagyobb pluszt adunk az előfizetőinknek.
Olvass bele a naplómba:
2016 – 2019 között lement az ingyenes üzleti események, előadások „szezonja”
Dátum: 2024. 03. 01.
Most újra elővettem ezt a gondolatot, amikor a workshop üzletágunk jegyzeteit, stratégiáját bújtam. Érdekes volt látni azt, hogy felismertem egy trendet néhány évvel ezelőtt. Bár lehet pont a covid gyorsította fel ezt a folyamatot, de más okok is visszavezethetőek arra, hogy hétköznap esti 2 órás előadásra nehéz becsalogatni az embereket. Akár ingyen, akár pénzért mindegyik nehéz. Miért? Drágább lett az ideje annál is az embereknek, hogy eljöjjenek? Akár ez is! Egyrészt a covid rávilágított arra, hogy sok információt online is be tudsz szerezni (ugye akár Minnert olvasva, akár képzéseket nézve, vagy itt például a Minner Előny előfizetéshez hasonló megoldásokkal – bár innentől csak ez létezzen neked, csak viccelek…, nem!)
Tehát lényegében feleslegessé váltak ezek a 2 órás szeánszok, mert információátadás már nem tartozott bele az értékajánlatba a fogyasztó részéről, így skippelték. Hajaj tapasztaltuk is! Szerveztünk 2021-ben több kisebb előadást is, és még a jó témákra is lepkehálóval halásztuk az embereket. Na, de akkor a workshopok miért indultak be? Mert más az értékajánlat? Hm… ezen majd máskor morfondírozok.
Mi van, ha a konferenciák is erre a sorsra jutnak, mármint lejár a szezonjuk? Ugyanazokat az unalmas előadásokat hallgatjuk már az elmúlt 3 évben. Hiába jött az AI téma, a marketing konferenciákon alig volt róla szó. Miért? Adatalapú döntésekről és hasonlókról miért nem? Az előadók rosszak, a szakmai színvonal tehet róla? Eközben mindenki azt emeli ki, hogy azért volt jó ott lenni, mert: networking, networking, networking. Hm akkor miért nem kapcsolatépítés események ezek? Vajon milyen lesz a jövő konferenciája?….
A cikknek még nincs vége! További 2 naplóbejegyzés vár a bejelentkezést követően.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Most nem linkelek semmit, mert a következő lépés, hogy te is kezdj el saját naplót írni, továbbá merengj el a fenti anyagokon.
Forrás: Harvard Business Review