Mit vegyek fel üzleti tárgyalásra, találkozóra? Magyarországi öltözködési trendek az üzleti életben

Annyi sztorim van a hazai üzleti tárgyalások öltözködési trendjeire, hogy több órán át kellene olvasnod ezt a cikket, hogy a végére érjünk. Természetesen lerövidítem a mondandómat, és csak a lényegre szorítkozunk, hogy a megfelelő tippeket kapd, hogy megfelelő legyen az üzleti megjelenésed. Kezdjük egy érdekes tippel!

Ha divatra gondolunk, akkor az olaszok azonnal az eszünkbe jutnak. A külföldi sajtó egyértelműen az üzleti divat diktálásában is az olasz Gianluca Vacchi-ra teszi a voksát. Az olasz milliomost (euróban) több millióan követi Instagram oldalán és bár vannak merészebb összeállításai mindenképpen az elegáns megjelenéséről híres. Gianluca egy csomagolócéget örökölt, jelenleg mellékesben DJ, nemrég múlt 50 éves.

Breakfast..towards Zurich #gvlifestyle

A post shared by Gianluca Vacchi (@gianlucavacchi) on

Kit érdemes itthon követni?

Kiemelném Schiffer Miklóst, aki meghatározója a hazai férfidivatnak.

Habana's flavour

A post shared by Schiffer Miklós-Stílus (@schiffermiklos_style) on

 

Sztorik – tapasztalatok

Hála az égnek, hogy az utóbbi években kicsit lazább lett a hazai üzleti élet dress code-ja. Sőt, még további könnyebbség, hogy farmer-póló, farmer-ing párosítással sem lőhetünk mellé, és az is pozitívum még, hogy pólóban sem tűnünk ügyeskedő, seftes vállalkozónak. Ide tartozik még az is, hogy a vállalkozók megítélése is nagyon pozitívan változott az utóbbi időben. Az USA-ban egyébként is lazább az öltözködés még üzletemberek közötti tárgyalások esetében is, de érdekesség, hogy a nagyon konzervatív brókercégek tavaly 2017-ben kezdték el bejelenteni, hogy brókereiknek nem kötelező már öltönyben dolgozniuk.
A marketinges = Brókerként belém nevelték, hogy tárgyalás = öltöny. Szóval a Minner első időszakában bizony üzleti megbeszélésekre abban mentem. Egyszer egy multihoz mentem első fordulóra, az online marketingjüket szervezték ki. Mikor bementem azt hitte a recepciós, hogy az egyik új területi képviselőjük vagyok 🙂 Az üzlet egyébként összejött. Utána váltottam és vettem sok kockás inget 🙂
A startup = A karácsonyi Minneres brainstormingon mesélte egyik olvasóm, hogy velük Ausztriában történt egy vicces sztori. A startupjuk iránt új ausztriai befektetői csoport érdeklődött. Természetesen felvették a legszebb öltönyüket a befektetők előtti prezentációhoz. Mikor beléptek a tárgyalóba akkor szembesültek vele, hogy csak ők vannak öltönyben, mindenki más póló, rövid gatya… Több tíz millió forint befektetésről tárgyaltak. Az üzlet egyébként összejött, de azt mondta, igen kellemetlenül érezték magukat.

Szakaszok a te saját öltözködési trendedben

Ez a rész most férfiaknak szól. Nőknek szerintem sokkal könnyebb üzletiesen, de mégis lazán öltözködniük. (Később majd frissül hölgyeknek szóló tippekkel is a cikk).

Amikor még tepersz és nem vagy elég elismert
Ing – farmer/egyéb üzleties nadrág kombináció:  Én 2014-től fogva, mióta a Minnert üzemeltetem, azt akartam elérni a személyes márkaépítés területén, hogyha valakivel tárgyalok, akkor ő engem “inges vállalkozóként” azonosítson. Öltönyt elvétve hordok, csak nagyobb konferenciákon.
Teszt: Gondolj valamelyik ismerősödre, majd az öltözködésére! Meg tudod mondani, hogy átlagban milyen ruhát visel? Nos ezt a gondolatmenetet használom én, vagyis azt, hogy a másiknak elegáns üzletemberként jussak az eszébe. Ebben az első szakaszban, amikor még valaki nem eléggé befutott, nincs eléggé felfutott üzlete, mindenképpen érdemes legalább inget viselni. A bizalom egyik eszköze is egyben. Egy üzleti megbeszélésre öltönyt felvételét feleslegesnek tartom. Lehetsz anélkül is elegáns vagy stílusos.

Amikor már stabilitás és az alap népszerűség megvan
Ma már merek tárgyalni pulóverben is. Persze ügyféltől függ. Ezt már második szakasznak tekintem, amikor vegyesen lehet öltözködni, természetesen többségében, főleg új ügyfél esetében még mindig az inget preferálom, de akivel már többedszer találkozom, előtte már mutatkozom pulóverben, sőt pólóban is.
Cipő?: tornacipőt vagy sport cipőt felejtsd el! Minden más, amiben elegáns vagy stílusos vagy, mehet!

Egyéb ötlet/tipp:
Férfiként a sportzakók elég jól passzolnak a jelenlegi hazai üzleti tárgyalásokhoz. Azt is mondhatnám, hogy nem lőhetünk vele mellé.

Tesztelés = Ismertek. Mindent, amit csak tudok, letesztelek, kipróbálom. Szóval leteszteltem, hogy akivel már egyszer találkoztam, tárgyaltam, vagy akár már az ügyfelem is, velük pulóverben, sőt kapucnis, vagy ahhoz hasonló pulóverben találkozom. És bejött! Ugyanúgy további sikeres üzleteket kötöttünk így. Legutóbb egy multihoz mentem be pulóverben tárgyalni, igaz, influencer marketing volt a téma, szóval még a kapucnis pulóver oda való is volt. A legnagyobb megdöbbenésemre a tárgyaló partnerem is abban volt. 🙂

Események/rendezvények öltözködés

Természetesen az üzleti rendezvényekre érdemes mindig öltönyben menni, lehetőleg sötétben (kék vagy fekete). Amikor csak valami laza előadás van, mondjuk mint a Minner ingyenes Lurdy Mozis előadásai, ott természetesen még a pulóver – nadrág (farmer) kombináció is megfelelő. Én főleg konferenciákra, üzleti találkozókra javaslom az öltönyt, üzleties megjelenést.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek