Nem kell túl gondolni a 3millioforint.hu weboldalt – Mi lesz a weboldallal, miután összegyűlt a 3 millió?

Vegyesek a reakciók a 3millioforint.hu projekttel kapcsolatban. Már lassan összegyűlik az oldal nevében is szereplő 3 millió forintnyi összeg. Ehhez kapcsolódó reakciókról olvashattál is egy cikket már a Minner-en, láthattad a hozzászólásokat. Ezek közül többet kiemeltem, most viszont egyre külön ki fogok térni, mert bizony ezt magyaráznom kell. Több kérdés is jött arra, hogy: mi lesz később?; ebből akarok megélni?; mi lesz az oldallal miután összegyűlt a 3 millió…?

Egy életem, egy halálom
A projekten alapból látszania kellene, hogy bizony ez egy egyszeri dolog. Nem is lehetne más, mivel így van igazán értéke, vagyis a projekt kivitelezése is más lenne, ha mást alkalmaznék. Tehát a reklámozók “örök” (több év) helyet vesznek az oldalon, és bizony a vége mindenképpen “csak” 3 millió forint bevétel lesz. Ez a cégeknek is előnyösebb, mintha folyamatosan kellene fizetniük x összeget.

Miért éri meg egyszer összegyűjteni 3 milliót? 
Teheted fel magadban a kérdést. Sőt, joggal is. Amennyiben te vállalkozó leszel, többször is adódhat majd olyan lehetőség, hogy egy-egy projekt csak maximum pár hónapig fog ténylegesen jövedelmet hozni közvetlenül (megkérdezi tőled bárki is, hogy és mi lesz majd utána…?).  Nem, ez nem egy vállalkozás, ez egy marketing akció, semmi több. A célja a meghökkentés, a kreativitás, de bemutatja a kitartást, egy egyszerű de mégis félig-meddig lehetetlen projekt hazai kivitelezésének bemutatása, megvalósítása is egyben. És tudod mi még? A cégek visszajelzése alapján élvezik, hogy fent vannak, részesei ennek a projektnek. Kicsit felráztam ezeket a cégeket is. Továbbá én is élvezem magát a projektet.  Azt is mondhatom, hogy egy online gerillamarketing akció, ami a gerilla szóból eredően is egyszeri és megismételhetetlen. Nem is akarom megismételni, annak mi értelme lenne?

Elhiszed, ha azt mondom, hogy ebből több 10 millió forintom lesz?
Már most tudom mondani neked, hogy több, egyéb marketing megbízásom lett a 3millioforint.hu miatt. És ez még csak növekedni fog, ahogy egyre többen nézik az oldalt, a projektet. Miért? A kreatív kivitelezés miatt, amivel a milliondollarhomepage ötletet itthon is megvalósítottam és már 80%-ban sikerre is vittem. Képzeld, még az üzleti találkozókon is úgy kezdődik a beszélgetés, hogy megkérdik tőlem: “Hogy áll a 3 milliós oldal?”

Megéri ez egy cégnek? 
Tudom, hogy ott az Adwords, ott a Facebook reklám…, nem is azért akarnak reklámozni a 3millioforint.hu -n a cégek, hogy ezt kiváltsák. Hanem azért, mert elég érdekesnek találják, hogy ők is kivegyék belőle a részüket. Már most több a látogatója a weboldalnak, mint egy átlagos hazai webshopnak, vagy blognak. Meg fogsz döbbenni, de átlagban a látogatók 17,5%-a kattint valamelyik reklámra az oldalon. És vannak visszatérő látogatók, nem is kevés. Persze ehhez hozzájárul a Minner-en való kampány. Szerencsére van viszonyítási alap, és látható, hogy a milliondollarshomepage is több, mint 10 év után még mindig érdekes, és vonzza a látogatókat.

Több, más, mint a milliondollarhomepage
Nem is titkolom, hogy az alapötlet nem az enyém. Viszont a kivitelezésbe több dolgot belevittem. A cégek a banner reklám mellett blogbejegyzést is kapnak. Sőt, folyamatosan ki-ki emelek egy-egy céget a Minner FB-ján, hogy így érezzék a törődést 🙂

Ehhez kapcsolódó cikkek: 

Nézz fel a 3millioforint.hu -ra!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek