Miért szidják az emberek a vállalkozókat? Vagy azokat, akik mondjuk valamilyen online bizniszből szerzik a pénzüket? Például blogból, Youtube-ról, webshopból vagy hasonlóból? A közösségi oldalakon olyan kommenteket olvasok néha, hogy csak fogom a fejemet. Ha látnak egy vállalkozói sikerről egy cikket, vagy vállalkozókkal kapcsolatos tartalmat, esetleg arra buzdító cikket, hogy vállalkozzanak, akkor rendre érkeznek ilyen kommentek:

„Senki nem akar dolgozni?”

„mindig csak a könnyű végét akarják megfogni”

„dolgozni büdös?”

Mi ezekben a közös? 

Mindegyik arra irányul, mintha azért akarnának az emberek vállalkozni, vagy azért vállalkozók, hogy henyéljenek. Egyébként az miért lenne baj? Csak az a helyet, hogy az igazán sikeres vállalkozók napi 12 órát dolgoznak a vállalkozásuk első 3-4 évében. DOLGOZNAK, nem henyélnek.

Aki azt hiszi, hogy vállalkozni könnyű és csak úgy hullik az ölünkbe a pénz, annak is már az első hónapokban eltűnik a szivárvány, ha saját maga is belevág egybe.

Egyszer egy kommentelő egyenesen kizsákmányoló embereknek tartotta a vállalkozókat. Persze mindenhol vannak fekete bárányok. A vállalkozók rengeteg munkahelyet teremtenek, sőt erre az újak létrejötte is pozitív hatással lesz később.

Miért állnak az emberek negatívan az ilyen dolgokhoz?

Mert nem ismerik, nem ebben nőttek fel. Bár eddig is voltak vállalkozók, sőt a 90′-es évek környékén maszekoknak is hívták őket, de a neveltetésben még mindig a biztos alkalmazotti létet sulykolták az emberekbe. Amit nem ismerünk, félünk tőle és ahelyett, hogy nyitnánk felé, inkább elzárkózunk. Gondolj bele, milyen nehéz elmagyarázni, hogy valaki valami online bizniszel foglalkozik! Egyszerűen sokak számára elképzelhetetlen, hogy nem kétkezi munkával, vagy nem tanulás (egyetem) eredményeként dolgozik egy munkahelyen.
Az se segített, hogy mintegy húsz évvel ezelőtt a sefteléssel azonosították a vállalkozókat. Sajnos ez még mindig él az idősebb korosztályban.

Igenis akarnak dolgozni, és változnak a „munkák” is

Szerencsére egyre könnyebb vállalkozást indítani és legtöbbször abba vágunk bele, amibe csak akarunk. Így valójában a szenvedélyünk, vagy amit szeretünk, a munkánk is egyben. Arról nem is beszélve, hogy a technológia miatt olyan területek is létrejöttek, amelyek az elmúlt években nem voltak. Lásd a Youtube vloggerek példáját, vagy a sok szabadúszó munkát (közösségi oldalkezelő, webfejlesztő, távoli asszisztensek, grafikusok…). Én észre sem veszem néha, hogy a Minner ügyeivel foglalkozok, mert annyira élvezem a munkám, a vállalkozásom. Egyre kevesebbszer lehet a későbbieken ilyen negatív megnyilvánulásokat látni.

DE egyébként kábítás ez a vállalkozósdi? Erről itt írtam: Kábítás ez a vállalkozói siker dolog, 1 millióból, 1 ha bejön

Vállalkozásra fel! Tudtad, hogy a Minnneren 200 vállalkozási ötlet van fent? Sőt minden évben az adott üzleti trendeket is külön feldolgozom?

Ne csak olvasd, hallgasd is Minnert!
11 érdekes, üzleti, vállalkozásokkal kapcsolatos podcast, hanganyag vár rád! És még bővülni fog! Kattints ide!