Az elmúlt hetekben zárt üzleti csoportunkban többször is foglalkoztunk azzal a témával, hogy több hazai vállalkozó üzlete előtt kígyózó sorok alakultak ki. Természetesen lehet értetlenül szemlélni a történéseket, de ki ne szeretné, ha ostrom alatt állna a boltja? Ezt fogjuk most megoldani! Ha egy telefonkijelző fóliázással foglalkozó cég el tudja érni ezt, akkor te is képes vagy rá! Álmodjunk nagyot! Még ha nem is állnak sorban az ügyfelek, mi van a hype jelenség mögött, és hogyan használhatod ezt a vállalkozásodban?
Dubai csoki, smash burger, virágbolt, kijező fólia – ezért mind sorban álltak az emberek
Kor, nem és érdeklődési kör szempontjából sem lehet azt mondani, hogy bizonyos emberek biztosan nem állnának sorban semmiért, akár egy-két órán át sem. Ezek a cégek ugyanis mind rácáfoltak erre. Lássuk csak!
Smash burger őrület (lapított húspogácsás burger)
Szombathelyen egyik olvasónk megnyitott egy újabb burgerezőt, követve a smash burger trendet (a városban már volt egy „hagyományos” burgerezője. Ez a trendek és lehetőségek megragadásáról szól. Azok, akik ilyenkor azt mondják, hogy „másolás…”, és hasonló attitűddel állnak hozzá a jelenséghez, valójában arccal a falnak néznek, és elszalasztják a lehetőségeket az üzleti életben. Majd később azon keseregnek, hogy nem találják meg a megfelelő lehetőségeket, miközben mások sikeresen kihasználják azokat. Visszatérve Szombathelyre, több órát kellett várni, míg az emberek megkapták a burgerüket. Lásd itt TikTok videón.
Budapesten a Smashy borzolta a kedélyeket, akik kordont is állítottak, mert mindennap akkora sor volt. Az elején kedvezményes burgerrel vonzották oda az embereket, később viszont nem volt magyarázat arra, hogy miért is van sor. A cikk készítése előtt 2 héttel még mindig láttam a kordont, és még mindig sor van (természetesen nem azóta tart…).
A burgerre egyébként olyan sokat nem kell várni, a smash burger készítése kicsit gyorsabb, mint a hagyományosé, továbbá kevés variáció miatt is gyorsabb a kiszolgálás.
Aztán ősszel is hasonló jelenséget láttam, de egyébként nyáron is előfordult itt-ott, csak nem dokumentáltam.
A SlimStore megnyitotta üzletét a Westendben, és e köré valóban nagy nyitó eseményt szervezett. Érdekes módon, három pulttal és egy nagy üzlettel vannak jelen. Nem lehet úgy belépni, hogy ne találkoznál velük. Megéri nekik? Maradjon ez költői kérdés. Az biztos, hogy itt 3000 ember állt sorba az új, nagy üzletük megnyitóján. Természetesen voltak ösztönző nyeremények és kedvezményes fóliázás is. A nyereményjáték során rengeteg felhasználóval bővült az adatbázisuk, mivel applikációt kellett letölteni a részvételhez.
Mondanom sem kell, hogy az applikációra terelés és a sorban állás körüli hype mind megalapozza a következő időszak üzleti sikerét. És közben te döbbenten állsz, hogy mennyire túlgondolod a dolgokat. Ők pedig már begyűjtöttek több ezer, ha nem tízezer felhasználót. Mobiltokokat, kijelzőfóliákat és mobil szervizt kínálnak.
A SlimStore egyébként nemrég Szombathelyen nyitott üzletet, és az bolt körüli utcák megteltek, 1000-1500 fő lehetett ott. Természetesen azért, mert szintén nyitó eseménnyel várták az érdeklődőket.
Ilyenkor érdekes megfigyelni, hogy a vevők saját magukat győzik meg arról, hogy „na jó, én is csináltatok egy fóliát”, pedig lehet, hogy eredetileg nem is tervezték a vásárlást aznap. Hype!
Kedvenc „őrült” virágboltosunk, Norbert a Moai Jungle üzleténél csinálta azt, hogy egy több százezer forintba kerülő virágot, virág vágatokra szabdalt és egyesével árulta (meggyökerezteted). Több órás sor, felnőtt emberek várakoztak, hogy megvehessék, és még egy másik növényt is fel kellett vágni, hogy a többségnek jusson. Norberttel készítettünk interjút, érdemes megnézni.
A Demeter Chocolate Dubai csokijáért az Édes Napokon is kígyózó sorok álltak, és most azt hallottam, hogy egy női konferencián is alig lehetett megközelíteni őket.
Nos, igen, az alábbi és a fenti képeken láthatod, hogyan építettem fel következetesen ezt a témát a zárt üzleti csoportunkban, és hogyan formálom a szemléletmódotokat arra, hogy üzletemberként gondolkodjatok.
Tudod, soha ne magadból indulj ki!
„Mi ez az egész?! Én is akarok ilyet! Vagy elég a hype is!”
A fenti cégek nem panaszkodhatnak, miközben a hazai gazdaság éppen válságban van. Ha megnézed, úgy vásárolnak náluk az emberek, mintha a gazdaság szárnyalna. A cikk további részében azt vizsgáljuk meg, hogyan lehet ilyen sikert elérni, vagy hogyan lehet ennek a jelenségnek egy kis szeletét megragadni, akár sorban állás nélkül is.
A cikk további része előfizetőink számára érhető el. A Minner Előny előfizetést olyan üzleti gondolkodóknak, cégvezetőknek és vállalkozóknak kínáljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat.
A cikkek célja, hogy üzleti esettanulmányokon keresztül fejleszd az üzleti ismereteidet, és választ kapj a „HOGYAN” kérdésekre is. Olyan, mint egy folyamatosan frissülő üzleti könyv!
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)