Itthon is sokan használják a különböző reklámblokkolókat, pl. Adblock. Így szól az Adblock szlogenje: „Böngéssz a weben zavaró reklámok nélkül!”. Igazából a bannerek már így is alig érik el a kellő hatást, és a legtöbb reklámozó is kattintás után fizet. De tény az, hogy egy-egy cikknél zavaró lehet. A tudatos vásárlók használják általában az Adblock-ot, akikre amúgy is nehezebben hatnak a bannerek, reklámok.
A tartalomszolgáltatók sírnak mert a reklámokból élnek. Ebben igazuk is van, mivel a felhasználók tényleg úgy gondolják, hogy ingyen van a tartalom, pedig egy nagy szolgáltatónál keményen költségekbe veri magát. Szerencsére már megjelentek olyan reklámok, amiket az olvasók is preferálnak, pl a szponzorált sztorik, cikkek….
A nagy ellentmondás
Az emberekre nem hatnak a reklámok? Nem szeretik őket? Elmondok egy érdekességet, bármilyen nagy brandre, cégre (ha szerepelnek egy tartalom címében) jobban kattintanak az emberek, mint egy értelmesebb cikkre. pl. Ha kiírnék egy ilyen címet: 7 dolog, amit nem tudtál a Coca-Cola-ról
Az emberek rákattintanának, sőt ugyanannyian, mint egy lájkvadász cikkcímre.
Érdekes igaz? És azt tudtad, hogy szinte biztos, hogy amelyik terméket többet reklámozzák, azt többen is veszik. Hm, akkor mégis hatnak a reklámok az emberekre? Igen.
És azt tudtad, hogy sok számítógépen nem hogy reklámblokkoló fut, hanem olyan vírus, ami reklámokat tesz az egyes weboldalakba. Erről a 113. vállalkozás ötletben írtam.
Térjünk vissza az reklámblokkolókra. Az Apple Store-ból az egyik legtöbbször letöltött reklámblokkolót letörölték az alkotók, mert úgy érezték több kárt okoznak ezzel, főleg a tartalomszolgáltatóknak.
„Eltávolítottam a Peace-t az App Store-ból [..] amivel elért óriási siker – amit nem vártam, bár talán kellett volna – nem töltött el jó érzéssel. Bár a reklámblokkolók sok embernek hasznot hajtanak, másoknak viszont károkat okoznak – köztük olyanoknak is, akik nem érdemlik meg ezt a csapást”, írta az alkalmazás visszavonásának okairól a reklámblokkoló app szerzője.
Marco Arment szerint az, hogy „minden reklámot ugyanúgy [rossznak] tekintünk [..] túl nyers megközelítés”, ami „nem szolgálja megfelelő módon a célokat és meggyőződést”, amit képvisel. Szerinte „ahhoz, hogy összességében pozitív hatást érhessünk el, egy sokkal finomabb, összetettebb megközelítésre van szükség”, mint amire egy egyszerűen reklámblokkoló bővítés képes lehet.
– Forrás: PCForum
Ha sokan használnának reklámblokkolókat akkor mi lenne a minőségi tartalmakkal?
- Reklámok nélkül a lájkvadász oldalak eltűnnének, igaz egy-kettő fent maradna, de nagyobb hírverésük nem lenne, hiszen nem lenne bevételük.
- Ezzel ellentétben a nagy tartalomszolgáltatók gyorsabban tudnak reagálni az ilyen dolgokra, és a legtöbbnek saját sales csapata is van a reklámok értékesítésére, sőt olyan új dolgokat tudnának kidolgozni, ami kijátssza a hirdetésblokkolót.