Egy fehérneműket értékesítő vállalat (AdoreMe) letesztelte azt, hogy mennyire befolyásolja a forgalmat az, ha plus size modellel reklámozzák a melltartókat. Egy úgynevezett A/B tesztet csináltak, tehát megnézték melyik reklámra érkezik több vásárló. Az egyik videóban egy vékony szőke hölgy szerepel, míg a másikban egy kicsit teltebb (plus size) barna hajú modell. (Videók a cikk végén.)
A reklámokat úgy vetítették le a televízóban is, hogy az összehasonlítható legyen. Amikor a barna hajú plus size modell szerepelt a reklámokban, akkor aznap megnégyszereződött a cég online bevétele, a szőke hajú hölgy reklámjának vetítése napjához képest. Érdekesség, hogy nem csak nagyobb méretű melltartókat vásároltak jobban a hölgyek, hanem a kisebb méretűek forgalma is megnőtt.
Nem is olyan régen írtunk arról, hogy már plus size modelleket is látni lehet a legnagyobb újságokban is, ezt ide kattintva olvashatod el. Ez a teszt is bizonyítja, hogy nemsokára a reklámokban egyre többször láthatunk majd plus size modelleket.
A vékony szőke modell reklámja:
A barna hajú plus size modell relámja: