2017 a Minner éve? – Minner a kulisszák mögött – 9. rész

Dátum

Megosztás

2014. február végén indítottam a Minner.hu -t. A cikksorozat előző részeiben bele is láthattál néhány olyan dologba, amit eddig nem tudhattál a Minner-ről, sokkal jobban megismerhetted az oldalt, a célokat, a motivációt, az üzleti modellben bekövetkezett változásokat. Most viszont külön kitérek a 2017-es évre, mert ez hozott igazán lényegi változást a Minner életében.

A tervezés
2016 decemberében egy hónapon át azon dolgoztam, hogy racionalizáljam a Minner-t. Vagyis az üzleti modellemet felfrissítsem, az időgazdálkodásomon javítsak:

  • Dizájn: Kezdődött azzal, hogy eleve új dizájnt kerestem az oldalnak.
  • Időgazdálkodás: Rájöttem, át kell alakítanom az időbeosztásomat, mert kell idő a későbbi tervezésekre is, anyaggyűjtésekre és természetesen az új területek megvalósítására.
  • Események: Az ingyenes rendezvényeim nekem pénzbe kerülnek, remélem ezt tudjátok 🙂 , nos erre egyrészt elő kell teremteni a pénzt, vagyis ki kell találni a hozzá kapcsolódó üzleti modellt. Az eseményeket azért is szerettem volna megtartani, mert ezzel tudok kitűnni a piacon és jó brand növelő eszköz.
  • Automatizálás: Kerestem egy olyan megoldást, amivel el tudom érni, hogy automatizált bevétele legyen a Minner-nek, aminek köszönhetően a későbbiekben fel tudok venni munkatársakat.

Megoldás 

  • Ez segített az időgazdálkodásban:  Két területen kellett változtatnom, egyrészt a napi rutinjaim átszervezését, mely kivitelezésében sokat segített a Trello applikáció. Másrészt viszont a Minner üzleti modelljének megváltoztatásával szintén időt takarítottam meg és még növeltem is a bevételeket. Erről szól a következő pont:
  • a, A Minner ügyfeleinek küldtem egy levelet, hogy 2017-től változik az üzleti modell, és nem vállalok Facebook oldalkezelést, csak hirdetések optimalizálását, beállítását, de ehhez hozzá tartozik az is, hogy emelek az árakon is. (hát persze, hogy ezzel nem szórtam meg az ügyfeleket, maradtak 🙂 )
    b, A Minner.hu-hoz közvetlenül tartozó reklám ajánlatokat is átdolgoztam. Készítettem egy VIP csomagot, vagyis ez az egyetlen egy reklámozási lehetőség, amit választhatnak a cégek. Havi díjat kell fizetnie annak, aki reklámozni szeretne a Minner-en. Mintha kibérelnének. Ez azért is jó, mert így…
  • …. kiszámítható és hosszú távú bevételem lett, még jobban stabilizálta a Minner-t.
  • Weboldal: Rövid időn belül be is üzemeltem, és december 31-én már új dizájnt láthatták a látogatók.
  • Események: A VIP Minner szponzorációs ajánlatába beletettem olyan opciót is, hogy támogatják a rendezvények szervezését is. Ez be is jött. A rendezvények 80%-át így meg tudtam szponzoráltatni, továbbá közvetetten nekem is jött bevételem belőle.
  • Automatizálás: Elindítottam a MinnerAkademia.hu -t, ami a későbbiekben nem csak sima oktatási platform lesz, és nem csak én töltök fel oktatásokat. Az első oktatások természetesen már elindultak, és már meg is van szinte az első 100 fizetős felhasználó. A fókuszt majd a játékos tanulás irányába (gamificationis el akarom vinni, ezt láthatod is már a „30 napos kihívás” felhívás esetében.

2017 a Minner éve?

Igen, majdnem olyan fontos, mint a 2014-es év az indulással. Új alapokra helyeztem az oldalt, és beért a sok éves marketing. A látogatottság például már most annyi, mint tavaly volt egész évben, illetve a rendezvényen résztvevők átlagos száma 20-ről 50-70 főre nőtt. Csak előre! Lesznek még ilyen évek.

A cikksorozat további részei: 

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!