2017 a Minner éve? – Minner a kulisszák mögött – 9. rész

2014. február végén indítottam a Minner.hu -t. A cikksorozat előző részeiben bele is láthattál néhány olyan dologba, amit eddig nem tudhattál a Minner-ről, sokkal jobban megismerhetted az oldalt, a célokat, a motivációt, az üzleti modellben bekövetkezett változásokat. Most viszont külön kitérek a 2017-es évre, mert ez hozott igazán lényegi változást a Minner életében.

A tervezés
2016 decemberében egy hónapon át azon dolgoztam, hogy racionalizáljam a Minner-t. Vagyis az üzleti modellemet felfrissítsem, az időgazdálkodásomon javítsak:

  • Dizájn: Kezdődött azzal, hogy eleve új dizájnt kerestem az oldalnak.
  • Időgazdálkodás: Rájöttem, át kell alakítanom az időbeosztásomat, mert kell idő a későbbi tervezésekre is, anyaggyűjtésekre és természetesen az új területek megvalósítására.
  • Események: Az ingyenes rendezvényeim nekem pénzbe kerülnek, remélem ezt tudjátok 🙂 , nos erre egyrészt elő kell teremteni a pénzt, vagyis ki kell találni a hozzá kapcsolódó üzleti modellt. Az eseményeket azért is szerettem volna megtartani, mert ezzel tudok kitűnni a piacon és jó brand növelő eszköz.
  • Automatizálás: Kerestem egy olyan megoldást, amivel el tudom érni, hogy automatizált bevétele legyen a Minner-nek, aminek köszönhetően a későbbiekben fel tudok venni munkatársakat.

Megoldás 

  • Ez segített az időgazdálkodásban:  Két területen kellett változtatnom, egyrészt a napi rutinjaim átszervezését, mely kivitelezésében sokat segített a Trello applikáció. Másrészt viszont a Minner üzleti modelljének megváltoztatásával szintén időt takarítottam meg és még növeltem is a bevételeket. Erről szól a következő pont:
  • a, A Minner ügyfeleinek küldtem egy levelet, hogy 2017-től változik az üzleti modell, és nem vállalok Facebook oldalkezelést, csak hirdetések optimalizálását, beállítását, de ehhez hozzá tartozik az is, hogy emelek az árakon is. (hát persze, hogy ezzel nem szórtam meg az ügyfeleket, maradtak 🙂 )
    b, A Minner.hu-hoz közvetlenül tartozó reklám ajánlatokat is átdolgoztam. Készítettem egy VIP csomagot, vagyis ez az egyetlen egy reklámozási lehetőség, amit választhatnak a cégek. Havi díjat kell fizetnie annak, aki reklámozni szeretne a Minner-en. Mintha kibérelnének. Ez azért is jó, mert így…
  • …. kiszámítható és hosszú távú bevételem lett, még jobban stabilizálta a Minner-t.
  • Weboldal: Rövid időn belül be is üzemeltem, és december 31-én már új dizájnt láthatták a látogatók.
  • Események: A VIP Minner szponzorációs ajánlatába beletettem olyan opciót is, hogy támogatják a rendezvények szervezését is. Ez be is jött. A rendezvények 80%-át így meg tudtam szponzoráltatni, továbbá közvetetten nekem is jött bevételem belőle.
  • Automatizálás: Elindítottam a MinnerAkademia.hu -t, ami a későbbiekben nem csak sima oktatási platform lesz, és nem csak én töltök fel oktatásokat. Az első oktatások természetesen már elindultak, és már meg is van szinte az első 100 fizetős felhasználó. A fókuszt majd a játékos tanulás irányába (gamificationis el akarom vinni, ezt láthatod is már a “30 napos kihívás” felhívás esetében.

2017 a Minner éve?

Igen, majdnem olyan fontos, mint a 2014-es év az indulással. Új alapokra helyeztem az oldalt, és beért a sok éves marketing. A látogatottság például már most annyi, mint tavaly volt egész évben, illetve a rendezvényen résztvevők átlagos száma 20-ről 50-70 főre nőtt. Csak előre! Lesznek még ilyen évek.

A cikksorozat további részei: 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek