3+1 üzleti témájú film, amit muszáj megnézned!

Rengeteg üzleti témájú könyv van, amiből lehet tanulni… El tudsz lesni egy trükköt a szerzőtől, vagy megoszt veled egy olyan technikát, amit ezután alkalmazni fogsz. Szerencsére egyre több üzleti témájú filmet is gyártanak, aminek mi örülünk a legjobban… Lássuk azt a 3+1 filmet, amit muszáj megnézed!

A Wall Street farkasa

Kihagyhatatlan és megunhatatlan. A majdnem 3 órás film Leonardo DiCaprio egyik legnagyobb alakítása, ebben a filmben Jordan Belfortot testesíti meg.

Jordannek a pénz sosem elég… Egy kis tőzsdecégnél kezdte a pályafutását, ahol hamar kiderült tehetsége – és hogy ért az eladáshoz, saleshez. Hamar a csúcsra került és saját cége lett, a 80-as évek végére pedig huszonévesen heti 1 milliót keresett. A gond az, hogy volt ebben egy kicsi turpisság. Nem a legtisztább módszerekkel tőzsdéztek, és az FBI szimatot is kapott. Jordant ez nem érdekelte, és tovább játszott a tűzzel. Még több pénz, még több nő, még több drog… Nem tudták hova tenni a pénzt. Vajon a könnyen jött siker után merre vezet az út? Kiderül a filmből…

Ehhez kapcsolódó Minner cikkek:

The Founder (feliratos)/Az alapító

Ismered a McDonalds történetét? Még hogyha hallottál is Ray Krocról, lehet, nem tudod: Nem ő alapította az első McDonalds éttermet, de még csak nem is ő találta ki a rendszert – hanem a McDonald testvérek.

Kroc turmixgép-kereskedő volt, és nem ment túl jól a szekere… Egyik délután pont egy hamburgerező rendelt tőlük pár gépet, ő pedig kivitte nekik. Ekkor találkozott először az étteremmel… Hamar beleszeretett a rendszerbe, és szeretett volna franchise hálózatot kiépíteni egész Amerikában. A gond csak a konok tulajdonosokkal volt, akik nagyon kevés jutalékot adtak neki a rengeteg segítségért…

A kérdés: Hogyan sikerült dűlőre jutnia Kroc-nak a konok McDonald fivérekkel? Miért lett sikeres az étterem?  Kiderül a filmből…
A filmről írt Milán is egy élménybeszámolót, kritikát: Az alapító c. film – vagyis inkább a McDonald’s története? #ajánló #MinnerMozi #kritika

Közösségi háló

Hallottad már a Facebook alapításának történetét? Tudtad, hogy nem egyedül alapította Mark Zuckerberg?

Vele tartott a kezdetektől fogva egyik legjobb barátja, Eduardo Saverin is. Hamar megjelent azonban egy szilikon völgyi nagyágyú a képben: Sean Parker… Parker részt akart a cégből, Mark pedig rajongott érte. De mi történt Saverinnel? Zuckerberg tényleg kirakta egyik legjobb barátját a cégből, aki nélkül létre se jöhetett volna az egész oldal? (Mark a programozásért volt felelős, Saverin viszont komolyan támogatta anyagilag a kezdetektől a projektet)

Mi lett kettejük vitájának a vége? Kiderül a “Közösségi háló” című filmből…

A nagy dobás

A készítők az ilyen szakmaibb részeket ötletesen el is magyarázták, és a film alatt legalább bárki tanulhatott is pénzügyekről. Szerintem sokaknak most lett világos, miért is lett a válság, mi volt az előidézője pontosan.
Először azt hittem, hogy végig arról fog szólni, hogy mennyit nyertek, azt hogy költik el… valahogy a bemutatóból erre következtettem. De nem így történt. Már az elején természetesen tudtad, hogy valaki biztos nyerni fog a nagy összeomláson, mivel tudjuk, hogy nagy zuhanás volt. A film készítői viszont szépen fenn tartják a figyelmet. Természetesen van csavar is a filmben… de ezt meglátod majd a filmben…. Annyian ajánlottátok a hét kérdésénél, hogy helye van ezen a listán. Ismersz olyan üzleti témájú filmet, amit ajánlanál másoknak? Írd ide kommentben!

 

Nem csak filmekből, hanem sorozatokból is tanulhatsz. Egy korábbi Minner cikkben a “Maffiózók” sorozatban elhangzott tanácsokat olvashatod >>> 7 tipp vállalkozóknak / karrieristáknak a Maffiozók (Sopranos) sorozatból, amit érdemes alkalmazniuk

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek