5 dolog, amiért megéri franchise üzletet nyitni / franchise taggá vállni

Szerencsére már itthon is egyre népszerűbb a franchise üzleti modell. Mondhatni itthon is már kellő tapasztalattal rendelkeznek a szakemberek ehhez a területhez kapcsolódóan. Előző cikkben megnéztük miért is jó egy franchise tulajdonosnak így társakat szerezni, most pedig a másik oldalt nézzük, vagyis miért jó a franchise tagoknak, vagy másnéven franchise-átvevőnek.

1. Nem nekik kell gondolkodniuk, tervezniük

Egy vállalkozás létrehozása, kitalálása, termékek/szolgáltatások összeállítása, árazás, jogi dolgok… mind-mind idő, pénz, kockázat… Ezt a franchise tulajdonos már mind-mind körbejárta, megtapasztalta, illetve közben a kockázatot is ő viselte (pl. rossz árazásból fakadó veszteség…). A franchise tag így egy már jól mükődő üzletmenetet tud átvenni.
Például
– a nyitáshoz szükséges ügyintézéseket, engedélyeket sokkal könnyebben be tudják szerezni, és azt is lehet tudni, kihez kell fordulni….
– a beszállítóktól kedvezményesebb ajánlatokat tud kapni
– az üzlethelység külső kialakításán már nem kell gondolkodnia az átvevőnek, adott minden

2. Profi marketing

A franchise hálózat nagyon sokat spórol a központi marketingen is. Mivel a beszállítók / kivitelezők (kiadványszerkesztés, grafika, nyomda..) kedvezményes ajánlatot adnak a hálózatnak (nagy megrendelések miatt). Illetve a franchise-átadó a profibb és minőségibb marketinget ad a tagoknak, mintha azt ők más üzleti modellben saját maguk intéznék (találnák ki). Továbbá a képzések során piacképes marketing oktatást is kaphatnak.

3. Oktatás

Mivel a franchise tagoknak vannak kötelezettségeik (pl. a legtöbbnél ilyen az oktatás, oktatáson való részvétel), így a franchise tagok és alkalmazottai a központi oktatások révén sokkal jobb tudással rendelkezhetnek, mint a többi piaci szereplő. Illetve az oktatás költségét is porlasztani tudja egy nagy létszámmal rendelkező franchise hálózat.

4. Pénzügyi tervezés, likviditás, adótanácsadás

A megfelelő müködéshez szükséges cashflowban, vagy a pénzügyi tervezésben sokat segít a franchise tulajdonos a tagoknak, amivel így nemcsak időt, hanem pénzt is spórolnak, nem is beszélve arról, hogy a legtöbb más üzleti modellt folytató hazai vállalkozás ezeket figyelmen kívül is hagyja.

5. Van kihez fordulni

Nagyon fontos az 5. pont. A legtöbb vállalkozó még a saját könyelőjét sem kérdezi meg, hogy “akkor most jól csináljuk a dolgokat, vagy nem?” Ezzel szemben a franchise hálózatokban (vagyis többségükben) eleve segítséget kapnak a tagok, ha bármilyen problémájuk van.

+1. Innováció, K+F fejlesztések kihasználása

A tagok továbbá élvezik az “anyacég” átlal kifejlesztett új termékeket, vagy új technológiát, amire így az adott tagnak nem kell költenie.

Ehhez kapcsolódó tartalmak:
Miből van egy franchise tulajdonosnak (franchise-átadó) bevétele? Miért éri meg neki? – pl. McDonald’s, Fornetti…

Franchisehoz kapcsolódó vállalkozás ötletek

Fotó: Vimeo
Forrás: entrepreneur.com

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!