5 dolog, amire jó lehet egy saját applikáció a cégeknek, márkáknak

Egy alap funkciókkal rendelkező céges, brandelt applikációt már szinte le tudunk venni a polcról, és könnyen beüzemeltetni. Főleg azokkal a funkciókkal rendelkező applikációkra gondolok most, amiket példaként felhozok.

1. Brand, marketing

Képzeld csak el, hogy rá tudod venni az embereket, hogy letöltsék az applikációdat és folyamatosan ott leszel a mobiljukban. Lehet, hogy nem kattintanak rá mindig, vagy csak időnként használják. De folyamatosan látják miközben belépnek a menübe, keresnek egy másik applikációt… Már ott vagy, betetted magad a mobiljába. Persze ehhez kell az is, hogy használni tudja valamire.
Blog, tartalommarketing, videók: ez is hozzátartozhat az applikációnkhoz. Tehát becsatlakoztatni a más csatornáinkra feltöltött tartalommarketing anyagainkat. Így növelve a tartalomterjesztést.
A push üzenetekről, notificationok küldéséről nem is beszélek 🙂

2. Hűségkártya

Nagyon sok cég használja arra, hogy applikáción vezesse a hűségpontokat, vagy hűségkártyákat, itt értesítse az új akciókról a törzsvásárlóit. Egy 200-400ezres alap applikáció esetében már megtérülhet, amennyiben van minimum 200-500 vásárló, akit rá tudunk terelni az applikációnkra.

3. Gyors rendelés leadása (szokásost kérem)

Mivel alapból az applikáció mögött van adatbázis, így nem nehéz kibővíteni azzal, hogy felvihessük mi magunk, vagy akár a vásárló is azt, hogy a szokásost szeretné rendelni. Vagy akár egy gyors rendelés gomb is sokat segíthet abban, hogy kihasználják a vásárlóink az applikációnkat.

4. Ügyfelekkel való kommunikálás, email kiváltása, chatelési lehetőség, ügyfélszolgálat, chatbot

A chatbotok nemcsak a nagy applikációkba valók, hanem akár beépíthetjük saját appunkba is. Sőt, mivel egy adatbázisból tud dolgozni, így valójában kettő legyet ütünk egy csapásra. Úgy értem, hogy akár az applikációdban kérdez a vevőd, akár a Facebook Messengeren, ugyanabból az adatbázisból kapja a válaszokat. Természetesen mindenhol tud a felhasználó kérni élő operátort, de ezzel is sokat spóroltok. Természetesen ezt is meg kell mutatni a vásárlóidnak, hogy itt tudnak kérdezni. Máris nem függsz például a Messenger-től, hanem saját csatornádon vette fel veled a vevőd a kapcsolatot.

5. Egyéb ötletek

Oktatás, termékhasználat videók, leírások: Képzeld csak el, hogy adsz egy szórólapot a vevőidnek, amiben felhívod a figyelmüket az applikáció letöltésére és arra, hogy ott további termékhez kapcsolódó információkat kapnak. Például videók és blog formájában. Nincs az a termék, amihez ne lehetne valami edukációs anyagot hozzáadni.
Podcastok, interjúk: Ha kicsit nagyobb a céged, akkor jó lehet arra is, hogy saját applikáción belüli “rádió csatornát” üzemeltess. Interjúkat hallgathatnak a vevők a piacod meghatározó szereplőitől.
– Vélemények, értékelések: Ez akkor a legjobb, ha ez közvetlenül össze is kapcsolódik például a weboldaladdal is. Tudtad, hogy a keresőoptimalizálásban előnyt jelent, ha a weboldaladon értékelések is vannak?

Mennyibe kerül egy ilyen céges applikáció?

A hazai fejlesztő cégek ajánlatai között elég nagy szórást fogsz találni. És nem mindig jelenti azt, hogy az olcsó egyben gyengébb minőség is. Ezért sokat-sokat kell kérdezni. Persze már az sokat segít, ha konkrét ötletekkel mész, akkor könnyebben tudnak árat mondani. A fenti ötletek kihozhatók iOS és Android rendszerre összesen maximum 500 ezer forintból.

Ehhez kapcsolódó cikk: Van egy jó webes vagy applikáció ötleted? Most mázlid van! Mutatok egy dolgot, amivel sokat fogsz spórolni – Mobilapplikáció fejlesztés tudnivalók

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek