5 dolog, amire jó lehet egy saját applikáció a cégeknek, márkáknak

Egy alap funkciókkal rendelkező céges, brandelt applikációt már szinte le tudunk venni a polcról, és könnyen beüzemeltetni. Főleg azokkal a funkciókkal rendelkező applikációkra gondolok most, amiket példaként felhozok.

1. Brand, marketing

Képzeld csak el, hogy rá tudod venni az embereket, hogy letöltsék az applikációdat és folyamatosan ott leszel a mobiljukban. Lehet, hogy nem kattintanak rá mindig, vagy csak időnként használják. De folyamatosan látják miközben belépnek a menübe, keresnek egy másik applikációt… Már ott vagy, betetted magad a mobiljába. Persze ehhez kell az is, hogy használni tudja valamire.
Blog, tartalommarketing, videók: ez is hozzátartozhat az applikációnkhoz. Tehát becsatlakoztatni a más csatornáinkra feltöltött tartalommarketing anyagainkat. Így növelve a tartalomterjesztést.
A push üzenetekről, notificationok küldéséről nem is beszélek 🙂

2. Hűségkártya

Nagyon sok cég használja arra, hogy applikáción vezesse a hűségpontokat, vagy hűségkártyákat, itt értesítse az új akciókról a törzsvásárlóit. Egy 200-400ezres alap applikáció esetében már megtérülhet, amennyiben van minimum 200-500 vásárló, akit rá tudunk terelni az applikációnkra.

3. Gyors rendelés leadása (szokásost kérem)

Mivel alapból az applikáció mögött van adatbázis, így nem nehéz kibővíteni azzal, hogy felvihessük mi magunk, vagy akár a vásárló is azt, hogy a szokásost szeretné rendelni. Vagy akár egy gyors rendelés gomb is sokat segíthet abban, hogy kihasználják a vásárlóink az applikációnkat.

4. Ügyfelekkel való kommunikálás, email kiváltása, chatelési lehetőség, ügyfélszolgálat, chatbot

A chatbotok nemcsak a nagy applikációkba valók, hanem akár beépíthetjük saját appunkba is. Sőt, mivel egy adatbázisból tud dolgozni, így valójában kettő legyet ütünk egy csapásra. Úgy értem, hogy akár az applikációdban kérdez a vevőd, akár a Facebook Messengeren, ugyanabból az adatbázisból kapja a válaszokat. Természetesen mindenhol tud a felhasználó kérni élő operátort, de ezzel is sokat spóroltok. Természetesen ezt is meg kell mutatni a vásárlóidnak, hogy itt tudnak kérdezni. Máris nem függsz például a Messenger-től, hanem saját csatornádon vette fel veled a vevőd a kapcsolatot.

5. Egyéb ötletek

Oktatás, termékhasználat videók, leírások: Képzeld csak el, hogy adsz egy szórólapot a vevőidnek, amiben felhívod a figyelmüket az applikáció letöltésére és arra, hogy ott további termékhez kapcsolódó információkat kapnak. Például videók és blog formájában. Nincs az a termék, amihez ne lehetne valami edukációs anyagot hozzáadni.
Podcastok, interjúk: Ha kicsit nagyobb a céged, akkor jó lehet arra is, hogy saját applikáción belüli “rádió csatornát” üzemeltess. Interjúkat hallgathatnak a vevők a piacod meghatározó szereplőitől.
– Vélemények, értékelések: Ez akkor a legjobb, ha ez közvetlenül össze is kapcsolódik például a weboldaladdal is. Tudtad, hogy a keresőoptimalizálásban előnyt jelent, ha a weboldaladon értékelések is vannak?

Mennyibe kerül egy ilyen céges applikáció?

A hazai fejlesztő cégek ajánlatai között elég nagy szórást fogsz találni. És nem mindig jelenti azt, hogy az olcsó egyben gyengébb minőség is. Ezért sokat-sokat kell kérdezni. Persze már az sokat segít, ha konkrét ötletekkel mész, akkor könnyebben tudnak árat mondani. A fenti ötletek kihozhatók iOS és Android rendszerre összesen maximum 500 ezer forintból.

Ehhez kapcsolódó cikk: Van egy jó webes vagy applikáció ötleted? Most mázlid van! Mutatok egy dolgot, amivel sokat fogsz spórolni – Mobilapplikáció fejlesztés tudnivalók

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!