csütörtök, január 21, 2021

5 dolog, amire jó lehet egy saját applikáció a cégeknek, márkáknak

Egy alap funkciókkal rendelkező céges, brandelt applikációt már szinte le tudunk venni a polcról, és könnyen beüzemeltetni. Főleg azokkal a funkciókkal rendelkező applikációkra gondolok most, amiket példaként felhozok.

1. Brand, marketing

Képzeld csak el, hogy rá tudod venni az embereket, hogy letöltsék az applikációdat és folyamatosan ott leszel a mobiljukban. Lehet, hogy nem kattintanak rá mindig, vagy csak időnként használják. De folyamatosan látják miközben belépnek a menübe, keresnek egy másik applikációt… Már ott vagy, betetted magad a mobiljába. Persze ehhez kell az is, hogy használni tudja valamire.
Blog, tartalommarketing, videók: ez is hozzátartozhat az applikációnkhoz. Tehát becsatlakoztatni a más csatornáinkra feltöltött tartalommarketing anyagainkat. Így növelve a tartalomterjesztést.
A push üzenetekről, notificationok küldéséről nem is beszélek 🙂

2. Hűségkártya

Nagyon sok cég használja arra, hogy applikáción vezesse a hűségpontokat, vagy hűségkártyákat, itt értesítse az új akciókról a törzsvásárlóit. Egy 200-400ezres alap applikáció esetében már megtérülhet, amennyiben van minimum 200-500 vásárló, akit rá tudunk terelni az applikációnkra.

3. Gyors rendelés leadása (szokásost kérem)

Mivel alapból az applikáció mögött van adatbázis, így nem nehéz kibővíteni azzal, hogy felvihessük mi magunk, vagy akár a vásárló is azt, hogy a szokásost szeretné rendelni. Vagy akár egy gyors rendelés gomb is sokat segíthet abban, hogy kihasználják a vásárlóink az applikációnkat.

4. Ügyfelekkel való kommunikálás, email kiváltása, chatelési lehetőség, ügyfélszolgálat, chatbot

A chatbotok nemcsak a nagy applikációkba valók, hanem akár beépíthetjük saját appunkba is. Sőt, mivel egy adatbázisból tud dolgozni, így valójában kettő legyet ütünk egy csapásra. Úgy értem, hogy akár az applikációdban kérdez a vevőd, akár a Facebook Messengeren, ugyanabból az adatbázisból kapja a válaszokat. Természetesen mindenhol tud a felhasználó kérni élő operátort, de ezzel is sokat spóroltok. Természetesen ezt is meg kell mutatni a vásárlóidnak, hogy itt tudnak kérdezni. Máris nem függsz például a Messenger-től, hanem saját csatornádon vette fel veled a vevőd a kapcsolatot.

5. Egyéb ötletek

Oktatás, termékhasználat videók, leírások: Képzeld csak el, hogy adsz egy szórólapot a vevőidnek, amiben felhívod a figyelmüket az applikáció letöltésére és arra, hogy ott további termékhez kapcsolódó információkat kapnak. Például videók és blog formájában. Nincs az a termék, amihez ne lehetne valami edukációs anyagot hozzáadni.
Podcastok, interjúk: Ha kicsit nagyobb a céged, akkor jó lehet arra is, hogy saját applikáción belüli “rádió csatornát” üzemeltess. Interjúkat hallgathatnak a vevők a piacod meghatározó szereplőitől.
– Vélemények, értékelések: Ez akkor a legjobb, ha ez közvetlenül össze is kapcsolódik például a weboldaladdal is. Tudtad, hogy a keresőoptimalizálásban előnyt jelent, ha a weboldaladon értékelések is vannak?

Mennyibe kerül egy ilyen céges applikáció?

A hazai fejlesztő cégek ajánlatai között elég nagy szórást fogsz találni. És nem mindig jelenti azt, hogy az olcsó egyben gyengébb minőség is. Ezért sokat-sokat kell kérdezni. Persze már az sokat segít, ha konkrét ötletekkel mész, akkor könnyebben tudnak árat mondani. A fenti ötletek kihozhatók iOS és Android rendszerre összesen maximum 500 ezer forintból.

Ehhez kapcsolódó cikk: Van egy jó webes vagy applikáció ötleted? Most mázlid van! Mutatok egy dolgot, amivel sokat fogsz spórolni – Mobilapplikáció fejlesztés tudnivalók

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Canon a saját, CE-SAT-1 nevű műholdjára egy némileg módosított 5D Mark III-at szerelt fel, hogy arról pásztázza végig a Földet. Most egy interaktív weboldalt is létrehoztak a projektnek. Ide kattintva láthatod is, hogy éppen milyen éles képet készít. Gondolj bele! Van annyira jó a készüléke, hogy az űrből készít képet!

Az ilyen megmozdulások igazán legendássá teszik a céget, és erősíti a márkát. A gerillamarketing a Minnert is már legendássá tette. Itt beszéltem róla: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: HVG

MinnerInstant

Igazán lázba hozott ez a megoldás engem is! Már a Google is fejlesztett olyan megoldást, amivel például a WordPress oldalunkhoz tudunk tenni Instagram sztorihoz hasonló teljes képernyőt kontent élményt. Ezt látod a fenti képen (természetesen főleg mobilra optimalizált, de gépen így néz ki). A kártyát beágyazod a weboldaladra, ha rákattint a látogató, akkor teljes képernyőn megnyílik.

Ez a WP Stories, itt tudod megnézni a részletek a Google oldalán. Ő ezt egyébként azért hozta létre, hogy a Google Discover (hírek) megoldásba ilyen is bekerüljön.

Hasonló megoldást csinál a Newsroom Ai

Szóval ezt is hozzácsaphatjuk az 52. ötlet megvalósítási ötleteihez. Nézd csak: Az 52. ötlet megvalósítására egy verzió: Instagram sztorik eladása

MinnerInstant

Óriási! Természetesen közösségi finanszírozó kampányban. 12 000 ember fizette ki előre a terméket, így összesen 1,7 millió dollár bevételt generált a termék úgy, hogy még piacon sincs, majd csak a nyár elején szállítják ki. Azt tudja, amit a képen is látsz, bele tudod tenni a poharadat (ami nem lötyög ki), rágcsálnivalót, távirányítót…).

Nézd azt a terjedelmes termékoldalt! Ennyi ábra, szöveg erről a kis tárgyról (kattints ide)!

Ugye! Termékötletek közösségi finanszírozásból! Minner cikkek, amik érdekelhetnek a témában:

MinnerInstant

A Canon a saját, CE-SAT-1 nevű műholdjára egy némileg módosított 5D Mark III-at szerelt fel, hogy arról pásztázza végig a Földet. Most egy interaktív weboldalt is létrehoztak a projektnek. Ide kattintva láthatod is, hogy éppen milyen éles képet készít. Gondolj bele! Van annyira jó a készüléke, hogy az űrből készít képet!

Az ilyen megmozdulások igazán legendássá teszik a céget, és erősíti a márkát. A gerillamarketing a Minnert is már legendássá tette. Itt beszéltem róla: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: HVG

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbejárja az ellenoldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek