hétfő, január 18, 2021

5 dolog, amit a Kifli.hu-tól érdemes ellesni

A járvány komoly átrendeződést hozott a legkülönbözőbb piacokon, viszont van valamit, ami szinte mindenhol jellemző, ez természetesen nem más, mintsem a házhozszállítás térnyerése. Egyesek szerint hetek alatt történt meg az, amire még éveket kellett volna várnunk, ebben mi nem tudunk igazságot tenni, beszámolunk viszont egy szereplőről, aki igazán sokat nyert a járványon, de nem csak az átrendeződésnek köszönheti a sikereit.

A ma terítékre kerülő Kifli.hu hangsúlyozottan nem az egyetlen minőségi webshop, amiről érdemes beszélnünk, azt is ki kell emelnünk, hogy ez nem egy fizetett PR cikk, a szerző személyes tapasztalataiból született beszámolóról van szó. Sőt, még véletlenül sem állítjuk, hogy egy kifogástalan szolgáltatásról van szó, de ma arra szeretnénk fókuszálni, amit érdemes ellesnie minden vállalkozónak ettől a társaságtól!

A személyes kontaktus mindent visz!

Kissé ellentmondásos már rögtön az első pont, hiszen azzal kezdtük, hogy a járvány miatt a személyes kontaktust kénytelenek voltunk háttérbe szorítani, éppen ezért nyert nagyot a házhozszállítás. Igen ám, de hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, hogy amilyen kicsivé zsugordott a személyes kontaktus, olyan nagy lett a jelentősége, hiszen sok cég számára most az a bemutatkozás egyetlen lehetősége, hogy egy futár átnyújtja a csomagot!

Pontosan ezt ismerte fel nagyon ügyesen a Kifli, éppen ezért úgy tűnik, hogy nagyon szigorú szabályokat állítottak fel minden futár számára, legalábbis több hónapnyi teszt alapján ez rajzolódott ki számomra:

-A maszkviselést nagyon komolyan veszik, ez apróságnak tűnik, de mégis jó benyomást tesz, hogy nincsenek orr alatt hordott, tessék-lássék felvett maszkok, minden futár betartja a járványvédelmi szabályokat.

-A stílus maga az ember, ebben az esetben a futár stílusa maga a cég! Nem kell hajbókolni az ügyfél előtt, de rengeteget számít a nem túl kedves, hanem a tisztelettudás és a barátságosság ügyes elegyéből született kommunikáció, ezt is remekül hozzák a Kifli futárai.

-Nem várom el, hogy a konyháig hordják a vásároltakat a futárok, a Kifli munkatársai ezt nem is tennék meg, de mégis természetes számukra, hogy szó szerint az ajtódig hozzák, amit rendeltél, még akkor is, ha egy olyan társasházban élsz, amiben a kert és a többi lakás kialakításából adódóan ez nem egyértelmű, számukra pedig nem feltétlenül egyszerű, vagy kényelmes.

Tudom-tudom, semmi olyasmit nem mondtam, ami ne lenne fontos minden házhozszállítás esetében, gyökeresen más azonban az elmélet és a gyakorlat, a Kifli esetében jól működik szinte minden kontaktus az ügyfelekkel, ez egészen apró dolgokon, kicsi gesztusokon múlik!

A környezettudatosság fontos!

A Kifli minden terméket papírzacskókba tesz, ezeket kidobhatjuk a papírgyűjtőbe mi magunk, de a futárok is örömmel elviszik, ez a munkájuk része. Mivel a futár elviszi, amit legutóbb hozott, ezért józan ésszel elhiszem, hogy működik az újrahasznosítás, hiszen a gyakorlatban látom. Ha van valami, ami a járványnál is fontosabb most, akkor az a környezettudatosság.

Hogy ez sem nagy dolog? Persze hogy nem az! De az egész beszámoló célja az, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy egy szolgálatás a jól kivitelezett apróságok sokaságától lesz minőségi!

Legyen ajándék!

A Kifli majdnem mindig küld ajándékot a vevőinek, ha jól értelmezem ez vásárlási értékhez, vagy rendelési gyakorisághoz kötött. Az ajándékra rátesznek egy elegáns kis matricát, innen tudjuk, hogy azt a terméket nem mi rendeltük, hanem tőlük kaptuk.

Ez lehet egy doboz sör, valamilyen sütemény, bármi egyéb. Hogy miért nagyon fontos? Azért, mert az embereket a már említett gesztusok mozgatják, ezeknek sokkal nagyobb jelentősége van, mint hinnénk! Arról nem is beszélve, hogy mivel szinte mindig más az ajándék, ezért felébred bennünk a gyermeki kíváncsiság, hogy vajon mit kapunk legközelebb, így az sem kizárt, hogy

egy 300 forintos kiadással nyerünk meg egy húszezer forintos kosarat a webshopunkban!

A UX mindent visz

Még nem került szóba maga a lényeg, a Kifli.hu, mint webshop. Ezzel oldalakat lehetne megtölteni, az Apple óta tudjuk, hogy az egyszerűség hatalma felülmúlhatatlan, ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy a Kifli még az almás céggel is vetekszik a felhasználói felület tekintetében, mert ez azért erős túlzás lenne.

De jól látszik, hogy tudatosan törekednek az egyszerűségre, arra, hogy a felület pofonegyszerű legyen, amit:

-a leghülyébb is megért,

-a leghülyébbnél is hülyébb is tud használni,

-amire jó ránézni, mert ízléssel készült,

-amiben a tölcsér és a komplett folyamat magától értetődő,

-amit kitalált, megtervezett valaki.

Aki nem pontos, az nem fontos!

Visszatérünk egy kicsit a futárokhoz, ezen a téren voltak jó, és kevésbé jó tapasztaltaim március óta. Volt, hogy ugyanúgy várni kellett rájuk, ahogy bármilyen más futárra, de többnyire akkor érkeztek, amikor azt az ember várta.

Ez megint egy olyan pont, amire az átlag magyar vállalkozó azt mondaná, hogy ez a forgalom, egyebek függvénye, de nem lenne igaza!

A Kifli is átlagos autókkal és átlagos sofőrökkel dolgozik, repülő autók az ő flottájukban sincsenek, gondolom a gyorshajtás sem jellemzőbb az ő futáraikra, mit bármely más házhozszállítás esetében. A Kifli mégis megoldja, hogy nagyjából akkor érkezzenek, amikorra azt elvárjuk! Fogalmam sincs, hogy hogyan csinálják, feltehetőleg a logisztikában keresendő a magyarázat, de bárhogy is oldják meg, az esetek többségében nem okoznak csalódást.

A Kifli ebben sem tökéletes, távolról sem, de jól látszik ezen a téren is a törekvés, a mentalitás, miszerint jól akarják csinálni, szemben sok más magyar céggel, akik még csak kísérletet sem tesznek arra, hogy fejlődjenek ezen a téren, meggyőződésük, hogy ha az ügyfél megkapta, amit rendelt, akkor minden tökéletes. Nem, nem az.

Ha még nem “jött volna át”, allergiás vagyok azokra a szolgáltatásokra, amik az abszolút minimumot nyújtják. És nem, még véletlenül sem arról van szó, hogy velem másképp kell bánni, mert én többet érdemlek, mert én különleges vagyok. Sőt, még a pénztárca sem számít. Nyilván egy Kiflis bevásárlás többe kerül, mint elmenni az Aldiba, de luxusnak még a válság sújtotta Magyarországon sem nevezhetjük azt, hogy az ajtónkig hozzanak pár kiló gyümölcsöt, kenyeret és pár doboz sört.

A Kifli azon kevés hazai cégek közé tartozik, akik legalább megpróbálnak minőséget nyújtani, legalább törekednek arra, hogy az ügyfél jól érezze magát, és ne csak megkapja a minimumot, ami neki jár. A Kifli és a hozzá hasonlók versenyt szülnek, ez azért fontos, mert hosszútávon ennek köszönhetően lesz minden egy kicsit jobb.

És a te márkád mivel, hogyan fog kitűnni?

Találjuk meg! Ez a cikk / hanganyag fog segíteni neked ebben: Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből?[+kutatás] [+Podcast]

Fotó: Pixabay

Györfi András
Újságíró, vállalkozó, a Kriptopénz ABC című, a HVG Könyvek gondozásában megjelent kriptopénz, blokklánc témájú ismeretterjesztő kötet szakmai szerkesztője, társszerzője, olyan nagy sikerű webes vállalkozások alapítója, mint a Ducitárs.hu, vagy a SkypeSuli.hu.

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek