A járvány komoly átrendeződést hozott a legkülönbözőbb piacokon, viszont van valamit, ami szinte mindenhol jellemző, ez természetesen nem más, mintsem a házhozszállítás térnyerése. Egyesek szerint hetek alatt történt meg az, amire még éveket kellett volna várnunk, ebben mi nem tudunk igazságot tenni, beszámolunk viszont egy szereplőről, aki igazán sokat nyert a járványon, de nem csak az átrendeződésnek köszönheti a sikereit.
A ma terítékre kerülő Kifli.hu hangsúlyozottan nem az egyetlen minőségi webshop, amiről érdemes beszélnünk, azt is ki kell emelnünk, hogy ez nem egy fizetett PR cikk, a szerző személyes tapasztalataiból született beszámolóról van szó. Sőt, még véletlenül sem állítjuk, hogy egy kifogástalan szolgáltatásról van szó, de ma arra szeretnénk fókuszálni, amit érdemes ellesnie minden vállalkozónak ettől a társaságtól!
A személyes kontaktus mindent visz!
Kissé ellentmondásos már rögtön az első pont, hiszen azzal kezdtük, hogy a járvány miatt a személyes kontaktust kénytelenek voltunk háttérbe szorítani, éppen ezért nyert nagyot a házhozszállítás. Igen ám, de hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, hogy amilyen kicsivé zsugordott a személyes kontaktus, olyan nagy lett a jelentősége, hiszen sok cég számára most az a bemutatkozás egyetlen lehetősége, hogy egy futár átnyújtja a csomagot!
Pontosan ezt ismerte fel nagyon ügyesen a Kifli, éppen ezért úgy tűnik, hogy nagyon szigorú szabályokat állítottak fel minden futár számára, legalábbis több hónapnyi teszt alapján ez rajzolódott ki számomra:
-A maszkviselést nagyon komolyan veszik, ez apróságnak tűnik, de mégis jó benyomást tesz, hogy nincsenek orr alatt hordott, tessék-lássék felvett maszkok, minden futár betartja a járványvédelmi szabályokat.
-A stílus maga az ember, ebben az esetben a futár stílusa maga a cég! Nem kell hajbókolni az ügyfél előtt, de rengeteget számít a nem túl kedves, hanem a tisztelettudás és a barátságosság ügyes elegyéből született kommunikáció, ezt is remekül hozzák a Kifli futárai.
-Nem várom el, hogy a konyháig hordják a vásároltakat a futárok, a Kifli munkatársai ezt nem is tennék meg, de mégis természetes számukra, hogy szó szerint az ajtódig hozzák, amit rendeltél, még akkor is, ha egy olyan társasházban élsz, amiben a kert és a többi lakás kialakításából adódóan ez nem egyértelmű, számukra pedig nem feltétlenül egyszerű, vagy kényelmes.
Tudom-tudom, semmi olyasmit nem mondtam, ami ne lenne fontos minden házhozszállítás esetében, gyökeresen más azonban az elmélet és a gyakorlat, a Kifli esetében jól működik szinte minden kontaktus az ügyfelekkel, ez egészen apró dolgokon, kicsi gesztusokon múlik!
A környezettudatosság fontos!
A Kifli minden terméket papírzacskókba tesz, ezeket kidobhatjuk a papírgyűjtőbe mi magunk, de a futárok is örömmel elviszik, ez a munkájuk része. Mivel a futár elviszi, amit legutóbb hozott, ezért józan ésszel elhiszem, hogy működik az újrahasznosítás, hiszen a gyakorlatban látom. Ha van valami, ami a járványnál is fontosabb most, akkor az a környezettudatosság.
Hogy ez sem nagy dolog? Persze hogy nem az! De az egész beszámoló célja az, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy egy szolgálatás a jól kivitelezett apróságok sokaságától lesz minőségi!
Legyen ajándék!
A Kifli majdnem mindig küld ajándékot a vevőinek, ha jól értelmezem ez vásárlási értékhez, vagy rendelési gyakorisághoz kötött. Az ajándékra rátesznek egy elegáns kis matricát, innen tudjuk, hogy azt a terméket nem mi rendeltük, hanem tőlük kaptuk.
Ez lehet egy doboz sör, valamilyen sütemény, bármi egyéb. Hogy miért nagyon fontos? Azért, mert az embereket a már említett gesztusok mozgatják, ezeknek sokkal nagyobb jelentősége van, mint hinnénk! Arról nem is beszélve, hogy mivel szinte mindig más az ajándék, ezért felébred bennünk a gyermeki kíváncsiság, hogy vajon mit kapunk legközelebb, így az sem kizárt, hogy
egy 300 forintos kiadással nyerünk meg egy húszezer forintos kosarat a webshopunkban!
A UX mindent visz
Még nem került szóba maga a lényeg, a Kifli.hu, mint webshop. Ezzel oldalakat lehetne megtölteni, az Apple óta tudjuk, hogy az egyszerűség hatalma felülmúlhatatlan, ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy a Kifli még az almás céggel is vetekszik a felhasználói felület tekintetében, mert ez azért erős túlzás lenne.
De jól látszik, hogy tudatosan törekednek az egyszerűségre, arra, hogy a felület pofonegyszerű legyen, amit:
-a leghülyébb is megért,
-a leghülyébbnél is hülyébb is tud használni,
-amire jó ránézni, mert ízléssel készült,
-amiben a tölcsér és a komplett folyamat magától értetődő,
-amit kitalált, megtervezett valaki.
Aki nem pontos, az nem fontos!
Visszatérünk egy kicsit a futárokhoz, ezen a téren voltak jó, és kevésbé jó tapasztaltaim március óta. Volt, hogy ugyanúgy várni kellett rájuk, ahogy bármilyen más futárra, de többnyire akkor érkeztek, amikor azt az ember várta.
Ez megint egy olyan pont, amire az átlag magyar vállalkozó azt mondaná, hogy ez a forgalom, egyebek függvénye, de nem lenne igaza!
A Kifli is átlagos autókkal és átlagos sofőrökkel dolgozik, repülő autók az ő flottájukban sincsenek, gondolom a gyorshajtás sem jellemzőbb az ő futáraikra, mit bármely más házhozszállítás esetében. A Kifli mégis megoldja, hogy nagyjából akkor érkezzenek, amikorra azt elvárjuk! Fogalmam sincs, hogy hogyan csinálják, feltehetőleg a logisztikában keresendő a magyarázat, de bárhogy is oldják meg, az esetek többségében nem okoznak csalódást.
A Kifli ebben sem tökéletes, távolról sem, de jól látszik ezen a téren is a törekvés, a mentalitás, miszerint jól akarják csinálni, szemben sok más magyar céggel, akik még csak kísérletet sem tesznek arra, hogy fejlődjenek ezen a téren, meggyőződésük, hogy ha az ügyfél megkapta, amit rendelt, akkor minden tökéletes. Nem, nem az.
Ha még nem „jött volna át”, allergiás vagyok azokra a szolgáltatásokra, amik az abszolút minimumot nyújtják. És nem, még véletlenül sem arról van szó, hogy velem másképp kell bánni, mert én többet érdemlek, mert én különleges vagyok. Sőt, még a pénztárca sem számít. Nyilván egy Kiflis bevásárlás többe kerül, mint elmenni az Aldiba, de luxusnak még a válság sújtotta Magyarországon sem nevezhetjük azt, hogy az ajtónkig hozzanak pár kiló gyümölcsöt, kenyeret és pár doboz sört.
A Kifli azon kevés hazai cégek közé tartozik, akik legalább megpróbálnak minőséget nyújtani, legalább törekednek arra, hogy az ügyfél jól érezze magát, és ne csak megkapja a minimumot, ami neki jár. A Kifli és a hozzá hasonlók versenyt szülnek, ez azért fontos, mert hosszútávon ennek köszönhetően lesz minden egy kicsit jobb.
És a te márkád mivel, hogyan fog kitűnni?
Találjuk meg! Ez a cikk / hanganyag fog segíteni neked ebben: Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből?[+kutatás] [+Podcast]
Fotó: Pixabay