5 eset, amikor nagy márkák trollkodnak

Egyre több olyat látni közösségi média felületeken, hogy 1-1 nagy márka trollkodik, vagy hozzászól valamihez – esetleg vicceset posztol. Persze a márkák mögött is emberek állnak, ők kezelik a Facebookot, Instagramot, Twittert is. Ezek a képek általában futótűzként terjednek. Néha le is veszi a márka az oldaláról, gyakran már túl későn. Nézzünk meg néhány ilyet:

1.Aldi és Opel esete

Az Aldi szereti rendszeresen vicces posztokkal megspékelni a Facebook oldalát. Van egy Astra nevű színes ceruzája, amit egy poénos képpel töltött fel Facebookra. Ehhez az Opelnek is volt 1-2 szava:

Image may contain: 2 people, people standing, phone and text

2. Meki és Donald Trump

Ebből a példából látszik nagyon, hogy a gyors éttermekben is emberek dolgoznak. A Meki egyik dolgozója annyira nem örült Donald Trump megválasztásának, és ennek hangot is adott Twitteren (Meki: “Donald Trump, szánalmas elnök-utánzat vagy, és szeretnénk visszakapni Barack Obama-t. Ráadásul a kezeid is kicsik…”)

LOL MEKI SZÍDJA TRUMPOT

3. A Tesco válaszol.

Megjelölték a Tescot egy bejegyzésben, és nem is késlekedtek a válasszal. Egyre jobban tetszik a Twitter 🙂 (“Fárasztó ez a bevásárlás, cipelni a kosarat… B*szd meg Tesco…” Tesco:”Lehet többet kellene mozogni haver…”)

Funny Company Comeback

4. Old Spice válaszol

A Twitteren gyakran meg szokták jelölni az emberek a bejegyzéseikben a nagyobb cégeket, hátha azok válaszolnak. Van amikor azonban nem ilyen válaszra számítasz… (” Old Spice, mondd hogy szeretsz” OS: “Próbáld a Tinderen…”)

Funny Company Comeback

 

5. Az Aldi rendszeres, fáradt humora.

Az Aldi Magyarország Facebook oldalán nap mint nap jelennek meg képek, amiken a termékeket hirdetik – szóviccekkel. Ez néha vicces, máskor fárasztó… De mindenképp egyedi. Nézzünk meg néhányat ezek közül:

Image may contain: cloud, sky, outdoor and water

Image may contain: one or more people and people standing

Image may contain: shoes

Tanács és tanulság

Ha esetleg egy nagy márkához kerülnél, és rád bízzák ezeket a felületeket (mint Instagram, Facebook stb), akkor óvatos legyél, és jól válogasd meg, mit mondasz – mert manapság az interneten már mindennek nyoma van. Kivéve persze, ha ilyen a stratégia, mint az Aldinál. Azért a többségében ezek már törölt bejegyzések, vagyis általában amint észreveszi egy felső vezető, egyből a körmére néznek az illetőnek aki posztolt.

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!