7 Érdekes tény a 100 éves Coca-Cola üvegről

Dátum

Megosztás

Elvileg hétfőn volt 100 éves a Coca-Cola palackja, gyakorlatilag több dátumhoz is kötik, de a legtöbben november 16-ai dátumot tartják számon. Tehát tegnap lett 100 éves a Coca-Cola palack. A különleges palack gyártására azért volt szükség, mert sok volt a Cola hamisító, és ezzel szerették volna megkülönböztetni (ezzel már le is lőttem egy tényt). Mindegy is, a 100 év így is a lényeg. Nem de? Olvasd el a 7 tényt, illetve utána folytatom a cikket.

1. tény:  A mai is használt palackot a The Root Glass Company alkotta meg. Az üveget a kakaóbab formája, körvonala inspirálta.

2. tény: 1915-ben kezdték el gyártani ezt a formát, mely egyedülálló volt. Addig nem gyártottak olyan üdítős palackot, amit nem egyenes falú. A Coca-Cola úgy is adta le a rendelést, hogy olyan üveget szeretne, amit még sötétben is meg tud különböztetni mindenki a többi üdítőtől, aki csak hozzá ér az üveghez.

3. tény:  A Coca-Colát 1886-ban találta fel John Pemberton találta fel, gyomor gyógyászati céllal.

4. tény Melyik volt az első üdítő, ami az űrben járt? Nem is kérdés, Coca-Cola 1985-ben.

5. tény. Az Ok után a Coca-Cola a második legismertebb szó a világon.

6. tény. A Coca-Cola volt az első kereskedelmi termék, ami megjelent a Time borítóján. 1950-es borító így nézett ki:
cocacolatime

 

7. tény: A diétás kólát már 1982-ben bevezették.

+1  tény: Olvasd el itt a szövegben alul 🙂 Szerintem te is így érzed.

Az utóbbi azért is érdekes, mert sokan támadják a céget, hogy elhízást okoz az üdítőjük (erről itt is írtam), ami részben igaz is, de ma már nem csak ez a terméke az, ami meghatározza a márkát. Amire amúgy is figyelmeztetnek, az annál jobban kell nekünk, és a jellegzetes ízt nehéz is utánozni. 8. tényként akár azt is írhatnám, sokan úgy vélik más az íze Magyarországon, mint más országban (ami akár igaz is lehet), illetve sokak szerint más az íze a kis üvegesnek, mint a nagyobb palackokban lévőknek.

A Microsoft megújulása óta úgy tartom, hogy az elkövetkező 10 év a nagy multik megújulásáról szól. És ez vonatkozik a Coca-Colára, vagy a McDonalds-ra is. Jah igen, azt tudtad, hogy a Mekinek az üdítőn van a legnagyobb haszna? Ezt egy régebbi cikkben írtam le: 5%-a a bevételeinek az üdítőitalból származik, a 2 dolláros átlagáron eladott üdítő költsége 0,16 dollár, tehát 1250%-os haszonkulcsa van ezen. Kattints arra a cikkre is rá: 13 dolog, amit nem tudtál a McDonald’s-ról

Fotó: www.solidsmack.com
Forrás: Coca-Cola, BI, Joy

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!