A brókerek gennyesre keresik magukat?

A bróker botrányok arra is rávilágítottak, hogy a bróker cégeknél szép summára tettek szert néhányan. A legérdekesebb, hogy a magyar cégek még több pénzt nyúltak le, mint a Wall Street farkasa. A bróker botrányok idején sokan szidták a jól kereső brókereket. Az tudni kell, hogy az alsóbb szinteken lévők azért nem voltak elhalmozva pénzzel. Ez nem Amerika! A brókerfilmekből látott nagy pénzek és álmok inkább az USA-ban tevékenykedő brókercégekre igaz, ott ennek hagyománya van. (Mármint a brókereskedésnek van ott hagyománya. Ott többet keresnek azok, akik felhajtják az ügyfeleket, akik kereskednek velük…, szóval nem a csalásra értem.)

A 2008-as válság idején a Goldman Sachs-ra is illettek minden félét, többek között azt is, hogy csaltak, manipuláltak, átverték az embereket… Bár erre már nem emlékeznek, főleg azok, akiket az árfolyamok elbűvölnek. Egyet mindig jegyezz meg, az emberek imádnak kockáztatni, és a brókercégek mindig is élni fognak, mert valahol kell kereskedni. Sőt elárulok egy titkot, nem is annyira ördögtől valót árulnak, elvégre cégbe fektethetsz. Pl. ha a Minner tőzsdére megy, akkor te vennél Minner részvényt? Remélem igen. Na de ki fog akkor is legjobban járni? Hát persze, hogy a bróker, a brókercég. Mondhatod magadban. Bár az is igaz, hogy nélkülük elég nehéz lenne bármilyen részvényből is venni, időd is elmenne…

A brókerek tehát szükségesek. Általában az eladásból és a vételből is kapnak egy kis szeletet. Na és te hogyan kaphatod meg ezt? A válasz egyszerű. Legyél egy brókercég tulajdonosa. Bizony, több brókercégnek is van részvénye. Pl. a Goldman Sachs-nak. Azért is emelem ki őket, mert ők a legzsiványabbak. A sok hülye elemző figyeli az elemzéseiket, közben ők is kereskednek, és pozícióból beszélnek. Vagyis lehet, hogy azért mondják azt, hogy erre-arra megy egy-egy részvény, mert ők azt akarják. Erre jó példa volt az EURUSD -re adott elemzésük, hogy paritásba kerülnek (magyarán 1 euró 1 dollár lesz). Még ebből is kerestek, igen a jutalékokon kívül ők is saját számlára kereskednek.

Legyél egy brókercég tulajdonosa
Nem bonyolult, csak venni kell a Goldman Sachs (GS) részvényből, és máris te is tulajdonos vagy. Ilyen egyszerű. Bizony, ez a tőzsde.

Egy picit drágának tűnhet a részvény, elvégre egy darab 179,51 dollárba kerül, vagyis átszámítva 50 000 forint. Az árfolyamban egy szép kis korrekció volt, ez jó beszállási pont. 170 dollár alatt úgysem érdemes tartani a részvényt, így kis kockázat nagy profit. Miért nagy profit? Mert 200 dolláros célárad lehet 1-2 évben belül. Osztalékot nem fizet sokat, kb 1,2%-ot, de az árfolyamban jobban tükröződik a cég profitja. És tudod, a rá szánt tőkét érdemes elosztani, nem egyszerre vásárolni. Mondjuk rá szánsz 500 ezer forintot (mondjuk ebből csak 10 részvényt tudsz venni!!), akkor mondjuk 2-3 havonta veszel, attól függ, hogy az árfolyam éppen egy kisebbet visszakorrigált e, vagy érdemes vásárolnod, mert éppen beátlagolódott a részvény…

Goldman Sachs részvény elemzés
Goldman Sachs részvény elemzés – finviz.com

Ehhez hasonló cikkem:
Utálod a bankokat, szerinted lehúznak? Akkor ezt szeretni fogod!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek