A Burger King felsült azzal, ami a Lidl-nek, IKEA-nak bejött. Nem kellett a BK zokni senkinek

Dátum

Megosztás

Tudod mi a jó a gerillamarketingben, vagy az ilyen NEM megszokott marketingekben, amit például a Lidl merchandise cipők, vagy például a Burger King Váppör termékekben? Hogyha nem jön be, akkor a kutya se hallott róla, akkorát nem is égsz, de ha bejön akkor óriási siker. 2021 nyarán a Burger King úgy gondolta megünnepelni a 30 éves Magyarországi létét, hogy Váppör feliratos merchandise termékeket értékesített, de ajándékba is adott partnereinek, sajtónak…

Igen, a Váppör a Whopper magyar fonetikus leírása akar lenni.

Volt egy webshop ahol meg lehetett venni a Váppör feliratos zoknit, papucsot, pólót, sapkát, de még volt komplett grill szett is. A vapporshop.hu már nem elérhető, vagyis a BK weboldalára navigál át. Sőt ahonnan csak tudták leszedték a posztokat, képeket.

Ahogy egy kommentelő reagált anno a közösségi médiában egy giffel.

Na, de mi történt itt? Ami bejött a Lidl-nek, IKEA-nak az a BK-nak nem?

Alapból a gyorséttermek megítélése vegyes. Járunk oda, de azért annyira nem love-oljuk a termékeiket. Viszont a Burger King nem hibázott, hiszen ki kellett próbálnia, hogy a piacnak kell-e ez a cucc. A marketing alapszabálya a tesztelés, ezt már munkatársaim milliószor hallották, de szerintem cikkben is leírtam. Ki kellett próbálnia a cégnek is. Nem jött be, lapozzunk.

Milyen őrületet és hype-ot generált például a Lidl, amikor merch papucsot, cipőt és zoknit kezdett el árulni.

Na, de mi volt náluk a különleges? A Lidl teljesen más miatt dobta piacra az ilyen termékeit. Az előzmény az volt, hogy 2020 áprilisában, természetesen bolondok napján a német Aldi kitett egy sneakerről egy képet. Ez tetszett az embereknek, sőt mondhatni követelték, hogy szeretnének ilyet. Először limitált darabszámban 400-at értékesített. Az emberek megőrültek érte, és a vásárlás követően eBay-en 6000 euróért is tovább tudták adni.

Valószínűleg ők pont jól belenyúltak abba, hogy cipőt dobtak a piacra, és a limitált darabszám a sneaker cipők szerelmeseit, sőt gyűjtőit (igen ez érdekes egy terület) megfogta.

De itthon például három balatoni üzletben Lidl papucsot kezdtek el értékesíteni, ahol is rövid idő alatt kialakult a mérethiány. Majd a cipőt is értékesíteni kezdték 5000 Ft-ért, amit jófogáson kb. 10-15 000 forintért árulták. Persze ez akkor értékes volt, most már nem.

Ikea és a póló, táska

Az Ikea szintén 2020-ban, nyáron dobta piacra saját merch kollekcióját. Már azóta Magyarországon is megjelent. Itt el is tudod érni, meg lehet venni őket.

Ez érdekes igaz? Te is szeretnél valami őrült gerillakampányt?

Persze egy kisebbbcégnek a merchandise termékét nem nagyon kapkodnák el, de meghökkentő gerillamarketing kampányban gondolkodhatsz. Itt beszéltem róla egy podcastben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Fotó: BK, Lidl
Forrás: BK, sneakerbox.hu

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...