Tudod mi a jó a gerillamarketingben, vagy az ilyen NEM megszokott marketingekben, amit például a Lidl merchandise cipők, vagy például a Burger King Váppör termékekben? Hogyha nem jön be, akkor a kutya se hallott róla, akkorát nem is égsz, de ha bejön akkor óriási siker. 2021 nyarán a Burger King úgy gondolta megünnepelni a 30 éves Magyarországi létét, hogy Váppör feliratos merchandise termékeket értékesített, de ajándékba is adott partnereinek, sajtónak…
Igen, a Váppör a Whopper magyar fonetikus leírása akar lenni.
Volt egy webshop ahol meg lehetett venni a Váppör feliratos zoknit, papucsot, pólót, sapkát, de még volt komplett grill szett is. A vapporshop.hu már nem elérhető, vagyis a BK weboldalára navigál át. Sőt ahonnan csak tudták leszedték a posztokat, képeket.
Ahogy egy kommentelő reagált anno a közösségi médiában egy giffel.
Na, de mi történt itt? Ami bejött a Lidl-nek, IKEA-nak az a BK-nak nem?
Alapból a gyorséttermek megítélése vegyes. Járunk oda, de azért annyira nem love-oljuk a termékeiket. Viszont a Burger King nem hibázott, hiszen ki kellett próbálnia, hogy a piacnak kell-e ez a cucc. A marketing alapszabálya a tesztelés, ezt már munkatársaim milliószor hallották, de szerintem cikkben is leírtam. Ki kellett próbálnia a cégnek is. Nem jött be, lapozzunk.
Milyen őrületet és hype-ot generált például a Lidl, amikor merch papucsot, cipőt és zoknit kezdett el árulni.
Na, de mi volt náluk a különleges? A Lidl teljesen más miatt dobta piacra az ilyen termékeit. Az előzmény az volt, hogy 2020 áprilisában, természetesen bolondok napján a német Aldi kitett egy sneakerről egy képet. Ez tetszett az embereknek, sőt mondhatni követelték, hogy szeretnének ilyet. Először limitált darabszámban 400-at értékesített. Az emberek megőrültek érte, és a vásárlás követően eBay-en 6000 euróért is tovább tudták adni.
Valószínűleg ők pont jól belenyúltak abba, hogy cipőt dobtak a piacra, és a limitált darabszám a sneaker cipők szerelmeseit, sőt gyűjtőit (igen ez érdekes egy terület) megfogta.
De itthon például három balatoni üzletben Lidl papucsot kezdtek el értékesíteni, ahol is rövid idő alatt kialakult a mérethiány. Majd a cipőt is értékesíteni kezdték 5000 Ft-ért, amit jófogáson kb. 10-15 000 forintért árulták. Persze ez akkor értékes volt, most már nem.
Ikea és a póló, táska
Az Ikea szintén 2020-ban, nyáron dobta piacra saját merch kollekcióját. Már azóta Magyarországon is megjelent. Itt el is tudod érni, meg lehet venni őket.
Ez érdekes igaz? Te is szeretnél valami őrült gerillakampányt?
Persze egy kisebbbcégnek a merchandise termékét nem nagyon kapkodnák el, de meghökkentő gerillamarketing kampányban gondolkodhatsz. Itt beszéltem róla egy podcastben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]
Fotó: BK, Lidl
Forrás: BK, sneakerbox.hu