A célom Magyarország legnagyobb üzleti oktató oldalát megcsinálni. Már van 3000 felhasználó

Dátum

Megosztás

1,5 éve 2017. április elején elindult a Minnerhez szorosan kapcsolódó MinnerAkadémia videós oktató oldal. Üzleti, marketing és IT képzések vannak és lesznek a későbbiekben is az oldalon. Növeljük a felhasználók skilljeit. A Minner.hu már 4 éves, ezt azért is fontos megemlíteni, mert ennek köszönhető, hogy ilyen gyorsan be tudott indulni a hozzá tartozó oktató oldal. És akkor jöjjenek a számok, illetve az, hogy mi történt eddig, hogy mi kellett a sikerhez + egy videó az oldalról. Mi kell még hozzá, hogy a legnagyobb ilyen oldal legyen a MinnerAkadémia?

A MinnerAkadémia felhasználói számának alakulása

Már 3291 felhasználóval büszkélkedik az oldal. Amennyiben ilyen ütemben folytatódik a növekedés rövid időn belül a hazai piac legnagyobb üzleti oktató oldala lehet. Persze ehhez még kell egy-két dolog, főleg új oktatók és kurzusok. Az alábbi ábrán azt látod, hogy mennyi felhasználó volt összesen adott időszakban.

Mi az a nagy kiugrás tavaly szeptemberben? Folyamatosan teszteltem az új dolgokat, hogy mivel lehet egyrészt megismertetni az embereket a videós oktató oldalakkal és természetesen mivel tudom növelni a vásárlók számát. A kiugráskor indítottam el az Így valósítok meg egy vállalkozás ötletet videóblogot a MinnerAkadémián belül. De erről majd az ábra alatt még írok két bekezdéssel lejjebb.

Tehát 3291 felhasználó. Ebből 715-en fizetős képzésen.

Így néz ki belülről MinnerAkadémia – így működik

Így alakult az elmúlt 1,5 év

Egyébként még pont nincs is 1,5, de jobb kerekíteni. Természetesen még előtte, félévvel kezdődött 2016 őszén, amikor is jött az ötlet, hogy videós oktató oldal pont jó kapcsolódna a Minnerhez. Már előtte volt több offline képzésem marketing területen és éppen több száz ingatlanos oktattam hideghívásra.

Piackutatás: Elkezdtem kutatni, megnéztem milyen külföldi oldalak vannak, akik már kitapasztalták mi működik és mi nem. Mint például az Udemy.com. Megnéztem hogyan változtak az oldalak, milyen kampányaik voltak… Ezt hogyan? Hát az Internet Archive segítségével. Persze nem mindent lehet látni, de egy jó összképet. Természetesen vásároltam képzéseket, beregisztráltam… hogy lássam mit küldenek emailben és így tovább. Persze ez még nem garancia semmire, hiszen adaptálni kell a hazai piacra.

Az indulás: Meglett az online megoldás is, amivel el tudtam indítani a videós oktató oldalt, mindent automtizáltam, a számlázást, lett bankkártyás fizetés is. A vásárlók, felhasználók 90%-a bankkártyával fizet. A tőzsde oktatással indult az oldal, első 2 hónapban csak az volt fent. Szépen jöttek a tanítványok. Aztán egyszer éppen a Minner Pókerversenyen szünetében a pókerterem tulajdonosával beszélgettem, aki rákérdezett a tőzsdére, tőzsde oktatásra. Beszélgettünk és azt mondja és mennyibe is kerül? Hát akkor nem mert kimondani, hogy csak 35 000 Ft, így azt mondtam most akciós, de egyébként 57 500 Ft. Később megvette az oktatást elmeséltem neki a sztorit, és azt mondta ez megér 200 000 forintot is. Hát azóta 57 500 Ft. Következő oktatás a kapcsolatépítés volt, ami felkerült, szépen fogyogatott, de még átütő siker nem volt. A számok egyébként messze elmaradtak a várttól (lehet túl naivak voltak a számaim).

Az ingyenes marketing trükk: Az ábra felett említettem, hogy nagy ugrást hozott egy ingyenes videósorozat megjelenése. Előtte volt egy mini piackutatásom, hogy aki nem vásárol, ő miért nem, aki vásárolt mit gondol az oldalról… Kiderült nagyon nem tudták elképzelni, milyen is ez. Ekkor jött az ötlet, hogy ingyenes anyagot készítek és véletlen bevillant az is, hogy akkor legyen videóblogszerű. Ami valójában szintén egy oktatás, csak ingyenes és közben láthatták a felhasználók, hogy miként valósítok meg egy vállalkozás ötletet, ami hozta a regisztrálók tömegét. Úgy állítottam össze a videókat, hogy abból tanuljanak is. Bejött! Év végére már közel 1000-en voltak, akik erre regisztráltak és bizony később belőlük lettek a vásárlók, több millió forint hasznot hozott ez az ötlet.

A legnagyobb nehézségek ezen a piacon: Nehezebb eladni egy videós oktatást, mint gondolnád. Hiába a sok előnye, nehéz átlendíteni az embereket a vásárlásra. Plusz a MinnerAkadémián mindig fent vannak az anyagok, bármikor vásárolhattok, nincs határidő, amivel gyorsítani tudom a döntést (mondjuk egy élő eseménnyel szemben). Nem tudja megfogni, nem jön el… ezért sok-sok extrát kell beleépíteni, vagy például a következő pont.

Akciózások: Sajnos a növekedési ütemben elengedhetetlen az akciózás, főleg addig amíg nincs annyi oktatás, kurzus az oldalon. Többször is éltem vele és próbáltam kreatívan megfogni úgy, hogy ne érezzék úgy, hogy többször is lesz ilyen. Akik akciósan vásárolták sokkal több értékelést is írtak, sőt őket jobban faggattam is, hogy miért most vásároltak… sokat tanultam ezekből. A növekedés így folytatódik, akkor 5000 felhasználó felett már ezzel nem kell élnem.

Az extra bevétel: A Minnernek köszönhetően sikerült azt is elérnem, hogy egy szponzor fizessen azért, hogy megjelenik az videós anyaga az oldalon, amit ingyen adunk a felhasználóknak. Akik erre beregisztrálnak sokkal elkötelezettebbek, mintha Youtubeon néznék és bejött.

Ez következik most. A jővő

Először is a konkurencia. Megjelent a Piac és Profit Akadémia (ugye milyen jó, ők is ezt rakták mögé, nem baj a Minnert is könnyebb azonosítani), piaci pletykák szerint még két nagy üzleti oldal tervez hasonlót. Szóval felkötöm a gyatyám, mondjuk ők is felköthetik, mert látszik nem könnyű piac. A Piac és Profitot figyelem mióta elindultak, látom mennyit reklámoznak és a vásárlások elmaradnak, itt például volt egy pont, hogy megvizsgáltam jobban, hogy vajon miért. A piac a rossz, az ő megoldásaik…?

Új oktatások, oktatók, szakértők: Most, hogy összeszedtem a tapasztalatokat már bátran bővítem tanárokkal és új oktatásokkal az oldalt.  Továbbá lesznek hibrid képzések, online-offline, vagy valami extra kapcsolódik az oktatásokhoz. És jönnek még újdonságok!

Próbáld ki az ingyenes képzéseken, tudásanyagokon keresztül a MinnerAkadémiát! Kattints ide!

Megismernéd az egész Minner sztorit? >>> Így lettem sikeres blogger, és építettem köré egy vállalkozást – A Minner-sztori – [Esettanulmány)

Fotó rawpixel / Pixabay

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!