A domain eladás biznisz. Még mindig van benne lehetőség?

Mennyire éri meg domainbe fektetni? Van, aki aktívan foglalkozik csak azzal, hogy vesz domaineket majd eladja őket. Hazai piacon is előfordulnak a milliós tranzakciók, de az 100 000 Ft körüli domain eladások szinte mindennaposak. Ha jól eltalálsz egy trendet, vagy egy jól hangzó domainneved van, akkor biztosan lesz olyan, aki meg fogja azt venni. Én is adtam így már el 2 domaint, egyiket 80 000 forintért, másikat 120 000-ért.

  • Egy domain megvásárlása 2500-5000 Forintba kerül 
  • Fenntartási költsége 2 év után éves 2000 Ft/domain
  • Hazai piacon a tapasztalatok alapján átlagosan 50-100 000 forint közötti összegért cserélnek gazdát a domainek. Ha jobb, akkor pár milliós tétel is lehet. 
  • Ha rá akarsz hajtani erre a piacra, érdemes hozzákapcsolni webes szolgáltatást, pl. előre felteszel egy websablont, vagy WordPress oldalt (lásd alul)

Néhány nemzetközi statisztika: az Apple például 4,5 millió dollárt fizetett az icloud.com domainért, de a Facebook is bőkezű volt a FB.com tulajdonosaival szemben, 8,5 millió dollárt fizetett érte 2010 szeptemberében. Megnéztem, a FB.hu például még nem a Facebook-é.

Top 25 eladott domain a nemzetközi piacon (ami nyilvánosságra került):

  1. CarInsurance.com — $49.7 millió dollár
  2. Insurance.com — $35.6 millió dollár
  3. VacationRentals.com — $35 millió dollár
  4. PrivateJet.com — $30.18 millió dollár
  5. Internet.com — $18 millió dollár millió dollár
  6. 360.com — $17 millió dollár
  7. Insure.com — $16 mimillió dollár
  8. Fund.com — £9.99 millió dollár
  9. Sex.com — $14 millió dollár
  10. Sex.com — $13 millió dollár
  11. Hotels.com — $11 millió dollár
  12. Porn.com — $9.5 millió dollár
  13. Shoes.com — $9 millió dollár
  14. Porno.com — $8.8 millió dollár
  15. Fb.com — $8.5 millió dollár
  16. We.com — $8 millió dollár
  17. Business.com — $7.5 millió dollár
  18. Diamond.com — $7.5 millió dollár
  19. Beer.com — $7 millió dollár
  20. Z.com — $6.8 millió dollár
  21. iCloud.com — $6 millió dollár
  22. Israel.com — $5.8 millió dollár
  23. Casino.com — $5.5 millió dollár
  24. Slots.com — $5.5 millió dollár
  25. Toys.com — $5.1 millió dollár

Domainekkel is üzletelhetsz, de ha összekapcsolod mással, akkor stabilabb bevételed lehet

Ahogy láttad fent a fenntartási költség a 2. év után már évente 2-3 000 Ft. Tehát, amire eléred, hogy megvegyék mondjuk 4 év alatt, ráköltöttél 7-8000 Ft-ot, és nem is biztos, hogy mindegyiket megveszik, valamit parkoltatsz sokáig. Több olvasóm is jelezte már korábban, hogy adott el már domaint, és többnél is kiderült, hogy akkor adták el drágábban és sokkal jövedelmezőbben, amikor volt rajta már weboldal, még ha aktív látogatója nem is volt. Ezeket így 500-800 000 forintért tudták értékesíteni (tehát weblapot is adtak hozzá).

Fotó: Godaddy.com
Forrás: www.businessinsider.com, thenextweb.com

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek