A Facebook algoritmus működése, amit minden marketingesnek, cégnek tudnia kell

Hogyan dönti el a Facebook, hogy mit lásson egy felhasználó a hírfolyamában? Ugye te is tapasztaltad már azt, hogy egyre kevesebb emberhez érnek el a céges oldalaidon a megosztott tartalmak. Már annak is örülünk, ha a követők 10%-ához elérnek. Vajon miért csinálja ezt a Facebook? Kezdjük ezzel!

A Facebook egy közösségi oldal

Miért írom ezt le? Mert néha a cégeknek, sőt még marketingeseknek is el kell ezt mondani, hogy a felhasználók nem azért mennek fel a legnagyobb közösségi oldalra, hogy reklámokat nézegessenek. Ők szórakozni jönnek! Idejüket eltölteni. Igen! Bár tudják, azért használhatják az oldalt, mert vannak reklámok, és valójában el is fogadják ezt (nagy százalékban).

A Facebook küzd. De mivel?

Tudtad, hogy a FB folyamatosan azon dolgozik, hogy a felhasználók minél aktívabbak legyenek, használják a közösségi oldalt? És ezt bizony a tökéletességig csiszolják, vagy legalább ahhoz megközelítően. Folyamatosan tesztelnek, elemeznek, hogy mivel tudják fenntartani a felhasználók figyelmét. A Facebook algoritmusának legfontosabb elve:

Ha jó a tartalmad, sok embernek megmutatjuk!

De, van itt valami! “Sajnos” annyi tartalom születik nap mint nap, hogy egyszerűen nem tudja mindet a felhasználók elé tenni a cég. Egyébként az algoritmus elég jól ki tudja találni, hogy mi érdekli a felhasználót, melyik adott tartalmat tegye a hírfolyamába, de ettől még van, ami bár érdekelné, de nem kerül a felhasználó elé. Tehát egyrészt ha nem ér el sok emberhez, még örülhetsz is neki, lehet nem is volt annyira jó a poszt. Még egyszer megjegyzem, ez egy közösség oldal és nem doktori disszertációt akarnak olvasni és mély lélegzetvételű tartalmakat. Könnyed, laza, közösségi posztok. És akkor még hirdetéseket is bele kell nyomnia a folyamba, és a csoportok… Ugye? Érted már miért olyan kicsi az organikus elérés?

A Facebook algoritmus működése

Ezt a cikket úgy írom, hogy több mint 6 éve nap mint nap posztolok a Facebookon, több tízmillió forintot saját zsebből is hirdettem már és rengeteget tesztelem a Facebook egyes részeit. Szeretem kreatívan megközelíteni ezt az egészet. Vizsgálom az emberek viselkedését, kattintási hajlandóságát, motivációját.

Organikus és fizetett posztokra is igazak a következők.
A Facebook így dönti el, hogy a felhasználó elé teszi-e a posztot:

  • Adott a FB oldal témája, mennyire kapcsolódik az emberhez.
  • Mennyire volt aktív az adott oldallal kapcsolatban.
  • Milyen poszttípus következik most a hírfolyamában.
    Ez egy fontos rész! A Facebook szeretné, ha változatos lenne a hírfolyamunk, így egymás alatt váltakozva jöjjenek olyan poszttípusok, mint (nézd úgy, mintha egy hírfolyam lenne):
    • Egy csoport posztja
    • Egy link poszt egy page-től
    • Egy ismerős posztja
    • Még egy ismerős posztja
    • Egy képes poszt
    • Egy hirdetés (link poszttal)
    • Egy videó poszt
    • Egy link poszt
    • …. és így tovább
  • Az előző pont azért fontos, mert a különböző paramétereket súlyozza a FB, így ha például egy felhasználó előtt régóta volt videó, akkor valójában az adott videós poszt / hirdetés, nagyobb eséllyel jelenhet meg. Tehát poszttípus versenyzik a másik poszttípussal. Például a videós tartalomból kevesebb van, ezért láthatod, hogy több emberhez érnek el vagy például azért olyan olcsó a FB videó hirdetés.
    Továbbá természetesen valami nagyobb súllyal szerepel alapból, jelenleg a FB csoportok posztjai.
  • És egy fontos dolog! A Facebook teszteli az embereken a posztodat. Organikus posztoknál először 50-100 embernél teszteli és az algoritmus figyeli azt is, hogy a felhasználóknak egyébként milyen szokott lenni az aktivitása az ilyen poszttal, ha úgy látja, az aktivitás nagyobb, egyre és egyre több emberhez juttatja el. Amint érzi a csökkenést, (a poszt élettartama alatt) visszavesz az elérésekből.
    Még figyelembe veszi az algoritmus azt is, hogy egy adott felhasználó az adott posztod típusánál mennyire kattint.
  • Van egy másik dolog, amire érdemes tekintettel lenned. A Facebook szereti, ha a felhasználó a saját oldalán marad, ezt érdemes kihasználni. Ezért mennek nagyon a képes posztok (Minner se véletlen használja).

Merre tovább? Inspirálódj, szívd magadba a tudást ezekből a cikkekből, anyagokból:

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek