A legnagyobb közösségi oldalnak már jó pár éve nem kell reklámra költenie. Megteszik helyettük az online/offline médiumok, újságok, sőt, még a cégek is. Na, de ehhez sok év kellett, illetve az elején bizony költöttek, nem is keveset marketingre.
A kezdetek: 2004-2005
Az elején természetesen ők is a személyes, telefonos vagy internetes megkeresést alkalmazták, amikor reklámozókat akartak bevonzani a Facebook-hoz. A felhasználókért valójában az elején alig kellett küzdeniük, vagyis gyorsan több milliós felhasználósereg várta már a reklámozók megjelenését. A kezdeti ajánlatukról és a banner megjelenésekről ebben a cikkben írtam: A Facebook ezt az ajánlatot küldte ki 2005-ben a leendő reklámozóinak. Így szerezték az első szponzorokat.
Megjelentek a nagybefektetők, van pénz dögivel: 2008-2011
Válság ide vagy oda, a befektetők meglátták a lehetőséget a Facebook-bna. Az első befektetőknek köszönhetőben több tízmillió dollárt költöttek el marketingre. Itt volt fizetett PR cikktől elkezdve, sztárok becsalogatása a közösségi oldalra. Bizony, nem is gondolnád, de nem először és nem utoljára sütötte el azt a Facebook, hogy sztároknak fizet azért, hogy használják a közösségi oldalát.
2012 már reklám sem kell – de ide-oda fizettek azért
- A tőzsdei bevezetés felér egy folyamatos marketing reklámmal is. A cégnek egyébként sokba kerül éves szinten az, hogy ott van a tőzsdén, de ez megéri nekik, mivel folyamatosan reklámot is kapnak ezáltal (tőzsdei portálok írnak róluk ingyen, tech újságok…).
- Ezen kívül nem költenek nagyobb online megjelenésre. Legutóbb az élő videók megjelenésekor volt nagyobb kiadásuk, amikor nagyobb online portáloknak fizettek azért, hogy használják az élő videózást.
- Ezeken kívül viszont 0 marketing költségük van, vagyis az 0, amit mi látunk. Természetesen nem látunk bele, hogy mennyit fizetnek egy-egy sztárnak, hogy fenn van az oldalon.
- A legtöbb weboldalon ott vannak. Tudod, ahol lájk gomb van egy-egy tartalom mögött, vagy például beágyazott Facebook oldal doboz, ott bizony szinte a közösségi oldal is reklámozva van. Ezzel el tudta érni azt, amit a többi közösségi oldal csak nehezen.
Friss 2018 ősz
A Facebook hirdetésével találkozott egyik olvasóm (alább kép).
A Minner tőzsde rovatát támogató HotForex brókercégnél kereskedni tudsz a Facebook részvénnyel, alacsony költségek mellett. Ide kattintva be tudsz regisztrálni a céghez.