hétfő, január 18, 2021

A Google elárulja: Hiszti vagy tartós eső trend alakult ki a tőzsdén

Ha előre tudnánk az időjárást, milliomosok lennénk a tőzsdén. Van megoldás: GOOGLE a barátunk című cikkben már bemutattam, hogy a Google sok mindenre jó! A cikk óta a kávé árfolyama le is esett már 115 dollárra. Most ugyanígy a Google Trends nevű szolgáltatást hívom segítségül, hogy tisztán lássuk a jelenlegi tőzsdei helyzetet. Persze ez is csak egy eszköz, mindenesetre ezt is érdemes figyelembe venni. Miért is?

Szerinted a 2008-as válság kitörésekor sokan rá kerestek az amerikai tőzsde indexekre? A válasz igen. Megfigyelhető, hogy kiugró keresések főleg pánik idején figyelhetők meg a tőzsde indexek esetében.

El is készítettem a Dow Jones tőzsde indexre vonatkozó ábrát (picit életlen, de a lényeg látszik rajta).
Ha hirtelen nagyobb kiugrás látható a Google Trendsben a Dow Jones szóra való keresésnél (több szókapcsolatot is beállítottam), akkor általában az árfolyam eső trendben volt. Amit látunk, hogy 2011- es nagyobb zuhanástól még messze vagyunk a Google szerint. Legutóbb 2015 augusztus végén volt nagyobb kiugrás a Google keresésekben, a tőzsde ekkor esett 15%-ot. Az ábra alatt folytatódik a cikk.

Dow Google Trend elemzés - Minner.hu

 

Tehát érdemes figyelni a Google Trends adatait is. Ki lehet találni, hogy éppen mennyire pánikolnak a befektetők, vagy azt hogy mikor lesz vége az esésnek. Jelenleg a 2015 augusztus végi maximum számomra a mérvadó. A Trends-ben beállíthatjuk azt is, hogy csak az elmúlt időszak (1 hét, vagy 1 hónap) adatait mutassa, ebből látható lesz már, hogy ellaposodik-e a keresések száma, vagy tartósan emelkedik.

Kiemelt kép: CNNMoney/Dow Jones index

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek