A Google újra tündökölhet? Megelőzi az Apple-t?

Az elmúlt időszakban a tőzsdén verte a Google-t az Apple. Az almás cég piaci kapitalizációja is csúcsokat döntötött, sőt a negyedéves eredményeiben is olyan számokat hozott, amivel a legértékesebb cég lett a világon. Közben a Google-nél síri csend (látszólag), a részvény 2014 év eleji csúcs óta oldalazik csak, sőt még erősebb korrekciót is látni az árfolyamon. Mi megy a Google-nél? Mit csinálnak? 

A Googlenél jeleneg gőz erővel fejlesztenk. A cég bevételeinek több mint a 90%-a még mindig a reklám bevételekből jön, így minden eszközzel azon van, hogy ezen változtasson. Önvezető autókat tesznelnek, igaz ebből még később fognak érezni valamit a befektetők. Egy érdekes sztoriba viszont beszálltak, ami végre nagy profitot hozhat a cégnek. 2014. januárjában a keresőóriás 3,2 milliárd dollárért megvette a Nest okosotthon eszközt gyártó céget. Lényegében okostermosztátot gyártanak, mely egyrészt füstérzékelő, másrészt termosztátként működik, mobilról lehet irányítani. Azóta a cég átvett egy másik cégtől egy terméket, melyet saját maguk fognak piacra dobni Nest Cam néven (kisebb fejlesztéseket eszközöltek rajta), amivel már távolról is benézhetünk az otthonunkba a mobilunk, tabletünk segítségével. (A termékről videó a cikk végén)

Ezzel egy új piacra is csatlakozott a Google, ami még csak most fog bővülni, vagyis az okosotthon, lakás biztonsági készülékek piacára. Az alábbi ábrán is látjuk, hogy a piaci növekedés több, mint ötszörös lesz a jelenlegi értéknek, és a kereső óriás a Nest cégen keresztül nagy-%-ot fog kihasítani a piacból. 2019-re előreláthatólag minimum a piac 3%-át megszerzi a Google, ez 4 milliárd dollár bevételt hoz a cégnek, csak abban az évben. Tehát a befektetése megtérülni látszik, addig is van 4 év, ami folyamatos bevétel növekedést jelent ebben a szegmensben.

Lakás biztonságieszek, okosotthon statisztika - BI
Lakás biztonságieszközök, okosotthon statisztika – BI

Mi következik ebből? Miért jó ez nekem?
A Google-ből végre lehet profitálni, és most olyan szinten van a részvény, hogy érdemes beleinvesztálni. A forgalom a részvényen extrém alacsony, ami azt jelenti, hogy az árfolyamon nincs pánik, és erős eső trend sincs, inkább oldalazás. A kockázatot minimalizálni kell, ezért több részletben, időben eltolva nagyobb hatékonysággal tudjuk a pozíciókat elhelyezni.  Három csomagra osztjuk a rendelkésésre álló összeget, az első részt most érdemes elhelyezni, 500 dollára pedig a stop szintünket helyezzük (ha, rossz irányba menne az árfolyam, itt szállunk ki), a második és a harmadik pozíció csomagot 600 dollár felett érdemes betenni, vagy 2-3 hónap múlva a második csomagot, később pedig az utolsót. Arra kell csak figyelnünk, hogy megfelelő átlagárunk legyen.

Google részvény elemzés - finviz.com
Google részvény elemzés – finviz.com

Forrás: BusinessInsider, Google, Nest
Fotó: Nest

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek