szombat, január 16, 2021

A hazai marketingeseknek nem tetszik a Media Markt Facebook kommunikációja. Vajon miért?

Meglepődve tapasztaltam, hogy a hazai marketingesek többségének nem tetszik a Media Markt új Facebook kampánya, amit már pár hónapja elkezdtek. Gondoltam megvizsgálom, hogy miért nem nyerte el a tetszésüket, mert első ránézésre eredményesnek tűnik. Egyet már az elején leszögeznék: mindig a belsős marketinges az, aki tudja, mi a célja az adott reklámkampánnyal. Melyek azok a posztok, melyek nem tetszenek a hazai marketingeseknek, és nem értik, hogy mit keres az elektronikai bolt oldalán?

Furcsa, de az egyik problémájuk az, hogy régebbi mémeket újra előhoznak. Vajon ez miért gond? Kőbe van vésve, hogy nem lehet?

Ezt a posztjukat a kommentekkel együtt tettem ki képként, mert látszik, hogy a hozzászólásukba is további aktivitást visznek (az eredeti posztot ide kattintva találod), és ezzel fenntartják az érdeklődést.

Képernyőfelvétel (418)

Láthatóan már idén tavasszal felmérték, hogy mennyire van igény az ilyen posztokra. Akkor még csak 200-300 lájkot kaptak a humorosabb képek, de látszott az, hogy eredményes lehet. Nyáron belelendült a cég, és már egy-egy fentihez hasonló kép több mint 1000 lájkot, és több száz megosztást kapott. Sőt, a kommentekben megfigyelhető, hogy többen is a marketingest dicsérik, és azt, hogy milyen jó ötlet. Na várjunk csak! Igen, ismerős lehet ez számodra, hisz hasonló kampányt folytatott nemrég az Aldi is. De nagyon másolásnak sem tekinthetjük, mert régen is voltak ehhez hasonló posztok, megoldások, ha csak a Csonti Car régi FB oldalára gondolunk. Egy biztos, a Media Markt eléri a célcsoportját, sőt, láthatóan aktívabb is lett a Facebook oldala.

Facebook – közösségi oldal

Meg kell érteni, hogy a Facebook egy közösségi oldal. A felhasználók többsége azért használja, mert ez számukra időtöltés, szórakoztató tartalmat keresnek, vagy éppen híreket olvasnak. Egy ilyen cégnek, mint a Media Markt azért érdemes ilyen posztokat alkalmaznia, mert nagy a vásárlóközönsége, nem egy szűk célcsoport. Továbbá pont jókor indították be az ilyen fajta kommunikációjukat, mert a Facebook egyre jobban csökkenti az ingyenes (organikus) eléréseket az üzleti Facebook oldalak esetében.

A hazai marketingszférának valószínűleg csak savanyú a szőlő, mert ők nem mertnek így kommunikálni, vagy egyszerűen csak nem értik, vagy nem veszik figyelembe, hogy mindig az adott cég marketingvezetője az, aki tudja azt, hogy mi a célja az adott marketingkampánnyal. Sok marketinges azt nem érti meg, hogy minél nagyobb a célközönséged, annál általánosabb marketingkommunikációt kell alkalmaznod, annál egyszerűbb, populárisabb posztokat érdemes használnod.

Kiemelt kép: Media Markt/Facebook

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek