A hazai marketingeseknek nem tetszik a Media Markt Facebook kommunikációja. Vajon miért?

Meglepődve tapasztaltam, hogy a hazai marketingesek többségének nem tetszik a Media Markt új Facebook kampánya, amit már pár hónapja elkezdtek. Gondoltam megvizsgálom, hogy miért nem nyerte el a tetszésüket, mert első ránézésre eredményesnek tűnik. Egyet már az elején leszögeznék: mindig a belsős marketinges az, aki tudja, mi a célja az adott reklámkampánnyal. Melyek azok a posztok, melyek nem tetszenek a hazai marketingeseknek, és nem értik, hogy mit keres az elektronikai bolt oldalán?

Furcsa, de az egyik problémájuk az, hogy régebbi mémeket újra előhoznak. Vajon ez miért gond? Kőbe van vésve, hogy nem lehet?

Ezt a posztjukat a kommentekkel együtt tettem ki képként, mert látszik, hogy a hozzászólásukba is további aktivitást visznek (az eredeti posztot ide kattintva találod), és ezzel fenntartják az érdeklődést.

Képernyőfelvétel (418)

Láthatóan már idén tavasszal felmérték, hogy mennyire van igény az ilyen posztokra. Akkor még csak 200-300 lájkot kaptak a humorosabb képek, de látszott az, hogy eredményes lehet. Nyáron belelendült a cég, és már egy-egy fentihez hasonló kép több mint 1000 lájkot, és több száz megosztást kapott. Sőt, a kommentekben megfigyelhető, hogy többen is a marketingest dicsérik, és azt, hogy milyen jó ötlet. Na várjunk csak! Igen, ismerős lehet ez számodra, hisz hasonló kampányt folytatott nemrég az Aldi is. De nagyon másolásnak sem tekinthetjük, mert régen is voltak ehhez hasonló posztok, megoldások, ha csak a Csonti Car régi FB oldalára gondolunk. Egy biztos, a Media Markt eléri a célcsoportját, sőt, láthatóan aktívabb is lett a Facebook oldala.

Facebook – közösségi oldal

Meg kell érteni, hogy a Facebook egy közösségi oldal. A felhasználók többsége azért használja, mert ez számukra időtöltés, szórakoztató tartalmat keresnek, vagy éppen híreket olvasnak. Egy ilyen cégnek, mint a Media Markt azért érdemes ilyen posztokat alkalmaznia, mert nagy a vásárlóközönsége, nem egy szűk célcsoport. Továbbá pont jókor indították be az ilyen fajta kommunikációjukat, mert a Facebook egyre jobban csökkenti az ingyenes (organikus) eléréseket az üzleti Facebook oldalak esetében.

A hazai marketingszférának valószínűleg csak savanyú a szőlő, mert ők nem mertnek így kommunikálni, vagy egyszerűen csak nem értik, vagy nem veszik figyelembe, hogy mindig az adott cég marketingvezetője az, aki tudja azt, hogy mi a célja az adott marketingkampánnyal. Sok marketinges azt nem érti meg, hogy minél nagyobb a célközönséged, annál általánosabb marketingkommunikációt kell alkalmaznod, annál egyszerűbb, populárisabb posztokat érdemes használnod.

Kiemelt kép: Media Markt/Facebook

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később