A Honfoglaló játék új sikere. Televíziós vetélkedőműsor lesz

Dátum

Megosztás

Nem is gondolnád, de a Honfoglaló játék már 2002-ben elindult, vagyis több mint 15 éve működik. Bár lehet, hogy régen játszottál vele, de tudnod kell, hogy még mindig napi 10-20 000 játékossal büszkélkedik az online kvízjáték a hazai piacon, míg nemzetközi szinten napi 50- 100 000 felhasználója van. Most több éves előkészület után TV-re viszik a játékot, és vetélkedőműsor lesz belőle a Duna Tv-n. Na, de hogy jutottak el idáig, mi történt velük?

Először is kijelenthetjük, hogy folyamatos fejlesztésekkel és terjeszkedéssel építkeztek. Először is egy idézet, gondolat az alapítótól:

„Amikor kitaláltam a játékot egy kockás papíron, akkor nagyon hittem az ötletben, de őszintén szólva ma visszanézve engem is meglep, hogy a Honfoglaló mennyire időtálló, klasszikus brand lett. Idén a Honfoglaló látogatócsúcsot döntött, összesen 18 lokalizált verzió fut világszerte. A társasjáték 13. éve bestseller, és még számos új ötlet van a tarsolyunkban. Hiszünk benne, hogy a Rubik kocka után újra meghódítja a világot egy magyar játék.” / Bihari Attila – Honfoglaló, THX Games

Pontokba szedtem a lényeget, hogy sokkal áttekinthetőbb legyen: 

  • 2002 szeptemberében indult a játék.
  • 2008/2009-ben nemzetközi terjeszkedésbe kezdtek Triviador néven.
  • 2012-ben a top 25 játékban volt a Facebook nemzetközi ranglistáján (Triviador néven).
  • 2016-ban az applikációpiacra is berobbant, sokáig a „Top downloaded” kategória élén is állt.
  • 15 nyelven elérhető már a kvízjáték.
  • Tavalyi évben 132 milliós árbevételük volt (csak magyar céges adatok).
  • Üzleti modelljük: mikrotranzakciós modell, vagyis a játék ingyenes, de a játékon belül extra szolgáltatásokat lehet vásárolni kisebb összegekért.
  • Az Euroventures Kockázati tőkealaptól 2011-ben 400 millió forint befektetést kaptak, így a tőkealapnak 27%-os részesedése van a THX Games Tartalomfejlesztő Zrt-ben.
  • 10 milliónál több regisztrált felhasználó, ebből 2 millió aktív.
  • Mivel nemzetközi játék, így akár lehet annak is esélye, hogy a TV-s produkciót más országokba is elviszik (comment.blog.hu megjegyzés).
  • A játék 2002-es első vázlatainak egyike:
    elsoterv-biha_nzv7 (2)

Mikor indul a TV műsor?
A közösségi játék televíziós formátuma a Duna Televízióban január 2-ától lesz látható, minden hétköznap 19.30-tól. December 25. és 29. között közismert emberek játszanak majd: ők mutatják be a játékszabályokat a nézőknek. Januártól pedig minden hétfőtől péntekig három hadvezér – tudásukat latba vetve – mérkőzik meg egymással Magyarország megyéiért. Minél több területet foglalnak el, annál több pénzt nyerhetnek, de minden alkalommal csak egy győztes lehet. (Forrás: MTVA)

Te is belevágnál ebbe a piacba, mármint a társasjáték készítésbe? Itt nézelődj! >>> Hogyan indítanék be egy társasjáték startupot?

Lájkold, és oszd meg ismerőseiddel ezt a magyar sikert!

Forrás: THXGames, comment.blog.hu, MTVA
F
otó: TH4Games

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!