A Honfoglaló játék új sikere. Televíziós vetélkedőműsor lesz

Nem is gondolnád, de a Honfoglaló játék már 2002-ben elindult, vagyis több mint 15 éve működik. Bár lehet, hogy régen játszottál vele, de tudnod kell, hogy még mindig napi 10-20 000 játékossal büszkélkedik az online kvízjáték a hazai piacon, míg nemzetközi szinten napi 50- 100 000 felhasználója van. Most több éves előkészület után TV-re viszik a játékot, és vetélkedőműsor lesz belőle a Duna Tv-n. Na, de hogy jutottak el idáig, mi történt velük?

Először is kijelenthetjük, hogy folyamatos fejlesztésekkel és terjeszkedéssel építkeztek. Először is egy idézet, gondolat az alapítótól:

“Amikor kitaláltam a játékot egy kockás papíron, akkor nagyon hittem az ötletben, de őszintén szólva ma visszanézve engem is meglep, hogy a Honfoglaló mennyire időtálló, klasszikus brand lett. Idén a Honfoglaló látogatócsúcsot döntött, összesen 18 lokalizált verzió fut világszerte. A társasjáték 13. éve bestseller, és még számos új ötlet van a tarsolyunkban. Hiszünk benne, hogy a Rubik kocka után újra meghódítja a világot egy magyar játék.” / Bihari Attila – Honfoglaló, THX Games

Pontokba szedtem a lényeget, hogy sokkal áttekinthetőbb legyen: 

  • 2002 szeptemberében indult a játék.
  • 2008/2009-ben nemzetközi terjeszkedésbe kezdtek Triviador néven.
  • 2012-ben a top 25 játékban volt a Facebook nemzetközi ranglistáján (Triviador néven).
  • 2016-ban az applikációpiacra is berobbant, sokáig a “Top downloaded” kategória élén is állt.
  • 15 nyelven elérhető már a kvízjáték.
  • Tavalyi évben 132 milliós árbevételük volt (csak magyar céges adatok).
  • Üzleti modelljük: mikrotranzakciós modell, vagyis a játék ingyenes, de a játékon belül extra szolgáltatásokat lehet vásárolni kisebb összegekért.
  • Az Euroventures Kockázati tőkealaptól 2011-ben 400 millió forint befektetést kaptak, így a tőkealapnak 27%-os részesedése van a THX Games Tartalomfejlesztő Zrt-ben.
  • 10 milliónál több regisztrált felhasználó, ebből 2 millió aktív.
  • Mivel nemzetközi játék, így akár lehet annak is esélye, hogy a TV-s produkciót más országokba is elviszik (comment.blog.hu megjegyzés).
  • A játék 2002-es első vázlatainak egyike:
    elsoterv-biha_nzv7 (2)

Mikor indul a TV műsor?
A közösségi játék televíziós formátuma a Duna Televízióban január 2-ától lesz látható, minden hétköznap 19.30-tól. December 25. és 29. között közismert emberek játszanak majd: ők mutatják be a játékszabályokat a nézőknek. Januártól pedig minden hétfőtől péntekig három hadvezér – tudásukat latba vetve – mérkőzik meg egymással Magyarország megyéiért. Minél több területet foglalnak el, annál több pénzt nyerhetnek, de minden alkalommal csak egy győztes lehet. (Forrás: MTVA)

Te is belevágnál ebbe a piacba, mármint a társasjáték készítésbe? Itt nézelődj! >>> Hogyan indítanék be egy társasjáték startupot?

Lájkold, és oszd meg ismerőseiddel ezt a magyar sikert!

Forrás: THXGames, comment.blog.hu, MTVA
F
otó: TH4Games

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!