A hoteleknél a csillagozás jó megoldásnak bizonyult, vállalkozásokra még nem talált ki senki hasonlót

A hotel csillagok jelentésével nagyjából mindenki tisztában van. 5 csillagos lehet maximum egy hotel (+superior) és minél több csillagja van annál jobb, annál több szolgáltatása van. Itthon a Hotelstars Union az, aki értékeli és minősíti a hoteleket, vagyis ő dönti el, hogy valójában mennyi csillagos egy hotel. Persze volt már rá precedens, hogy egy hotel nem tőlük kért minősítést, hanem egyszerűen kitette, hogy ő 3 vagy 4 csillagos. Vállalkozásokra még senkinek sem sikerült minősítő rendszert létrehozni. Na, erről fog szólni most a cikk!

A hotelek minősítése így néz ki – a csillagok jelentése

Az előbb említett Hotelstars Union-t 2009-ben alapította 17 ország, így mintegy 28 000 hotel tartozik már hozzájuk. Természetesen a minősítésért pénzt kérnek, mert kimennek terepre… Gondolj bele mekkora kapacitás kell 28 000 szálloda átvizsgálására.

A csillagok jelentése: A Hotelstars Union- az abban résztvevő országokban – kategóriánként egységesen meghatározta a követelményeket, melyek kivonatosan a következők:

1* – Turista Szerény igényeket kielégítő szálloda
Minden szoba fürdőszobával, WC-vel van ellátva,
A szobákat naponta takarítják,
Minden szobában színes TV van,
A szoba berendezéséhez asztal és szék tartozik
A szállodában porta működik
Telefon, telefax áll a vendég rendelkezésére
Bővített reggelit, italokat kínálnak a szállodában
Csomagmegőrzésről gondoskodnak

2* – Standard Mérsékelt igényeket kielégítő szálloda
Büféreggeli
Olvasólámpa az ágynál
Törülközők, sampon
Polcos ruhásszekrény
Higiéniai cikkek árusítása a szállodában
Hitelkártyás fizetési lehetőség

3* – Komfort Átlagos igényeket kielégítő szálloda
A porta legalább 14 órán keresztül működik, 24 órán keresztül elérhető
Idegen nyelven beszélő munkatársak
Telefon a vendégszobákban
Internet elérhetőség a szobákban, vagy a közösségi térben
A fürdőszobában hajszárító, arctörlő kendő
A vendégszobában tükör, bőröndtartó
Cipőtisztító szerek, kérésre mosás, vasalás a vendég részére
Kérésre plusz párna és takaró
Vendégpanaszok szervezett kezelése

4* – Első osztály Magas igényeket kielégítő szálloda
Legalább 18 órán keresztül működő recepció, 24 órán keresztül elérhető
A szállodai hallban kényelmes bútorok, italfelszolgálás, bár
Büfé- vagy a la carte reggeli , szobaszerviz
Kérésre fürdőköpeny, papucs
A fürdőszobában többféle kozmetikai cikk (tusfürdő, sampon, zuhanysapka, stb.), kozmetikai tükör, bőséges lerakófelület
Internet elérés és internet terminál

5* – Luxus A legmagasabb igényeket kielégítő szálloda
24 órán keresztül működő recepció, több nyelvet beszélő személyzettel
Kocsirendező, ajtónálló, londíner
Concierge szolgáltatás – (Erről van Minner ötlet is A keresztapa ötlet, legyél valaki consigliere-je)
étterem
Minibár, 24 órás szobaszerviz
A fürdőszobában egyedi kiszerelésű, márkás kozmetikai cikkek
Internet, PC csatlakozás a vendégszobában
Szobai széf
Vasalási, cipőtisztítási szolgáltatás
Esti ágyazás
A szolgáltatások anonym tesztelése

Vállalkozásokra nincs egységes minősítő rendszer

Még mindig mosolygok, amikor egy ügyfélnél látok egy Megbízható Cég Tanúsítványt. Mennyi cég vásárolt így egy kinyomtatott plecsnit. Itthon több cég is próbálkozott már ilyennel, de még senkinek sem sikerült ezt minőségileg megvalósítania. Nagyon sok az átverés ezen a területen, arról nem is beszélve, hogy valójában a tanúsítványt meg is lehet venni, és nem vizsgálják meg, hogy az adott vállalkozás tényleg megbízhat-e… Hogy mennyire vevők rá a cégek? A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által elmarasztalt és megbírságolt Megbízható Cég Tanúsítvány-hoz tartozó Kft (Ügyfél Vélemény Vizsgálati Központ Kft) tavaly is 110 millió forintos árbevételt ért el.
A GVH 7 millió forint büntetést szabott ki még 2016-ban a cégre, ezzel az indoklással:

A GVH vizsgálata feltárta, hogy az Ügyfél Vélemény Vizsgálati Központ Kft.

  • nem rendelkezik egyértelmű, írásba foglalt kritériumokkal a tanúsítvány kiállításának szempontjairól;

  • nem ad következetes és világos tájékoztatást a „Megbízható cég” tanúsítvány megszerzéséhez szükséges vizsgálat kiterjedtségéről;

  • a „Megbízható Cég” megjelölés alkalmazását arra alapozza, hogy egy adott internetes keresőmotorral bizonyos, a megbízhatatlanságra utaló szavak (szélhámos, félrevezet, simlis, becstelen, megtévesztő, kókler, becsap, felültet stb.) és a vizsgált cég nevének együttes találataira keres rá. Abban az esetben, ha nincs találat, az adott céget megbízhatónak nyilvánítja, és kiállítja számára a „Megbízható Cég” tanúsítványt ellenérték fejében;

  • nem rendelkezik egyéb ismeretekkel a „Megbízható Cég” tanúsítvánnyal rendelkező vállalkozások becsületességéről, üzletpolitikájuk hitelességéről vagy cégvezetésük etikusságáról és tisztességességéről – figyelemmel a tanúsítvány állításaira is.

Rengeteg hozzájuk hasonló, klón megoldás létezik, és ezen a piacon nagyon sok az átverés, telefonos üzletkötés csalások, postai levélnek álcázott szerződések, automatikusan kiküldött számlák. Sőt, én is futottam már bele olyanba, hogy tényleg hivatalosnak tűnt a cég neve is, ami elsőre egy cégnek úgy tűnhet, hogy már megint valami kötelező dolog.

Vannak persze itthon olyan cégek, mint mondjuk a Bisnode, vagy az Opten, akik már elindítottak hasonló minősítési rendszert, de még nem elterjedtek.
A fenti hotel példához hasonló minősítési rendszert kellene kidolgozni, ami akár iránymutatás is lehetne, hogy mi számít a vevőket jól kiszolgáló cégnek, vállalkozásnak.
Lehetne:

  • minden cégre
  • csak (vagy az első pontban említetten belül ) webshopokra
  • csak webfejlesztő cégekre… a többit fel se kell sorolnom, érted.

Érdemes lehet elgondolkodni egy szövetség létrehozásában is, hasonlóan a fent említett hotelekéhez.

Rád vár a feladat! Hajrá!

Kapcsolódó cikk: Csalók verik át a vállalkozókat. Van itt minősítési, seo, google térkép, “szaknévsoros” csalás…

[adrotate banner=”5″]

Forrás: GVH, Hotelstars Union
Fotó: NoRud/Wikipédia

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Szinte minden évben végigfutnak a közösségi médiában azok a képek, amelyeken – leginkább FMCG, gyorsétterem vagy közösségi média – márkák logói szerepelnek, na de nem az eredeti formájukban, hanem újragondolt, őszinte verzióban. A svéd származású grafikus dizájner, Viktor Hertz művei közül mutatunk párat:

Forrás: inspirationfeed.com

MinnerInstant

A vállalati filozófia kulcsfontosságú, ezzel definiálod, ki és mi vagy, milyen értéket adsz a cégedet körülvevő embereknek. Ennek alapján dolgozol és fejlődsz, de még a munkatársakat is ezzel motiválod, ösztönzöd. Amennyiben még nem rendelkezel misszióval és vízióval, szánj időt ezek megállapítására.

Misszió (küldetés): Amiért létezel, amiben hiszel. A vállalatod létjogosultsága, némi érzelmi töltéssel megtámogatva. Nem hosszabb, mint egy-két mondat, és ha arról lenne szó, a munkatársak szívesen hordanák azt a pólót, amire ez a szöveg van rányomtatva, tehát azonosulnak az eszmével.

Vízió (jövőkép): amit a vállalattal szeretnél elérni a jövőben. Erre törekszel, ez lebeg a szemed előtt és ez motivál téged, valamint a munkavállalókat minden egyes nap. Ne világmegváltó gondolatra, vagy irreális elvárásokra gondolj, hanem tudasd a követőiddel, mik a céljaid, és milyen eszközökkel, milyen lépésekben kívánod ezt elérni.

Ha sikerült pontosan megfogalmaznod a missziód és víziód, fel is használhatod ezeket a vállalati kommunikációdban.

A Minner missziójáról, víziójáról itt olvashatsz: Milán, mi a célod a Minnerrel? Mi a víziód?

MinnerInstant

A Telekom meghallgatta a fiatal célcsoportja (20-29 éves fogyasztói) véleményét: különböző platformokon szavazást indított, és arra volt kíváncsi, ki minek örülne egy személyre szabott díjcsomag esetén. A visszajelzések alapján létrehozta a “Kraft” elnevezésű csomagját, amely tulajdonképpen a “Mobil XS” és a “Net 15 GB” ötvözése, tehát nem is volt szükség nagyobb volumenű termékfejlesztésre.

A piackutatás mindig segít abban, hogy javíts, fejlessz a termékeden / szolgáltatásodon, de ha jobban bevonod a célcsoportodat a termékfejlesztésbe, létrehozhatod a Jolly Joker ajánlatodat, hiszen a vásárlók konkrét igényeire / problémáira kínálod az általuk ismert és legjobbnak vélt megoldást.

A LEGO is kíváncsi az ötletekre, és közben aktivizálja a közösségét: A LEGO megkérdezi fogyasztóit, milyen terméket dobjon piacra

Forrás: Telekom, HVG

MinnerInstant

Hétezer milliárd forintot bukhat Japán azzal, hogy zárt kapuk mögött rendezik az olimpiát. A legnagyobb veszteség a turizmuson van, ami több mint mint 9 milliárd dollár veszteséget jelent. Az adott évben a rendező ország(ok) turizmusában ugyanis még tíz évvel a játékok után is érezhető az olimpia hatása, annyira szívesen járnak vissza azok, akik szurkolóként is ott voltak. Ehhez képest pedig szinte minden más tétel eltörpül:

  • Az olimpia két és fél hete alatt 90 százalékkal, 3,7 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható, mintha telt ház lenne,
  • 6,7 milliárd dollár esik ki azzal, hogy az olimpiához köthető kulturális események és egyéb sportrendezvények közül a legtöbb elmarad,
  • A japán háztartások vásárlásai pedig 2,2 millió dollárral esnek vissza.

Forrás: HVG

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek