A hoteleknél a csillagozás jó megoldásnak bizonyult, vállalkozásokra még nem talált ki senki hasonlót

Dátum

Megosztás

A hotel csillagok jelentésével nagyjából mindenki tisztában van. 5 csillagos lehet maximum egy hotel (+superior) és minél több csillagja van annál jobb, annál több szolgáltatása van. Itthon a Hotelstars Union az, aki értékeli és minősíti a hoteleket, vagyis ő dönti el, hogy valójában mennyi csillagos egy hotel. Persze volt már rá precedens, hogy egy hotel nem tőlük kért minősítést, hanem egyszerűen kitette, hogy ő 3 vagy 4 csillagos. Vállalkozásokra még senkinek sem sikerült minősítő rendszert létrehozni. Na, erről fog szólni most a cikk!

A hotelek minősítése így néz ki – a csillagok jelentése

Az előbb említett Hotelstars Union-t 2009-ben alapította 17 ország, így mintegy 28 000 hotel tartozik már hozzájuk. Természetesen a minősítésért pénzt kérnek, mert kimennek terepre… Gondolj bele mekkora kapacitás kell 28 000 szálloda átvizsgálására.

A csillagok jelentése: A Hotelstars Union- az abban résztvevő országokban – kategóriánként egységesen meghatározta a követelményeket, melyek kivonatosan a következők:

1* – Turista Szerény igényeket kielégítő szálloda
Minden szoba fürdőszobával, WC-vel van ellátva,
A szobákat naponta takarítják,
Minden szobában színes TV van,
A szoba berendezéséhez asztal és szék tartozik
A szállodában porta működik
Telefon, telefax áll a vendég rendelkezésére
Bővített reggelit, italokat kínálnak a szállodában
Csomagmegőrzésről gondoskodnak

2* – Standard Mérsékelt igényeket kielégítő szálloda
Büféreggeli
Olvasólámpa az ágynál
Törülközők, sampon
Polcos ruhásszekrény
Higiéniai cikkek árusítása a szállodában
Hitelkártyás fizetési lehetőség

3* – Komfort Átlagos igényeket kielégítő szálloda
A porta legalább 14 órán keresztül működik, 24 órán keresztül elérhető
Idegen nyelven beszélő munkatársak
Telefon a vendégszobákban
Internet elérhetőség a szobákban, vagy a közösségi térben
A fürdőszobában hajszárító, arctörlő kendő
A vendégszobában tükör, bőröndtartó
Cipőtisztító szerek, kérésre mosás, vasalás a vendég részére
Kérésre plusz párna és takaró
Vendégpanaszok szervezett kezelése

4* – Első osztály Magas igényeket kielégítő szálloda
Legalább 18 órán keresztül működő recepció, 24 órán keresztül elérhető
A szállodai hallban kényelmes bútorok, italfelszolgálás, bár
Büfé- vagy a la carte reggeli , szobaszerviz
Kérésre fürdőköpeny, papucs
A fürdőszobában többféle kozmetikai cikk (tusfürdő, sampon, zuhanysapka, stb.), kozmetikai tükör, bőséges lerakófelület
Internet elérés és internet terminál

5* – Luxus A legmagasabb igényeket kielégítő szálloda
24 órán keresztül működő recepció, több nyelvet beszélő személyzettel
Kocsirendező, ajtónálló, londíner
Concierge szolgáltatás – (Erről van Minner ötlet is A keresztapa ötlet, legyél valaki consigliere-je)
étterem
Minibár, 24 órás szobaszerviz
A fürdőszobában egyedi kiszerelésű, márkás kozmetikai cikkek
Internet, PC csatlakozás a vendégszobában
Szobai széf
Vasalási, cipőtisztítási szolgáltatás
Esti ágyazás
A szolgáltatások anonym tesztelése

Vállalkozásokra nincs egységes minősítő rendszer

Még mindig mosolygok, amikor egy ügyfélnél látok egy Megbízható Cég Tanúsítványt. Mennyi cég vásárolt így egy kinyomtatott plecsnit. Itthon több cég is próbálkozott már ilyennel, de még senkinek sem sikerült ezt minőségileg megvalósítania. Nagyon sok az átverés ezen a területen, arról nem is beszélve, hogy valójában a tanúsítványt meg is lehet venni, és nem vizsgálják meg, hogy az adott vállalkozás tényleg megbízhat-e… Hogy mennyire vevők rá a cégek? A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által elmarasztalt és megbírságolt Megbízható Cég Tanúsítvány-hoz tartozó Kft (Ügyfél Vélemény Vizsgálati Központ Kft) tavaly is 110 millió forintos árbevételt ért el.
A GVH 7 millió forint büntetést szabott ki még 2016-ban a cégre, ezzel az indoklással:

A GVH vizsgálata feltárta, hogy az Ügyfél Vélemény Vizsgálati Központ Kft.

  • nem rendelkezik egyértelmű, írásba foglalt kritériumokkal a tanúsítvány kiállításának szempontjairól;

  • nem ad következetes és világos tájékoztatást a „Megbízható cég” tanúsítvány megszerzéséhez szükséges vizsgálat kiterjedtségéről;

  • a „Megbízható Cég” megjelölés alkalmazását arra alapozza, hogy egy adott internetes keresőmotorral bizonyos, a megbízhatatlanságra utaló szavak (szélhámos, félrevezet, simlis, becstelen, megtévesztő, kókler, becsap, felültet stb.) és a vizsgált cég nevének együttes találataira keres rá. Abban az esetben, ha nincs találat, az adott céget megbízhatónak nyilvánítja, és kiállítja számára a „Megbízható Cég” tanúsítványt ellenérték fejében;

  • nem rendelkezik egyéb ismeretekkel a „Megbízható Cég” tanúsítvánnyal rendelkező vállalkozások becsületességéről, üzletpolitikájuk hitelességéről vagy cégvezetésük etikusságáról és tisztességességéről – figyelemmel a tanúsítvány állításaira is.

Rengeteg hozzájuk hasonló, klón megoldás létezik, és ezen a piacon nagyon sok az átverés, telefonos üzletkötés csalások, postai levélnek álcázott szerződések, automatikusan kiküldött számlák. Sőt, én is futottam már bele olyanba, hogy tényleg hivatalosnak tűnt a cég neve is, ami elsőre egy cégnek úgy tűnhet, hogy már megint valami kötelező dolog.

Vannak persze itthon olyan cégek, mint mondjuk a Bisnode, vagy az Opten, akik már elindítottak hasonló minősítési rendszert, de még nem elterjedtek.
A fenti hotel példához hasonló minősítési rendszert kellene kidolgozni, ami akár iránymutatás is lehetne, hogy mi számít a vevőket jól kiszolgáló cégnek, vállalkozásnak.
Lehetne:

  • minden cégre
  • csak (vagy az első pontban említetten belül ) webshopokra
  • csak webfejlesztő cégekre… a többit fel se kell sorolnom, érted.

Érdemes lehet elgondolkodni egy szövetség létrehozásában is, hasonlóan a fent említett hotelekéhez.

Rád vár a feladat! Hajrá!

Kapcsolódó cikk: Csalók verik át a vállalkozókat. Van itt minősítési, seo, google térkép, “szaknévsoros” csalás…

[adrotate banner=”5″]

Forrás: GVH, Hotelstars Union
Fotó: NoRud/Wikipédia

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!