Az Amerikai Egyesült Államok és Kuba viszonyában nagy változásokat hozott a 2015-ös év. Sokkal lazább lett a kapcsolat, és megkezdődött a két ország közötti nagyobb áru és szolgáltatás forgalom (Obama részben feloldotta a gazdasági embargót Kuba és az USA között). Erre csapott le az Airbnb startupcég. Ez a vállalat a lakáskiadásban hozta el a változást, bárki csatlakozhat hozzájuk, ha ki szeretné adni a lakását. A legtöbben persze turistáknak adják ki. Így jött az ötlet, hogy Havannában is nyitnak egy irodát, és most már közel 200 szállásadó regisztrált Havannában (főleg magánszemélyek).
Az Airbnb ötletét minkét kormány támogatja, és így szerencséjük is van, mert a Kuba még egy „szűz” piac. Tehát más cég ezzel még nem próbálkozott. Az is előny, hogy a kubaiaknál eddig is hagyomány volt kiadni magánszemélyként a lakásukat turistáknak. Igaz, az hátrány számukra, hogy az internet elérés elég korlátozott, sokaknak még számítógépük sincs, sőt mobiltelefonjuk sem (bár a célpiac már régóta foglalkozik lakáskiadással, szóval ők valószínűleg felkészültebbek, és tehetősebbek). Ebben is segít az Airbnb. Nem kizárt, hogy közel áll ahhoz, hogy Kubában internetszolgáltató céget indítson. Kattints ide, és nézd meg a kubai ajánlatokat, a képeket is nézegesd.
Érdekesség, hogy a Netflix is el akarja indítani szolgáltatását Kubába, holott az internet nagyon lassú, és az előfizetési díj is kb, az ottani bérek felét teszi ki.
Látszik tehát, hogy Kuba most az egyik fő célpiac az amerikai vállalkozások szemében, elindult a kapitalizmus felé. Ezt az USA elnökének, Obama-nak is köszönhetik
Forrás: blog.airbnb