A koronavírus teljesen felborítja a hazai kereskedelmet. Lehetőség a régiós gyártóknak! – friss

A Made in China felirat biztosan ismerős lehet, a termékek 70%-án ez a címke fityeg. De még a régiós gyárak is függnek a kínai termékektől, mert a gyártáshoz az alapanyagokat onnan szerzik be. Tehát azt se lehet mondani, hogy csak a Kínából jövő termékek forgalmát érintik a koronavírus miatti leállások. Óriási készletezési problémával szembesülnek már most a magyar kereskedők is. Több hónapos csúszások várhatóak, ami igazán megedzi a kereskedőket (legyen az online vagy offline kereskedő). Már most több Minner kereskedő jelezte, hogy a csúszások miatt alternatív beszerzési helyeket kell keresnie, sőt néhányan reagáltak is, hogy teljesen jogos volt az a felvetés, neki kell még a konkurencia előtt lépnie (akár olyan trükkel is, hogy felvásárolja a készletet és árat emel). De a régiós gyártók is nehéz helyzetben vannak, mert sok alapanyag vagy alkatrész Kínából származik, tehát a gyártásra is hatással van (még ha régiós is).

Az USA-ban például elfogytak az NHL-ben a jégkorong ütők, 4 nagy gyártó látja el ütőkkel az NHL csapatokat, ebből 3 Kínában gyártja, a 4. Mexikóban. Utóbbi már jelezte is, hogy képes pótolni a kieső kínai szállítmányokat. Látod feljönnek az alternatív megoldások, sőt a régiót is erősítheti (Index).

A cikk szerzője Csépe Gábor kínai import szakértő, aki aktívan importál termékeket (sőt gyárttat is), továbbá ő a MinnerAkadémia kínaiimport képzés oktatója.

A legutóbbi podcast-ben mindenkit nyugalomra intettünk és akkor még nem tűnt akkora gondnak a kereskedelem szempontjából a dolog, mint ahogy ma február 12-én látjuk azt.

Nagyon sokféle információt kapunk, az egyes gyárak különböző időpontokban indulnak újra. A hivatalos válasz eddig február 10. volt, de mint kiderült, ez csúszik. Csak nagyon kevesek tértek vissza a munkába, a többiek 17-ét mondanak leghamarabbi időpontnak vagy még későbbit. Sőt, van olyan is, aki márciust mond.

Mit jelent ez?

Nos, az egy dolog, hogy most ebben a percben nem zajlik termelés és készterméket sem tudunk küldetni. Ez ugye nyilvánvaló. Nem tudjuk még, hogy mekkora lesz pontosan a leállás és mekkorák lesznek a csúszások, de egy biztos: most még érkeznek a holdújév előtt feladott áruk. Azonban másfél-két hónap múlva, a most NEM feladott áruk bizony NEM is fognak megérkezni. Na akkor lesz majd a gond. Hiányok minden területen, amelyik kínai importban érintett.

Érdemes lehet erre felkészülni, előre gondolkozni

  • és nem kis haszonnal elkótyavetyélni a mostani készleteket, sőt, még beszerezni mellé puffert importőröktől, ha lehetséges. A kieső forgalmat, profitot át kell hidalnod. Vagy legalább csökkenteni a veszteséget!
  • Később pedig, ízlés szerint adhatjuk őket drágábban is. Mielőtt valaki megszól ezért (és nem is fogok magyarázkodni most a hozzászólásokban) – kereslet-kínálat van, ezt el kell fogadni. Bukunk az egésszel így is eleget. Ez a kereskedelem. Amiből hiány van és nagy az igény rá, annak magasabb az ára. Még a cserekereskedelemben is így volt.
    Jó piacszerzésre is, konkurencia legyűrésére.
  • Nekem felcsillant a szemem, (nyilván egyébként horror a szitu mindenkinek), hogy akár olyan árukat is könnyebben ki lehet majd szórni, amik esetleg jobban be voltak ragadva az utóbbi időben. Most helyettesítő terméknek tökéletes lesz. Érdemes lehet elkezdeni marketingezni ezeket egy hónap múlva. Ha nincs ló, sokszor jó a szamár is.
  • A helyi gyártóknak, kereskedőknek óriási lehetőség most. Aki értékesítője a régiós gyártónak az most fogja meg a telefont és hívjon partnereket, mert annyi terméket el tud adni majd, amennyit csak bír! (B2B piac).

Most jó importálás helyett – Kitartást mindenkinek! Nem fog örökké tartani. Továbbá a legjobbakat kívánjuk a kínai népnek, akik a legjobban megszenvedik az egészet.

A podcast:

Amíg nem áll helyre a kínai import levezetésként olvasd el a webáruházakkal, e-kereskedelemmel kapcsolatos cikkgyűjteményt: 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok

Fotó: Envato