Nem mindegy, hogy mi is jön le neked az oldalról. Ez nemcsak az olvasóknál fontos, hanem természetesen a szponzoroknál sem mindegy, illetve a Minner üzleti modelljét alapból meghatározza, mit is látsz azonnal az oldalon. Feltűnt, hogy nincsenek konkrétan kiírva a hozzám, Mándó Milánhoz kapcsolható egyéb szolgáltatások? Ez nem véletlen, mindjárt kiderül, miről is van szó.
Blog vagy nem blog? Portál?
Amikor 3 éve elindítottam az oldalt, akkor az én reklámozói célcsoportom még nem mozgott annyira a blog témában, nem ismerték a bloggerkedést. Így portálnak kellett hívnom a Minnert. Ezért is kellett napi 2-3 cikket írnom az oldalra, hogy fenntartsam némileg a portál feelinget. Most már többször blognak hívom, mivel valljuk be, egy személy írja a cikkeket, vagyis én. Fontos tudnod, hogy azért sem szerettem régen használni a blog szót, mert mindig tervben volt, hogy nemcsak én írok az oldalra. Egyébként pont most bővült a Minner csapata, és a héten már nemcsak tőlem fogtok cikket olvasni (heti 1 cikket más fog írni, és a neve is kint lesz a szerzőnél.) Na, de most nem is ez a lényeg.
Nem lenne reklámozóm, ha…
…az oldal nem úgy nézne ki, mint egy blog, portál, híroldal. Bizony, nagyon sokat számít. Én alapból olyan üzleti modellt terveztem, hogy reklámozó mindig legyen. Ezért sincs kiírva az egyéb szolgáltatásom, annak a promócióját egyébként is megoldom. A reklámozók pedig olyan extra dolgokat kapnak, hogy nem zavarja őket, hogy a saját promócióm is megtalálható időnként az oldalon.
Nem lenne olvasóm, ha…
… csak olyan tartalmak lennének, ami promóció. Képzeld csak el, hogy folyton az arcodba tolnám a reklámot, és látnád, hogy ez bizony valami oktató vagy marketinges cég oldala. Tudod ez nem egy marketingtanácsadó-vállalat céges blogja. Ez egy külön álló oldal.
Egyensúly
Fent kell tartanom az egyensúlyt az oldalon, így mindig több lesz az olyan cikk, ami valamilyen hír, érdekesség, vagy éppen ingyenes tananyag, illetve öltet. Sőt, ezek lesznek többségben a későbbiekben is. Elvégre az oldalnak saját magát el kell tartania, ami főleg reklámozókkal megy a későbbiekben is, továbbá a rendezvények szervezése is dob a bevételen.
Én egyedül, de mégsem egyedül, és később többen?
Nem véletlen, hogy ilyen összevissza írtam ezt a bekezdéscímet. Régebbi tartalmakban azért használtam többes számot (2014-ben), hogy nagyobbnak tűnjön az oldal (pedig egyedül írtam, max voltak segítőim (Pl. párom, barátaim, ismerőseim)). Így, ha valaki kérdezte, azt mondtam vannak külsős segítők. Aztán jött a váltás, kicsit énmárkára építettem 2015 augusztusától. De mindig ott lebegett előttem, vagyis néha az oldalon is éreztettem, hogy bizony én bővíteni akarom a Minner-közreműködők számát. És ez most meg is történt.
Röviden tömören ennyi volt a 6. rész.
A cikksorozat további részei:
- 1. rész: Már az oldal indulása előtt értékesítettem a reklámhelyeket – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 2. rész: Honnan van ennyi információm? “Milán, te mindenhez értesz?” – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 3. rész: A Minner 3 éve számokban egy infografikán – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 4. rész: A Google marketingesének egy mondata megváltoztatta a Minnert – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 5. rész: Így alakult át a Minner üzleti modellje az elmúlt 3 év alatt. Sikeres és bukott projektek is voltak – Minner a kulisszák mögött cikksorozat
- 6. rész: A legnehezebb dolog fenntartani, hogy portálszerű oldalnak lásd a Minnert, és ne egy vállalkozás promóciós weboldalának – Minner a kulisszák mögött