A legnehezebb dolog fenntartani, hogy portálszerű oldalnak lásd a Minnert, és ne egy vállalkozás promóciós weboldalának – Minner a kulisszák mögött – 6. rész

Nem mindegy, hogy mi is jön le neked az oldalról. Ez nemcsak az olvasóknál fontos, hanem természetesen a szponzoroknál sem mindegy, illetve a Minner üzleti modelljét alapból meghatározza, mit is látsz azonnal az oldalon. Feltűnt, hogy nincsenek konkrétan kiírva a hozzám, Mándó Milánhoz kapcsolható egyéb szolgáltatások? Ez nem véletlen, mindjárt kiderül, miről is van szó.

Blog vagy nem blog? Portál?

Amikor 3 éve elindítottam az oldalt, akkor az én reklámozói célcsoportom még nem mozgott annyira a blog témában, nem ismerték a bloggerkedést. Így portálnak kellett hívnom a Minnert. Ezért is kellett napi 2-3 cikket írnom az oldalra, hogy fenntartsam némileg a portál feelinget. Most már többször blognak hívom, mivel valljuk be, egy személy írja a cikkeket, vagyis én. Fontos tudnod, hogy azért sem szerettem régen használni a blog szót, mert mindig tervben volt, hogy nemcsak én írok az oldalra. Egyébként pont most bővült a Minner csapata, és a héten már nemcsak tőlem fogtok cikket olvasni (heti 1 cikket más fog írni, és a neve is kint lesz a szerzőnél.) Na, de most nem is ez a lényeg.

Nem lenne reklámozóm, ha…

…az oldal nem úgy nézne ki, mint egy blog, portál, híroldal. Bizony, nagyon sokat számít. Én alapból olyan üzleti modellt terveztem, hogy reklámozó mindig legyen. Ezért sincs kiírva az egyéb szolgáltatásom, annak a promócióját egyébként is megoldom. A reklámozók pedig olyan extra dolgokat kapnak, hogy nem zavarja őket, hogy a saját promócióm is megtalálható időnként az oldalon.

Nem lenne olvasóm, ha…

… csak olyan tartalmak lennének, ami promóció. Képzeld csak el, hogy folyton az arcodba tolnám a reklámot, és látnád, hogy ez bizony valami oktató vagy marketinges cég oldala. Tudod ez nem egy marketingtanácsadó-vállalat céges blogja. Ez egy külön álló oldal.

Egyensúly

Fent kell tartanom az egyensúlyt az oldalon, így mindig több lesz az olyan cikk, ami valamilyen hír, érdekesség, vagy éppen ingyenes tananyag, illetve öltet. Sőt, ezek lesznek többségben a későbbiekben is. Elvégre az oldalnak saját magát el kell tartania, ami főleg reklámozókkal megy a későbbiekben is, továbbá a rendezvények szervezése is dob a bevételen.

Én egyedül, de mégsem egyedül, és később többen?

Nem véletlen, hogy ilyen összevissza írtam ezt a bekezdéscímet. Régebbi tartalmakban azért használtam többes számot (2014-ben), hogy nagyobbnak tűnjön az oldal (pedig egyedül írtam, max voltak segítőim (Pl. párom, barátaim, ismerőseim)). Így, ha valaki kérdezte, azt mondtam vannak külsős segítők. Aztán jött a váltás, kicsit énmárkára építettem 2015 augusztusától. De mindig ott lebegett előttem, vagyis néha az oldalon is éreztettem, hogy bizony én bővíteni akarom a Minner-közreműködők számát. És ez most meg is történt.

Röviden tömören ennyi volt a 6. rész.

A cikksorozat további részei:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek