A luxus mindig hasít a tőzsdén

A luxus termékek szektora, már bőven felül teljesít a 2008-as válsághoz képest (a szektor részvényei a 2008-as szintek felett tartózkodnak). Erre sok különböző magyarázat született, a legtöbb vélekedés szerint a tehetősebb réteg pénztárcáját a recesszió nem érintette nagy mértékben, ezért a kereslet nem esett vissza. A többi terméknél visszafogta a többség a vásárlást, addig a luxus termékeknél ez nem figyelhető meg.

poloA mostani elemzés a Ralph Lauren (Ticker: RL) divattervező cége, ami megegyezik a nevével. 1967-ben alapította a céget, 1997-ben bevezették a tőzsdére. Egyik nagy durranása a pólóing behozatala a divatba. 1972-ben felvette kollekciójába az addig csak a sportban (teniszben, golfban, lovaspólóban) használt pólót, aminek a nyaka ing szerű. A vásárlók hamar megkedvelték, és az elit előszeretettel használta luxus termékként.  Az ábra alatt pedig olvasható, miért lehet jobb üzlet, mint a magyar bankbetét.

ralphlaurenForrás: Finviz.com

A fenti grafikonon látható, hogy a 2008-as 100 dollár körüli árat már jócskán túl teljesítette a részvény.  2013-ban a részvény megpihent, inkább oldalazott, ez nem is véletlen, az előtte lévő szárnyalás után egy kis korrekció, profit kivét ráfért az árfolyamra. Sok kisbefektető (ahogy mi is), még csak most érdeklődik a részvény iránt, ez felhajthatja az árat. Amennyiben az árfolyam 130 dollár alá csökken, nem érdemes venni, kivárást kell alkalmazni.
Az elemzők többsége emelkedést vár a papírtól, kettőt ki is emelnék:
UBS célára:  185 $
Deutsche Bank célára: 200 $

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!