A luxus mindig hasít a tőzsdén

Dátum

Megosztás

A luxus termékek szektora, már bőven felül teljesít a 2008-as válsághoz képest (a szektor részvényei a 2008-as szintek felett tartózkodnak). Erre sok különböző magyarázat született, a legtöbb vélekedés szerint a tehetősebb réteg pénztárcáját a recesszió nem érintette nagy mértékben, ezért a kereslet nem esett vissza. A többi terméknél visszafogta a többség a vásárlást, addig a luxus termékeknél ez nem figyelhető meg.

poloA mostani elemzés a Ralph Lauren (Ticker: RL) divattervező cége, ami megegyezik a nevével. 1967-ben alapította a céget, 1997-ben bevezették a tőzsdére. Egyik nagy durranása a pólóing behozatala a divatba. 1972-ben felvette kollekciójába az addig csak a sportban (teniszben, golfban, lovaspólóban) használt pólót, aminek a nyaka ing szerű. A vásárlók hamar megkedvelték, és az elit előszeretettel használta luxus termékként.  Az ábra alatt pedig olvasható, miért lehet jobb üzlet, mint a magyar bankbetét.

ralphlaurenForrás: Finviz.com

A fenti grafikonon látható, hogy a 2008-as 100 dollár körüli árat már jócskán túl teljesítette a részvény.  2013-ban a részvény megpihent, inkább oldalazott, ez nem is véletlen, az előtte lévő szárnyalás után egy kis korrekció, profit kivét ráfért az árfolyamra. Sok kisbefektető (ahogy mi is), még csak most érdeklődik a részvény iránt, ez felhajthatja az árat. Amennyiben az árfolyam 130 dollár alá csökken, nem érdemes venni, kivárást kell alkalmazni.
Az elemzők többsége emelkedést vár a papírtól, kettőt ki is emelnék:
UBS célára:  185 $
Deutsche Bank célára: 200 $

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!