Megugrott a Meta (Facebook) reklámbevétele. Megéri hirdetni náluk?

Dátum

Megosztás

Hasít a Meta: 27%-al nőttek a hirdetési bevételei, a mesterségesintelligencia-alapú Advantage+ által befolyt összeg pedig megkétszereződött tavaly óta. A pozitív híreknek pedig ezzel nincs vége: növekszik a Threads felhasználók száma, és az Instagram reklámbevétele is hatalmas, a YouTube-ét is meghaladja. A Hírszemle mai adásában a Meta sikereit vesszük górcső alá. Ami azért is érdekes, mert pont az Advantage+ miatt gondolja Zuckerberg, hogy hasít a cég, eközben a cégek szenvednek, ha azt használják. Merüljünk alá!

A mikrofonok mögött Mándó Milán, Nyiri Donát és Sólyom Eszter.

A podcast elérhetőség

A beszélgetést meghallgathatod Spotify-on, Apple Podcasten, YouTube-on, vagy az alábbi lejátszók egyikében:

A heti híreink és témáink:

  • Intro – 0:00
  • Meta reklámbevétel – 1:04
  • Instagram is hasít – 9:19
  • Meta árfolyam: 15:20

Megugrott a Meta reklámbevétele

A Facebook (Meta) hirdetési bevételei 27%-kal nőttek 2024 első negyedévében (mindig év/év alapon hasonlítunk). Ez összegben 35,6 milliárd dollár, vagyis 12 000 milliárd forint egy negyedévben.

„Ha megnézzük a két, teljes körű mesterségesintelligencia-alapú eszközünket, az Advantage+ megoldásokat, az ezeken keresztül folyó bevétel több mint kétszeresére nőtt tavaly óta” – mondta a Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg.

De nem csak itt tudott pozitív eredményeket felmutatni a cég:

  • A hirdetésenkénti átlagár 6%-kal nőtt – ez speciel nem jó a cégeknek.
  • A hirdetésmegjelenítések száma 20%-kal nőtt.
  • A napi aktív felhasználók száma 7%-kal 3,24 milliárdra nőtt.

Most mi is teszteljük, hogy mi a jó Advantage+ beállítás. Eddig hazai piacon nagyon vegyes eredmények születtek. Milán elgondolkozott rajta, hogy akkor vajon az egyszerű bejegyzés kiemelés is elegendő lehet? Havi 200 000 Ft hirdetési költség felett vagy egy webshop esetében már használni kell a Hirdetéskezelőt és a speciális célzásokat, de alatta bátran kísérletezhetünk a bejegyzés-kiemeléssel.

Kapcsolódó letölthető Minner ebook: Facebook hirdetés alapok: Útmutató kis és nagy cégeknek egyaránt – Letölthető guide

Facebook szakértő partnerünk itt írt részletesebben az Advantage+-ról: Valóban sokkal jobb lett a Facebook Advantage+ hirdetés? Meta újdonságok

Jó időszaka van az Instagramnak

Az Instagram is hasít, korábban például már beszámoltunk arról, hogy egy kutatás szerint az Instagram Reels videók nagyobb nézettséget hoztak a cégeknek, mint a TikTok videók. Az Emplifi nevű szoftver elemzése szerint az Instagram Reels nézettségben lekörözte az összes többi videós kontentet Instán, Facebookon, sőt TikTokon is. 1300 Tiktok és Instagram fiók videó eléréseit hasonlították össze 2023 május és októbere között. Az Instagram videók átlagos nézettségi aránya dupla annyi volt, mint a TikTok videóké. Ezek nemzetközi statisztikák természetesen.

Miért lehet ez? Felhasználószámban az Instagram és a Facebook is óriási, az Insta még mindig 2 milliárd felhasználót tud felmutatni, a TikTok 1,5 millárdot. Az Instagram algoritmusa előtérbe helyezi a rövid videókat, sokszor nagyobb elérést is adva a platformon, hogy így csábítsa oda a felhasználókat, tartalomkészítőket.

Erről bővebben itt beszéltünk: Hús egy vegán étteremben? Az Instagram legyőzte a Tiktokot – Minner hírszemle

Másik hírünk volt, hogy a Meta nemrég nyilvánosságra hozott adatai szerint, az Instagram reklámbevétele még a YouTube-én is túltesz. 2021-ben $32.4 milliárd folyt be az Instagram hirdetésekből. Ez a teljes hirdetői bevétel kb 30%-a volt abban az évben, tehát nem egy jelentéktelen kis mellékága ez a cégnek. Az Instagram bevétele 2019 óta minden évben túltett a YouTube-én, ami messze a legnagyobb videómegosztó, ha tartalom mennyiségről van szó, ráadásul a YouTube-nak 2.7 milliárd, míg az Instagramnak 2.4 milliárd felhasználója van.

Kapcsolódó adás: Az Instagram nem halott? Megszűnik az Amazon pénztár nélküli boltja. Az AI YouTube videókból tanul

Mindez még érdekesebb lesz hamarosan, ha tényleg sikerül kitiltani az USA-ból a TikTokot, hiszen ezzel eltüntetnék az Instagram Reels legnagyobb versenytársát.

Bővül, terjed a Threads

Másik fontos hír ezzel kapcsolatban, hogy havi 150 millió aktív felhasználója van már a Threadsnek. Ez több mint az X-é (régen Twitter). Az előnye itt a Metának, hogy hatalmas felhasználóbázisa van a Facebookon és az Instagramon is, akiket ügyesen tud az új alkalmazásba terelni. Méghozzá úgy, hogy a felhasználónak releváns, izgalmas Thread posztok előnézetét beteszi a Facebook és Instagram feedekbe. Ezzel felkeltik az érdeklődést, de végigolvasni a posztokat már csak az appban lehet. Ennek a taktikának Milán is áldozatul esett, és a felvétel óta Eszter is.

Meta, Facebook részvény

A podcatban beszéltünk arról, hogy a 2022 őszi mélypont után négyszereződött az árfolyam. A mostani adatok és a többi piaci szereplőt is nézve a Facebook árfolyamának nem ez a csúcspontja. Ahogy Jessie Livermore mondaná, ha elment 400-ig elmegy 1000-ig is (persze fundamentumok miatt is). Ez saját rövid elemzés, ne vedd tanácsadásnak. Donát és Milán is éppen meg szeretnénk piszkálgatni a vételi oldalt.

Korábbi hírszemlék

Források:
Searchengineland, emplifi.io

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.