5 millió forint marketing támogatásra pályázhatsz. Itt az ételkiszállítás TikTok-ja.

Dátum

Megosztás

Hamarosan már AI chatben kérdezhetünk rá a YouTube videók tartalmára, legalábbis egy kísérleti fázisban lévő funkció alapján. Új funkciót vezetett be az UberEats is Amerikában: TikTok-szerű feedben lehet videókat nézni a közelben lévő, elérhető éttermekről. Ilyet a foodora is bevezethetne! Beszélgettünk még a K&H és a Minner közös KOLLAB pályázatáról: nemcsak üzletileg éri meg más márkákkal kollaborálni, de most ha beküldöd az ötleted a pályázatra, 5 millió forint értékű marketingtámogatást nyerhetsz. Végül egy kis Netflix: nőtt a felhasználószám és a profit is az elmúlt időszakban, a jelszómegosztás betiltása bevált a vállalatnak. Most azonban úgy döntöttek, titkosítják a felhasználók számát, amire felhördültek a részvényesek. Racionális döntés, vagy a befektetők és hirdetők megvezetése? A Hírszemlében megvitattuk. 

A mikrofonok mögött Mándó Milán, Nyiri Donát és Sólyom Eszter.

Youtube-on itt éred elSpotify-on ittApple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

Heti híreink és témáink:

0:00 – Bevezető + Youtube-on így lesz MI
6:47 – A következő TikTok-kól egy ételfutár cég
12:11 – 5 millió forint értékű nyeremény a K&H üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázat győztes vállalkozói párosának
26:16 – A Netflix profitja az egekben, de mostantól titok a felhasználószám

A következő TikTok-klón egy ételfutár cég

Beszéltünk már róla, hogy egy csomó közösségi média alkalmatás eltiktokosodott, bevezettek a TikTok Neked oldalhoz hasonló rövid, álló formátumú videós feedet, amit csak görgetni kell lefele a folyamatos tartalomért. Meglepő helyről érkezik a következő TikTok klón: a videós feedet most egy foodorához hasonló ételkiszállító cég, az UberEats vezette be a New York-i, San Francisco-i és torontoi felhasználóknak

A TikTok-szerű videó feed az UberEats appon belül lesz elérhető, és csak olyan éttermek videóit láthatják majd a felhasználók, amik elég közel vannak hozzájuk hogy rendelni tudjanak belőle. A cél hogy az emberek rendelés előtt bepillanthassanak az éttermekbe, lássák hogy készülnek az ételek, milyen a textúrájuk, mekkorák az adagok. Fontos, hogy a videók nem hirdetések, az éttermeknek nem kell fizetnie azért, hogy a videófeedbe kerüljenek a tartalmaik. 

Még korai hosszútávú következtetéseket levonni, de az UberEats képviselője a TechCrunchnak elmondta, hogy eddig úgy látják, az emberek bátrabban kísérleteznek és rendelnek új helyekről a videóknak köszönhetően. 

Mindhárman (Eszter, Donát és Milán) egyetértettek abban, hogy ez egy nagyon jó fejlesztés. Nem minden esetben merünk rendelni valahonnan, ahol nem tudjuk az adagot, nem látjuk, hogy milyen a kaja, és ha éppen egy újdonságot vennénk, nem tudjuk, hogy pontosan mi is az.

Forrás: TechCrunch

5 millió forint értékű nyeremény a K&H üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázat győztes vállalkozói párosának

Örömmel jelentjük be, hogy a Minner is részt vesz a K&H üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázatában, továbbá a kollaboráció, mint vevőszerzési mód népszerűsítésében. Itt tehát van egy csavar az egészben, hogy nem egy cégnek kell pályáznia, hanem a kollaboráló feleknek és bemutatni azt a koncepciót, amit megvalósítanak, vagy terveznek megvalósítani közösen. A K&H üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázat fődíja egy 5 millió forint értékű marketing-kommunikációs támogatás, amellyel sikeresen megvalósulhat az együttműködés.  

Mit is jelent a kollaboráció? Miért most? Nem kell ecsetelni, hogy az elmúlt évek recessziós időszakában a vállalkozások még nagyobb kihívásokkal küzdöttek mint eddig. Eközben a digitális térben is történet változások és a vevőszerzés, marketing nehezebb lett többet között azért, mert az online marketing pontos célzása még nehezebb lett, a videós marketing extra költségeket emészt fel és nincs is meg a tudás minden cégnél. A kollaborációs vevőszerzési mód egy olyan alternatíva, amely nemcsak vevőszerzésben, vagy szolgáltatási palatta bővítésében segíti a cégeket, hanem igazán új lüktetést visz bele a vállalkozások mindennapjaiba. 

A K&H üzleted ide! program már hét évvel ezelőtt elindult, akkor a cél azt volt, hogy serkentsék a helyi üzletek nyitását úgy, hogy összegyűjtik a fogyasztók igényeit. Továbbá kisvállalkozásokat támogató programokkal, tartalmakkal készültek. Az új koncepcióban arra ösztönzik a cégeket, hogy kollaboráljanak, készítsenek közös terméket, ajánlatot, vagy reklámozzák egymás termékeit, szolgáltatásait. 

K&H X Minner, KOLLAB menüpont + vevőszerzési KOLLAB kézikönyv

A legjobb ötletek, együttműködések megvalósításához komoly segítséget is kapnak a vállalkozások az oldalon: egy olyan kézikönyvet, amelyben a K&H és a Minner szakértői lépésről lépésre bemutatják, hogyan lehet megvalósítani a különböző típusú kkv kollaborációkat. A pályázat részletei az üzletetide.hu/kollab oldalon találhatók. 

Forrás: Minner, K&H

A Netflix profitja az egekben, de mostantól titok a felhasználószám

A Netflix legfrisebb jelentésében 2 nagyon fontos pont volt, amiről úgy érezte Donát, hogy muszáj beszélni.

Egyrészt a Netflix tavaly egy igencsak heves indulatokat kiváltó tollvonással betiltotta a jelszómegosztást. Úgy becsülték akár 100 millióra is rúghat az olyan felhasználók száma, akik többen fizetnek és osztanak meg egymás között 1 előfizetést. Maga a tiltás rész nem volt nehéz, IP cím alapon könnyen kivitelezték, viszont próbálták tompítani az ütést és adni egy kellemes B opciót a felhasználóknak. Ez lett a vendégelőfizetés, amivel olcsóbban lehet még 1 háztartást bevonni a csomagunkba. Úgy tűnik a terv bevált, ugyanis 24 első negyedévében 9 millióval nőtt az aktív felhasználók száma és 2,3 milliárd dollár profitot termeltek. Tehát az előfizetői szám, a bevétel is a profit is jól alakul épp a cégnél.

Ennek ellenére a részvényárfolyam kb. 10%-ot zuhant, egy másik húzásuk miatt. A Netflix úgy döntött, jövő évtől nem osztja meg a nyilvánossággal a felhasználói számait. Sokaknál, főleg befektetőknél, kiverte a biztosítékot a bejelentés, ugyanis ez talán a cég sikerének legfontosabb mérőszáma a bevétel és a profit mellett. Pontosabban laikusként ezt gondolta Donát is, de a Netflix vezetősége elmagyarázta egy nyílt levélben, hogy a profitmarzsokra és a cash flowra fókuszálnak, erről pedig elveszi a figyelmet az előfizetők száma. Amíg tudnak több pénzt csinálni, nem érdekes ha az adott negyedévben vagy évben kicsit csökken a nézőszám. Ezt valahol Donát el tudja fogadni, ugyanis rekord bevétel és profit mellett is, amikor első alkalommal nem nőtt a felhasználók száma, a részvényárfolyam szintén bezuhant és mindenki temetni kezdte a cégek.

Hasonlóan az Apple sem jelenti már az iPhone eladások számát, hogy az ne vegye el a fókuszt a telefonokon elért profitról.

A Netflixnél ez azért nem ilyen egyszerű viszont, mert vannak hirdetőik. Nekik pedig, ahhoz hogy transzparensen tudjanak megjelenéseket árazni/venni, tudniuk kellene hány ember is nézi a reklámokat. Érdekes lesz ezt így eladni nekik.

Az első részében a hírnek Milán említette meg, hogy a Netflix piacvezető a streamingek között, és a többi szolgáltató is árgus szemekkel figyeli az óriást, hogy mit szól a közönsége. Milán szerint ez egy pozitív változás, jobb lesz a cash-flow.

Eszter álláspontja az, hogy ez egy nagyon jó példa a say-do gapre, mivel az emberek elkezdtek a jelszómegosztásos húzásánál a Netflixnek hőzöngeni. Sokan előrevetítették, hogy lemondják az előfizetésüket, ugyanakkor ez nem történt meg, mivel látszódik a bevételi adatokon, hogy az viszont nőtt.

Források: Telex, FastCompany

Tóth Levente
Tóth Levente
Tóth Levente vagyok, a Minner csapat negyedik tagja, tartalomgyártó. A tartalmak közül legszívesebben a technológiai újítások és az AI köt le, tőlem ezekről fogtok leginkább olvasni.