Minden 3. ember megnyitja a hírlevelet? Ez egy igazi mítoszrombolás lesz!

Dátum

Megosztás

A Facebook halott? Nem annyira, mint gondolnád – még ma is megéri elkezdeni a közösségi médiában hirdetni. Mi magyarok élen is járunk az ilyen oldalak használatában. Ezt aknázd ki vállalkozóként! Minden harmadik ember megnyitja a hírlevelet. Ez szintén egy hasznos információ lehet számodra, és igazi mítoszromboló hír. Igen, az e-mail marketing működik, hatékony! További témánk, hogy A Z generációnak igenis van vásárlóereje. Ők a jövő fogyasztói, érdemes figyelmet fordítani rájuk is.

A mikrofonok mögött Mándó Milán és Sólyom Eszter.

Youtube-on itt éred elSpotify-on ittApple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

Heti híreink és témáink:

3:44 – Európai viszonylatban is rengetegen használják a közösségi médiát Magyarországon

15:08 – Tényleg minden harmadik ember megnyitja a hírlevelet? Igen! Mítosz romboló

29:13 – Eladni a Z generációnak – Van vásárlóerejük?

Európai viszonylatban is rengetegen használják a közösségi médiát Magyarországon

Az Eurostat azt mérte fel, az európai régiókban a lakosság hány százaléka használt aktívan közösségi média felületeket, például Facebookot, Instagramot, TikTokot. Budapesten és környékén egész Európát nézve is kimagaslóan nagy arányban használják aktívan a közösségi médiát a lakosok, de vidéken is 80% körüli a használatuk, írja a G7.hu. Régiós szinten a dán területek előztek meg minket csak 88-89%-al, Budapesten a lakosság 86%-a social médiázik, a főváros után pedig azonnal Közép-Magyarország (85%) és Pest (84%) következik.

Összesített, országos átlag alapján harmadikak vagyunk 81%-al, csak Ciprus (83%) és Dánia (91%) előz meg minket. A legkevésbé Franciaországban (44%), Németországban (49%) és Olaszországban (53%) használják az olyan közösségi médiumokat, mint a Facebook, a Twitter, az Instagram vagy a TikTok. 

Cégként ezt ki tudod használni! A podcastban említettük, hogy nálunk többen is használják a közösségi médiát, de a cégek ezzel ellenben el vannak maradva. A hazai cégek 13%-a használja csak aktívan a közösségi médiát, míg EU átlag 29% (lásd itt másik kutatás). Ott vannak a vevők, ott a mobil a kezükben napi 2-4 órán át, laptopon költenének, de még sem kapnak annyi ingert! Tőled megkapják? Látod a lehetőséget? 13% magyar vs 29% EU, miközben nálunk népesség arányosan többen használják a közösség médiát (potenciális vevők).

Forrás: https://g7.hu/, Eurostat

Tényleg minden harmadik ember megnyitja a hírlevelet? Igen! Mítosz romboló

A Minneren nemrég egy újabb üzleti attitűd kvíz került ki. Nos itt a hírlevelek tippnél elvérzett több mint fele. Most spolierezni fogok. Ez mutatja meg igazán, hogy magunkból indulunk ki és úgy hozunk sok-sok rossz döntést. Ilyen például az e-mail marketing elmulasztása, de ilyen lehet, hogy „ééén nem tiktokozok”. Aztán elmegy melletted a rövid videós formátum vonat. 

Lássuk mi volt a kvízben a kérdés: 

Saccolj! Mennyi % az e-mail megnyitási arány, amikor egy vállalkozó, cég küld ki e-mailt? Tehát kiküldik az e-mailt az emberek mennyi %-a nyitja meg? 

A, 13% nyitja csak meg. 

B, 38% nyitja meg

C, 51% nyitja meg

Magyarázat

13% itt azt jelenti, hogy 100 kiküldött levélből 13 nyitja meg. 

A megfejtés: B, vagyis 38% a HubSpot CRM rendszer felmérés alapján. 

Mi ökölszabályként inkább 29%-ot szoktunk mondani, de ez is óriási. Aztán valaki azért nem küld e-mailt cégként, mert úgy sem nyitják meg… Mennyi pénztől esnek el! 

A Mailerlite e-mail marketing szoftver szintén hasonló eredményre jutott. 41%-os átlagos megnyitási aránnyal számolnak. Tudod ezek a rendszerek óriási adatbázissal rendelkeznek, hiszen a felhasználóik, ügyfeleik adatait összesítik. 

Képzeljétek el, hogy a Minner hírlevélé 51%, vagyis a kiküldött hírlevelek felét megnyitják az emberek. Nem véletlen, hiszen hétfőn reggel 6-kor izgalmas üzleti hírlevelet küldünk ki. (Minner.hu alján ott a feliratkozás), vagy a minner.hu/hirlevel oldalon. 

Ha eddig azt gondoltad, hogy az e-mail marketing halott, akkor ideje leporolni a feliratkozó űrlapokat, automata e-maileket. Asztalon hagyott pénz az e-mail marketing. Így működik, így növeli a bevételed [podcast]

A kvíz: Teszteld le mennyire van benned a vállalkozói véna! Üzleti kvíz 2. rész

Eladni a Z generációnak – Van vásárlóerejük?

Minner Előnybe került cikk arról, hogyan lehet eladni a Z generációnak. Minner Extra FB csoportban beszélgetés alakult ki arról, kell-e ezzel foglalkozni, lehet-e nekik eladni, van-e pénzük és/vagy vásárlóerejük, dolgoznak-e, idősebb tudja-e őket megszólítani…?

Kezdjük azzal, hogy nem lusták: a KSH Gyorsjelentése szerint 2021. májusában a fiatal (15–24 éves) korcsoportban a foglalkoztatottak száma 272 ezer fő volt, a foglalkoztatási rátájuk 0,6 százalékponttal 27,6 százalékra emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Vagyis ma már nagyjából minden negyedik Z generációs munkavállalóként van jelen a vállalatoknál. Egyetemistaként pedig sokkal többen vállalnak akár főállást is, mint a mostani szülői, vagyis X generáció tette egyetemista korában.

Deloitte 2023-as globális felmérése szerint a Z generációsok közel fele, 46%-a másodállásban is dolgozik

Van-e vásárlóerejük? Van: becslések szerint 450 milliárd dollár vásárlóerőt képviselnek globálisan. 

Anyuci tartja el, vagy gyerek: te mennyit költesz a gyerekedre? mindegy, hogy ki az aki a pénztárcáját nyitja, a fiatalok hatni tudnak a szüleik költésére. Épp ezért merül fel időről időre az etikussága a gyerekekre célzott reklámoknak mondjuk

Biztos te is szenvedsz azzal, hogy új vásárlóközönséghez érj el. Szerencséd van, a Z generáció kifejezetten szeret új márkákat felfedezni, megismerni, ennek pedig a közösségi média a fő területe.  71%-uk mindig nyitott új brandeket felfedezni, erre pedig a kedvenc platformjuk a YouTube, majd a TikTok, amit az Instagram követ.  

Nem halott az influencer marketing! A Zések 51%-a szerint a közösségi média influencerek új trendeket teremtenek

Erről olvasnál még? Hogyan adj el a Z generációnak?

Korábbi hírszemléink:

Tóth Levente
Tóth Levente
Tóth Levente vagyok, a Minner csapat negyedik tagja, tartalomgyártó. A tartalmak közül legszívesebben a technológiai újítások és az AI köt le, tőlem ezekről fogtok leginkább olvasni.