Érdekes látni, hogy időnként miből lesz a cserebogár, vagyis egyszercsak e-kereskedelemben élen jár Románia. Reméljük valami hasonló lesz majd itthon más területen. A hazai piacon az e-kereskedelem egyrészt megfeneklett forgalomban, másrészt a Temu is beleszólt a hazai piacba, sokkal jobban mint a környező országokban. Az egyik izgalmas stratégia lehet az export a hazai kereskedőknek, gyártóknak. A cikkem célja az is, hogy átfordítsam a negatív “képeket” a romániai piaccal szemben. Lássuk mik a számok!
Az eMAG Romániában legalább 4-szer nagyobb?
A hazai piacon is nagy piaci szereplőnek számít az eMAG, sőt a no1. piaci szereplő, és akkor képzeld el, hogy a szomszédban 4-szer nagyobb, sőt még a felhasználók több időt is töltenek el az oldalon. Piaci visszajelzések alapján ott maga az e-kereskedelemmel egyenlő az eMAG.
A hazai eMAG-ot havonta 8,6 milliószor nézik a látogatók a Similarweb adatai alapján, míg a romániait 30 milliószor (!!).
Itt természetesen már előrébb jár az eMAG marketplace, vagyis piactér területen is. Ez az egyik legjobb és leggyorsabb módja annak is, hogy a piacra menj az a piactereken történő export. Természetesen itt jön egyből a hátrébb lépés, hogy: „Miként fogom azt a sok terméket…”. Remélem feketeöves kereskedőként olvasod ezt a cikket és a termékstratégia fogalma számodra nem ismeretlen fogalom. Nem kell és nem is érdemes minden termékkel exportálni.
Az Amazonos piactér szakértőink is sikeresen léptek be a romániai piacra az eMAG marketplace-en keresztül a prémium forrólevegős sütőjükkel. Beszámolójuk alapján volumenben is érezhető volt piaci nyitásuk.
Akkor nagyobb a romániai e-kereskedelmi piac, mint a magyar? Számokban?
Románia lakossága 19 millió fő, tehát durván duplája a hazai lakossághoz képest, ám mégis láthatod, hogy számokban nemhogy duplája, még többszöröse is az e-kereskedelmi számaik. A régióban Lengyelország és Csehország mögött a romániai piac a harmadik az e-kereskedelemben.
- Romániai e-kereskedelem 2023-as adat: 3 800 milliárd forint
- Magyar e-kereskedelem 2023-as adat: 1 500 milliárd forint
Míg a magyar éppen megtorpant, sőt csökken, addig a McKinsey és a Statista becslése alapján a romániai e-ker forgalom 2024-ben 16%-os bővülés előtt áll.
Milyen kategóriák népszerűek Romániában
Természetesen az eMAG piactér miatt könnyen tesztelni tudod te is, ez nem jelenti azt, hogy más ne menne, de aki beleesik ezekbe a kategóriákba, annak még jobban érdemes lehet elgondolkodnia az exportban.
- Hobbi, sport és szabadidő 27%
- Műszaki cikkek, elektronika 20%
- Divat, ruha, kiegészítők 16,5%
- Bútor. lakberendezés 11,8%
- Szépségápolás 9,5%
- Barkácsolás 9%
- Élelmiszer 6%
Hogy vágj neki az exportnak?
Az Everigoval közösen készítettünk egy export csekklistát, ami kitér többek között arra is, hogy ezt magyar céggel is tudod csinálni Ezt itt éred el: Csekklista a szlovák, cseh, román, lengyel piac meghódítására. Export csekklista
Az export partnerünk az Everigo, keresd őket, hogyha szeretnéd felgyorsítani a piacra lépésed!Kérj ingyenes konzultációt az Everigotól és az új piacra lépésed minden egyes pontjában támogatni fognak.
Kapcsolódó cikkek:
- Piacra lépnék külföldön! De mennyibe fog ez kerülni?
- „Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?
- Igazi magyar sikersztori. Julius-K9, egyből exportra gyúrtak
- Így szerezz külföldi viszonteladókat, partnert 3 egyszerű lépésben
Forrás: Similarweb, Romania Insider, Profit.ro
Fotó: Canva