Igazi magyar sikersztori. Julius-K9, egyből exportra gyúrtak

Dátum

Megosztás

Több, mint 20 éve töretlen sikerrel öltözteti a kutyákat a Julius-K9. A családi vállalkozást Sebő Gyula és volt felesége, Bakos Anikó alapította, akik felismerték, hogy senki nem gyárt igazán minőségi kutyahámot, holott arra lenne igény, főként a kutyákkal foglalkozó szakemberek között. A kutyakiképzéssel foglalkozó Gyula ezután tervezett egy hámot, amit szigetszentmiklósi garázsukban maguk kezdtek el gyártani bőrből és műbőrből. Innen indult el a sikersztori és jutottak el odáig, hogy ma már világszerte értékesítik a termékeiket, még Amerikában is.

A magas minőség magasabb árat is követelt, amire a kezdetektől fogva Ausztriában találtak felvevőpiacot: bekerültek az osztrák rendőrséghez, majd mentőkutyásokhoz és a hadsereghez is. Rövid időn belül Ausztria minden fontosabb szervénél Julius-K9 hámokat használtak. Eleinte Gyula és Anikó maguk, saját púposra pakolt autójukkal vitték ki a termékeiket Ausztriába. Közben kiállításokra, vásárokra jártak.

A “munkakutyás” skatulyából 2003-ban léptek ki: a dortmundi kutyás világkiállításon hatalmas sikert arattak a termékeik, és a vállalkozók is ráébredtek, hogy a termékükben B2C piacon is bőven van potenciál. Ebben az évben alig 20 milliós bevétele volt a cégnek, ami a következő 5 év alatt több mint hússzorosára nőtt. 

Jó ötletből sikersztori

Ezután léptek igazán növekvő pályára: létrehozták első saját üzemüket, nagykereskedői partnerhálózat fejlesztésébe fogtak, és a termékfejlesztésbe is belehúztak. A mai napig jól fogy az eredeti hámmodell, de 2010-ben rukkoltak elő díjnyertes új dizájnnal IDC márkanév alatt. 

A Julius-K9-nak számos másolója akad, a cég rengeteget küzd a hamisítványok ellen. Jogvédő tevékenység során kerültek kapcsolatba az Amazonnal is, hogy a hamisítványok lekerüljenek az oldalról, de közben rájöttek, mekkora lehetőség van az Amazonos értékesítésben. Mára az értékesítés körülbelül 30%-a Amazonon és hasonló nagy online piactereken történik (könnyebben is harcolnak itt a másolók ellen). 

2019-re már 400 alkalmazottal dolgozott a cég, és a saját gyártású termékek mellett partnercégekkel a márkanév használatára szerződve készült több kiegészítő és állateledel is a Julius-K9 brand alatt. 2023-ra pedig az amerikai piacra is betört a Julius-K9: Floridában nyitottak leányvállalatot. Az amerikai cégalapításra közel félmillió dollárt költöttek, a leányvállalat operatív igazgatója pedig fél évre előre kiköltözött, hogy felmérje a piacot. Érdekes tanulságuk volt, hogy külsős amerikai sales csapatot hiába bíztak meg, nem tudták hozni az eredményeket, más úton kellett a forgalmat generálniuk.

A bővülés közben ráleltek arra is, hogy termékpalettájukat például tápokkal, ezzel is növelve a customer lifetime value-t.

Szakmai szemmel is nézd

Most kereskedők, gyártók, webáruház tulajdonosok figyelmét szeretném felhívni, hogy nemcsak a weboldaluk épül fel tudatosan, hanem a webshopjukban (vagy piactér esetén) a termékoldalaik kidolgozottak. Bő lére eresztett termékleírások, sok piktogram, kép, ábra sőt videó. Sokan ezeket finomhangolásnak tartják, közben ez is kell ahhoz, hogy sikert érjünk el, főleg egy export piacképes termék esetében.

Az Amazon – térjünk csak vissza rá!

A forgalmuk 30%-a már Amazonról származik? Nos, igen, mi több éve ösztönzünk titeket az Amazon terjeszkedésre!

Az exportot igencsak megkönnyíthetik minden vállakozás számára, ha külföldi piactereket használunk. Az Amazont használni nem könnyi, ezt mi is tudjuk, még képzésünk is van róla. De, ha egyszer belejön az ember, akkor hasonló sikereket érhet el, mint a Julius-K9. De ugyanúgy megtalálható a termék eMag piactéren is (pl. Romániában).

Te is megnézheted, hogy egy-egy termékből mennyi fogy az Amazonon, például a kategóriádban, és máris kedved lesz terjeszkedni. Egy korábbi cikkben bemutattuk, hogy milyen módon tudod kinyerni az Amazonból az eladási statisztikákat (lásd itt a képes útmutató).

Ebből a termékből például havonta a német Amazonon eladnak 500 darabot, és több is van ebből.

Az Amerikai Amazonon egyik terméküknél több mint 40 0000 értékelés van a fő termékükön, képzeld el ez mennyi vásárlót jelent akkor! Bizony úgy látszik az Amerikai terjeszkedés sikerrel zárul!

Terjeszkedés nemcsak Amazonon keresztül

Az Európai disztribúció kiépítésében nemcsak az online értékesítésre helyezték a hangsúlyt, hanem kerestek helyi partnereket, akik ismerve a piacot el tudták adni ezeket a termékeket.

Ezzel kapcsolatban, mármint a partnerek felkeresésével export céllal már készült cikk a Minnen: Így szerezz külföldi viszonteladókat, partnert 3 egyszerű lépésben

Az Everigo partnerünkkel közösen készítettünk egy export csekklistát, ami szintén segítségedre lehet: Csekklista a szlovák, cseh, román, lengyel piac meghódítására. Export csekklista

Felhasznált források: 

https://g7.hu/vallalat/20190807/a-magyar-termek-amit-mindenki-masol/https://index.hu/gazdasag/2023/06/09/hungarian-summit-magyar-amerikai-gazdasagi-kapcsolatok-vallalkozas-uzlet/
Fotó: Julius K-9

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...