Hús egy vegán étteremben? Az Instagram legyőzte a Tiktokot – Minner hírszemle

Dátum

Megosztás

Leáldozott a Facebook csillaga? A számok nem azt mutatják! A Meta család a 2023 Q4-es időszakában továbbra is tudta növelni a hirdetési bevételeit, és az aktív felhasználók számát is. A Super Bowlra már novemberben elfogytak a reklámozási lehetőségek. Ezzel együtt nem nőtt a reklámozás költsége, mégis rekordot döntött a bevétel: 650 millió dollárt költöttek hirdetésre a cégek. Steak egy vegán étteremben? Igen, jól hallottad. Egy angliai étterem bevezette, hogy árulnak nem vegán ételeket is, hogy ne menjenek csődbe – visszakozták a feta sajtot és a sertés gyrost. Hogy mi történt ezután? Az adásból kiderül! A Tiktok hazai pályán vérzett el – az Instagram Reels videók nagyobb nézettséget hoznak egy felmérés alapján.

A mikrofonok mögött Mándó Milán, Nyiri Donát és Sólyom Eszter.

Youtube-on itt éred elSpotify-on ittApple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszókon keresztül:

Heti híreink és témáink:

0:00 – Nem kell temetni a Facebookot

8:01 – Reklámköltési rekord a Super Bowlon

15:45 – Húst árul egy vegan étterem, hogy ne menjen csődbe

26:30 – Az Instagram reels megverte a TikTokot

Nem kell temetni a Facebookot

Viccelődhetünk, hogy a Facebook nem cool, de nem érdemes temetni még a social media óriást. A 2023 Q4-es earnings riportja nemrég jelent meg, a bemutatott adatok szerint pedig a Facebook továbbra is növelni tudta a hirdetési bevételeit és az aktív felhasználók számát is.

2023 negyedik negyedévében a Meta hirdetési bevétele 38,7 milliárd dollár volt (egy évvel korábban, 2022 Q4-ben 31,3). Teljes 2023-as árbevételük 134,902,000,000 a Yahoo Finance adatai alapján. Revenue és earnings is negyedévről negyedévre nőtt a cégnek a tavalyi évben. 

Forrás: Yahoo

Továbbá az sem tűnik igaznak az adatok alapján hogy a felhasználók elpártoltak volna a közösségi média platformtól. A Meta termékcsalád (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp) napi aktív felhasználóinak száma is folyamatosan nő. 2,96 milliárd volt 2022 Q4-ben, és 3,19 milliárd lett 2023 Q4-re. 

Forrás: Meta

Reklámköltési rekord a Super Bowlon

Idén is 7 millió dollárba került a reklámozás, csakúgy, mint tavaly a Super Bowlon, 30 másodpercre. Meglepő, hogy nem nőtt a költsége, mivel eddig minden évben emelkedett az ára. A Dentsu mérése alapján a reklámokból származó bevétel rekordmagas volt idén: 650 millió dollárt költöttek el a hirdetők az eseményre, amivel a Super Bowl megelőzte bármely más hasonló kaliberű esemény reklámköltéseit. A közvetítésért felelős Paramount pedig már novemberben jelezte, hogy nincs több szabad reklám, kifogytak a bérelhető helyek. 

A márkák szempontjából érdekesség, hogy szakértők szerint nagyjából háromszor akkora összeget kell más, a stratégiába illő reklámokra elkölteni, mint amennyit egy Super Bowl-reklám ér, hiszen csak így lehet hatékony elérést generálni a szünetekben. Előre fel kell csigázni az embereket, hogy már a reklámot is várják, és utólag konvertálni a hatalmas elérést. Ami egyébként tényleg hatalmas: több, mint 100 millió amerikai tévénézőt érhettek el az idei szpotok. 

Forrás: Statista, Kreatív

Húst árul egy vegan étterem, hogy ne menjen csődbe

Az angliai Macclesfieldnél található a Nomas Gastrobar nevű vegán étterem. A vendéglátóipari egységet egy görög házaspár alapította, akik 2018-ban költöztek az Egyesült Királyságba. A görögös éttermük most visszahozta a sertés gyrost és a feta sajtot, ugyanis a tulajdonosok szerint csak ezzel a lépéssel tarthatták életben éttermüket. Nem tudjuk, mennyire utánajárt statisztika, de azt nyilatkozták, hogy a jelenlegi csak vegán menükkel a piac mindössze 5%-át tudják megcélozni és ezt a limitációt nem tudták tovább tartani. Az eset érdekessége még, hogy sok fanatikus vegán kvázi gyűlöletkampányba kezdett, elkezdtek 0 pontos vagy 1 csillagos értékeléseket hagyni, hogy lehúzzák a helyet. A tulaj szerint ezek az emberek sosem jártak nála, csak a hírekre kezdtek el kiszúrni vele, ő pedig több szempontból is figyel a vevőire. Egyrészt csak helyi szabadtartású állatokat használnak, nem nagyüzemi húst, másrészt beruházott egy új elszívórendszerre, hogy a hússzag semmiképp se zavarja a vegán vendégeket.

Az elmúlt években ők lettek a 4. étterem a környéken, akik húst adtak a menühöz üzleti okokból. Donát két lehetséges okot lát erre a jelenségre:

  • A vegánok bármilyen hangozak és puffognak is, hogy mit képzel meg gyilkosság, egyszerűen nem jelentenek komoly vásárlóerőt. Túl sok a főznek otthon, nem éttermeznek, nem járnak el annyit, hogy eltartsák ezeket a helyeket. (Mondjuk így még gusztustalanabb, hogy cserébe felháborodnak a húsos ételeken az adott helyen.) Ez azért probléma, mert a saját piacukat teszik tönkre. Nincs elég vegán étterem és szomorkodnak, de annyit meg nem költenek, hogy a vegán éttermeket eltartsák.
  • A másik ötlete, hogy ennek semmi köze a vegán vásárlókhoz. Rengeteg vendéglátós megnyit és várja hogy majd odaszoknak az emberek. 0 marketing, 0 sales és nem értik mit csinálnak rosszul. A vásárlók a hibásak… Szóval lehet a vegánok simán eltartanák a helyet, csak a vállalkozó béna és nem tudja elérni a saját piacát.

Az Instagram Reels megverte a TikTokot

Úgy látszik hazai pályán vérzett el a TikTok. Egy kutatás szerint az Instagram Reels videók nagyobb nézettséget hoztak a cégeknek, mint a TikTok videók. Nos bárhogy is legyen, egy biztos, most is rövid videós formátumról beszélünk, a videós algoritmusok kora itt van, ahogy említettük már. 

A Webbranding ügynökség blogján jött Milánnal szembe ez a hír, amiről beszélünk. Jó látni, hogy a digitális ügynökségek figyelemmel kísérik az ilyen híreket. Nos és nekik is jól megtérült ez a Facebook hirdetés. Pusztán munkájukat akarjuk ezzel ösztönözni, hogy kiemeltük őket, és most térjünk vissza a hírre. 

1300 Tiktok és Instagram fiók videó eléréseit hasonlították össze 2023 május és októbere között. Az Instagram videók átlagos nézettségi aránya dupla annyi volt, mint a TikTok videóké. Ezek nemzetközi statisztikák természetesen. Miért lehet ez? 

Forrás: Emplifi

Felhasználószámban az Instagram és a Facebook is óriási, az Insta még mindig 2 milliárd felhasználó számot tud felmutatni, a TikTok 1,5 millárdot. Az Instagram algoritmusa előtérbe helyezi a rövid videókat, sokszor nagyobb elérést is adva a platformon, hogy így csábítsa oda a felhasználókat, tartalomkészítőket. És ott még pluszban játszik az IG Stories is, ami újabb felület a márkáknak, a felhasználóknak pedig benne van a rutinjába. Nos talán nem véletlen, hogy idén márciusában a Minner is nagy Instagram kampányba kezd. Kövessetek! @minner.hu

Forrás: Webbranding, emplifi.io

Kiemelt kép: Canva

Korábbi hírszemléink:

Tóth Levente
Tóth Levente
Tóth Levente vagyok, a Minner csapat negyedik tagja, tartalomgyártó. A tartalmak közül legszívesebben a technológiai újítások és az AI köt le, tőlem ezekről fogtok leginkább olvasni.